Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Kursvarsel 42 check! :wink:

2 Likes

… Jeg hadde heller satt opp nyhetsvarsel :stuck_out_tongue:

… ser at jeg hadde kursvarsel på 41,80, så var visst rimelig enig med @babyrage på at det var et viktig punkt for kursen. :stuck_out_tongue:

Tok 700 aksjer i går prøver å få litt til i dag…

Jag hade aldrig rekat noen å kjøpe her, om en jag tror vi er nær en bunn. Hela målet med din aksje handel skal være å tjene penger på kortest mulig tid. Med andre ord er avkasting x tid din viktigste faktor for å doble ditt kapital.

Og det gjør man best gjennom å handle feks breakouts. Selv har ag vært plaget av dead money i noen måneder i Talkpool. Sen har jag jo vært med å handlet siden 24 kr så total avkastingen er jo høy.

Meeeen… Trigger listen innfør sommeren er jo høy, så jag kan lide litt til med håp om att vi står i +70 kr i år.

1 Like

Pt så er jeg kongen av deadmoney, tenkte og utvide med fast ugly rich money. Og da er det supert å kunne lære og forsøke mer strukturerte strategier her på tek :slight_smile:

1 Like

Det viktigste da er å sette opp varslinger på nyheter/kursendringer. Jeg har fulgt med på f.eks. KOG med et halvt øye, men lot den løpe fra meg på 135kr uten å gått ombord på toget. Den stod i 200 kr på bare noen få måneder. Hadde jeg satt opp kursvarsling, så hadde jeg kanskje kommet meg på ved ca 140kr og hatt 30% på 8 måneder. Mao, finn flere interessante caser, sett opp varsling, kjøp på de aksjene hvor ting slår til.

1 Like

Går å se på dagens volum på ulike måter. Hele klue med å finne bra kjøp er å se når supply er slutt på nedsiden. Man må følge volum mønstret. Dagens volum, om en vi såg liten puls nå er både negativt å positivt. Selv tror jag det bekrefter min teori om en mulig bunn og en higher low… Men der vet vi jo ikke først dagen er over.

Eller Real Heart… Aksjen har konsolideret i fire år. Brøt opp til uken og har gått 200% siden.

Jo lengre konsoldering og jo tightere price action, desto større kurs utvikling. Det er kun den bølgen du vil ride. Klarer du få in 2-3 såna per år så har du allerede der meget god avkasting.

Lignende case jag har ridit sista året er feks Immunovia. Samma ide der, konsolidering på 1 år. Näst intill doblet seg på 1-2 uker. Finn disse aksjene og kjøp en breakout. Garanterer deg mye trevlig avkasting.

Man kan tenke på det som en snor som er ekstremt spent. Når den tar av så tar den av skikkelig.

1 Like

Helt enig, geniale caser. Når hadde du kjøpt inn i Real Heart? Jeg tenker i det gule området, når konsolideringen stoppet, så 15 kr. Greit nok, man går glipp av halve oppgangen, men det er et veldig godt tegn på at aksjen skal videre opp?

Første volum staplen på høy volum hadde jag begynt kjøpe. Og hadde økt etter den konsolderingen du viser.

“Don’t average down, average up. Don’t buy new lows, buy new highs. Respect your stop loss, add to your winners. Rinse and repeat for years and you will crush the market”

4 Likes

Nå sporer det litt av, men real heart, for et interessant selskap!

Når ville du solgt? Går fortsat bra virker det som.

Du er definitivt en dead money investor :joy::grinning:

Bra at hjernen er plastisk. Forsøker å rewire. :wink:

Leker med litt indikatorer jag aldrig prøvd tidligere. Fin måte å se konsolidering på.

Nå er vi tightare enn Siv jensens overarmer, men i weekly har vi meget god støtte på nedsiden. Regner også derfor med att oddsen vi bryter opp enn ned på sikt er nok høye. God risk-reward med andre ord, spesielt om man tar fundamenta i hensyn.

Ser vi på volum balansen har vi minkende supply og demand under hele konsolideringen. Tyder på att vi mest sannolikt stikker på første beste nyhet.

That’s not saying much! :joy:

Hvilken indikator er det du har brukt her?

Vet ikke hva det het, finnes ett par byggt in i tradingview. Klikket på alle og prøvde meg frem till. Men ikke noe fan av indikatorer in general, men av og til gir de en fin innblikk.

Andreas Öhrnberg tillträder som CFO och medlem i koncernledningen

Pressmeddelande, 1 juni 2018

Andreas Öhrnberg tillträder som koncern-CFO och kommer att ingå i koncernledningen i Chur. Andreas har mer än 10 års erfarenhet från ledande ekonomi- och managementroller inom finans- och IT-sektorn.

