Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Take-Two Interactive Software (TTWO)

Starter en tråd om Take-Two Interactive Software, (TTWO) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Take-Two Interactive Software, Inc. develops, publishes, and markets interactive entertainment solutions for consumers worldwide.

The company offers its products under the Rockstar Games and 2K labels, as well as under Private Division and Social Point labels. It develops and publishes action/adventure products under the Grand Theft Auto, Max Payne, Midnight Club, and Red Dead names through developing sequels; offering downloadable episodes, and content and virtual currency; and releasing titles for smartphones and tablets.

The company also develops brands in other genres, including the L.A.

Noire, Bully, and Manhunt franchises. In addition, the company publishes various entertainment properties across platforms and a range of genres, including action, adventure, family/casual, racing, role-playing, shooter, sports, and strategy under the Battleborn, BioShock, Borderlands, Carnival Games, Evolve, Mafia, Sid Meier’s Civilization, and XCOM franchises.

Further, it publishes sports simulation titles, including NBA 2K series, a basketball video game; and the WWE 2K professional wrestling series. Additionally, the company offers free-to-play mobile games, such as Dragon City and Monster Legends on iOS and Android platforms.

Its products are designed for console gaming systems, such as Sony’s PlayStation 3 and PlayStation 4, and Microsoft’s Xbox 360 and Xbox One; and personal computers comprising smartphones and tablets. The company provides its products through physical retail, digital download, online platforms, and cloud streaming services.

Take-Two Interactive Software, Inc. was founded in 1993 and is headquartered in New York, New York.

La oss starte diskusjonen! @rher @Hakon @pdx

1 Like

Helvete, ingen lager open world som Rockstar.
4 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Konamixx (3 likes)

Gratulerer!

1 Like

Noen som har kjøpt seg inn her? Ser ut som RDR2 er veldig bra motatt . Når jeg så på fredag at PS US hadde flere reviews på noen timer en COD 4 har siden 12.okt kjøpte jeg litt TTWO.

Noen flere TTWO aksjonærer her?

Har ikke tid å svare. Spiller RDR 2 :ok_hand::sunglasses:

1 Like

PS4 only (vet det kommer på flere plattformer etterhvert?) vs et spill som gjør seg best på PC. Det er vel et dårlig sammenligningsgrunnlag? Utenom det så er jeg ikke i tvil om at RDR2 blir en suksess. Selv foretrekker jeg heller et bet i Activision eller EA pga en mer «konkurranse» preget katalog. :wink:

Er jo ikke PS only. PS og Xbox. Mener COD4 burde klare å selge mere på 14 dager en RDR2 gjør på 24 timer historisk sett på konsoll.

Jeg har ikke så mye annet å sammenligne med…

1 Like

Godt mulig. De ble jo også straffet for å selge under forventningene. Kan sjekke litt i dataarkivet i morgen hva store titler som GTA og GOW solgte i starten på PS4 for å se hvor bra det ligger an.

Ok, bare sjekka litt kjappt her nå. Gow hadde en reviewrate på ca. 500 pr dag den første mnd. De solgte ca. 5mill kopier på den tiden. Black OPS ligger på ca. 438 etter 12 dager, og takten vil nok avta, så de ligger en del bak der. Følger RDR2 samme reviewratio som GOW, så vil de bikke 5.mill på ca 16.000 reviews. (US store only)

1 Like

TTWO kan bli en grei investering.

1 Like

Fortsettelse av samme sak, og litt sammenligningsgrunnlag mot GTA.

Solgte på 122 på åpning i dag da det kom nedgradering av selve sectoren. Heldigvis. Økte i Fun.

Kan fort være en god kjøpsmulighet av TTWO nå hvis markedet drar den ned! Tror jeg

750 millioner $ første tre dagene

"Prisen vi har hørt er nær eller litt over 130 dollar per aksje.

Dette betyr at oppkjøpet i så fall ville vært på 59 milliarder kroner for 50 prosent av aksjene."

" Så skal Sony kjøpe hele Take-Two? Vi skal selvfølgelig være forsiktige med å si at det er helt umulig, for Sony har både mer enn nok råd og incentiver til å gjøre «GTA»-serien eksklusiv til PlayStation 5, om de vil.

Men er det realistisk? Neppe."

Hvis dette var et alternativ ville nok MS stått i andre enden med pengesekken sin også. Tror Take Two kunne kommet “greit” ut av den handelen.

Skal nok ikke se vekk i fra at sony tar hele kaka. Som de har gjort flere ganger. De har gjort gode avtaler med TTWO før. F.eks Gta 3 som var ekslusivt på playstation 2. Dessuten er det ikke tvil i at playstation er en mer lukrativ konsoll enn xbox, men håper at store titler som GTA blir tilgjengelig på flest mulig konsoller

Ryktes at Borderlands 3 reveales på PAX East 28. mars.

image

3 Likes

Klokken 7 på torsdag vil det jeg tror mest sannsynlig er Borderlands 3 annonseres.

Gearbox ser ut til å levere på alle fronter når det kommer til Borderlands 3.
Litt klabb og dabb etter at de annonserte at det skulle være en epic store exclusive, men i lengden tror jeg det har null å si og de spillene som tidligere har vært det ser ut til å ha kommet godt ut av det. Det er et veldig stort potensiale i dette spillet, og på et eller annet tidspunkt tror jeg det skal prises inn.

TTWO er også interessant teknisk.

2 Likes

Noen som har sett analyser/andre kilder prøve å tallfeste salg på Borderlands 3? Gjerne kvartalvis, H2 etc.

Nope, men vil tro det kommer til å selge greit!

BL2 antall solgte på steam på denne tiden i fjor:
image


Greit med følgerer på twitter

Og de har gjort genistrekene å gi ut borderlands 2 the handsomepack gratis på PS+ denne måenden, med en svær ingame banner for BL3 forhåndsbestilling.

1 Like