“Jag är mycket glad över att kunna välkomna Andreas till Talkpool. Han har en stark ledarpersonlighet och tar med sig värdefulla erfarenheter från controlling och företagsfinansiering. Som medlem i koncernledningen, kommer Andreas vara en viktig samarbetspartner för våra affärsverksamheter runt om i världen och säkerställa att de uppnår uppsatta tillväxt- och lönsamhetsmål”, säger Erik Strömstedt, VD för Talkpool.

“Det är en mycket spännande tid att börja på Talkpool”, säger Andreas. “Jag är mycket förväntansfull och ser fram emot att ta mig an CFO rollen, speciellt med tanke på Talkpools starka positionering på marknaden för IoT-lösningar och tjänster”.

Andreas är född 1978 och är svensk medborgare. Han är diplomerad Civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. Dessutom har han en magisterexamen i Data- och Systemvetenskap från Stockholms Universitet, en “Chartered Financial Analyst” legitimation samt ett diplom i internationella redovisningsstandarder från “Association of Chartered Certified Accountants”.

Talkpools tidigare CFO Hanna Rubensson kommer fortsätta att jobba med Talkpool på konsultbasis.

För mer information kontakta:

Erik Strömstedt, CEO Talkpool
Tel: +41 81 250 2020
[email protected] 

Om Talkpool
Talkpool är ett ledande företag inom telekommunikation och IoT, där vi levererar lösningar, produkter och nät. Med sin globala leveransorganisation, banbrytande tekniska kompetens inom IoT, långa erfarenhet och effektiva affärsmodell, kan Talkpool erbjuda globala företag och telekomoperatörer högkvalitativa tjänster och lösningar med kort varsel oavsett plats. Läs mer på www.talkpool.com 

Denna information är insiderinformation som Talkpool AG (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1:e juni 2018 kl. 14.00 CET.

Ekstern link: http://news.cision.com/se/talkpool-ag/r/andreas-ohrnberg-tilltrader-som-cfo-och-medlem-i-koncernledningen,c2537413
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14365/2537413/852551.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180601.Cision.20180601:BIT:3113:0

Andreas Öhrnberg appointed new CFO and will join the Group Management Team

Pressrelase, 1 June 2018 

Andreas Öhrnberg has been appointed Chief Financial Officer and will join the Group Management Team of Talkpool in Chur. Andreas has more than 10 years’ experience from senior finance and general management positions within the financial services and IT industry.

“I’m very happy to welcome Andreas to Talkpool. He is a strong leader and brings valuable experience from financial control and corporate finance. As a member of the Group Management Team, he will be a key partner to our businesses around the world, achieving their growth and profitability targets” says Erik Strömstedt, CEO of Talkpool.

“This is an exciting time to join the Talkpool team”, says Andreas. “I am thrilled to be taking on the CFO role, in particular given Talkpool’s strong position within a rapidly growing market for IoT solutions and services”.

Andreas is born 1978 and is a Swedish citizen. He earned his M.Sc. in Business and Economics from Stockholm School of Economics. Andreas also holds an M.Sc. in Computer and Systems Sciences from Stockholm University, the Chartered Financial Analyst designation and a Diploma in International Financial Reporting from the Association of Chartered Certified Accountants.

Talkpool’s former CFO Hanna Rubensson will continue to support Talkpool as a consultant.

For more information, please contact:

Erik Strömstedt, CEO Talkpool
Tel: +41 81 250 2020
[email protected] 

About Talkpool
Talkpool provides IoT solutions and telecommunication network services globally. Through its cutting-edge technical expertise, long experience and agile business model, Talkpool offers global telecom vendors and operators high-quality services on short notice no matter the location. Moreover, Talkpool is one of few companies with actual solutions and contracts in place in the exciting IoT-market. Remium Nordic Holding AB is Talkpool’s Certified Advisor. www.talkpool.com
This information is inside information that Talkpool AG (publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation. The information was submitted for publication, through the agency of the contact person set out above, at 14.00 CET on June 1, 2018.

Ekstern link: http://news.cision.com/talkpool-ag/r/andreas-ohrnberg-appointed-new-cfo-and-will-join-the-group-management-team,c2537415
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14365/2537415/852554.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180601.Cision.20180601:BIT:3115:0

1 Like

Ikke nyhetene vi venter på. Men jag tok tilfellet i alt og undersøkte han.

Enligt LinkedIn er han Vice President på Swiss Re. Enligt Wikipedia omsatte dem $30.000 miljarder med 14.000 ansatta. Bra kompetans som kommer inn i selskapet!

Nå vill jag se litt insider kjøp, 100.000 aksjer høres ut som en rund og rimelig siffre.

2 Likes

En tungvekter mao? Høres ut som når Funcom fikk inn Stian Dragseth som CFO. Du får ikke inn folk som det hvis de ikke liker ledelsen og potensialet til firmaet. :slight_smile:

1 Like