Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Noe nytt om de har tatt opp lån her? Skulle de ikke ha inntil 24Mkr til utvidelse?

De ønsker låne opp till 24 Mkr til forverv da de ikke ønsker fler emisjoner, hvertfall ikke nå. Nyheten om muligt lån kommer nok i samband med ett eventuelt forverv, spørs jo helt hvor nære de er ett avtal. Frem til dess er jo mulige triggers nye ordrer. Enligt siste rapporten kan man lese;

The first series has been produced and tested with good results and is scheduled to be launched before mid 2018. LCC Pakistan’s good relations and positive track record in the Middle East opened growth opportunities in the region. Talkpool entered the Saudi Arabian
market in January as we expect large volumes of consulting and IoT orders to turn Saudi into one of Talkpool’s largest and most profitable markets.

As clients ordered more work than Talkpool can finance, the board started
evaluating additional financing methods such as bond, mezzanine and loans.
Talkpool’s board is committed to minimise dilution going forward after having
carried out several share issues in the part years.

Og ved NIOT nyheten kunde man lese;

“We have a lot of interesting projects in our pipeline - soon to be announced
and they all need LoRa connectivity concludes” Stefan Lindgren, CTO of
Talkpool.

Så finnes nok ett antall triggers kommende ukene og månedene. Forhåpentlig har vi ett PM om ikke allt for lenge, skulle ønske vi kunde ta ut konsolideringen.

Men den som venter på noe godt.

1 Like

Takk for info!

På tal om NIOT og LoRa :sunglasses::facepunch:

Tick… Tock… Mye kjøp litt nedover i boken. Kjør da!

@Christian ska bara selge klart 39.20 :sunglasses::grimacing:

Done!

Det er flere enn jeg som bruker Netfonds altså, tar det rimelig med ro i Talkpool. :smiley:

Er mest spent på når det kommer avklaring rundt finansiering. Om det blir lån på 24 mill eller ei.

Kmr nok i samband med forverv.

Aldri sett på denne før, før du gjorde meg oppmerksom på den - rangen her er jo gull ved breakout. Veldig tydelig set-up. Kan få en skikkelig fin breakout mtp. hvor lenge konsolideringen har vart. Bryter den ned kan det bli litt kjipt. Ser også at kursen har gått jevnt og trutt nedover siden i 2016 og at trenden snudde i august i fjor (?) Minner om Nano på noen områder ja :slight_smile:

Spennende, men klok av skade blir dette nok et case hvor jeg sikter på å kjøpe break-out i to bolker enn å håpe det kommer et og risikere ganske grei nedside :slight_smile:

5 Likes

Selskapet treffer alle mine fundamentale kriterier.

OMS +70-100%
EPS +330%
Kraftig bedret resultat

Det aksjen savner er en breakout og litt momentum.

Hvordan er det med news-flow? Forventer du noe PM i nær fremtid?

Se Talkpool tråden, forventer meg en intensiv sommer og høst.

2 Likes

Skal lese oppover i tråden :wink:

2 Likes

Oj sorry, fikk for meg vi fortsatt var i strategi tråden. My bad.

Men ja, les oppover :muscle:

2 Likes

Generellt får jag en følelse av att det er mye snakk akkurat nå. Snakk om Namibia, flere ordrer enn de kan håndtere, Joorschain, Niot, Saudi Arabien ska bli beste markedet, lån for forverv osv osv…

Har dock ikke kommet ett kurs drivande PM siden Januari… Så begynner bli høy tid for action. Får håpe ikke min testikel følelse lyver, men vil ha en intensiv sommer og høst.

Det er sikkert bare klamydia :joy:

1 Like

Azitromax 1 G x 1 kurerer alle problem. Dock Ikke att Talkpool er så treeeeega.

1 Like

Aksjen har brutit flaggen i PnF chart, men det vi savner fortsatt er utbruddet over dobbel toppen 41.5. Tror det er det markedet går å venter på :joy:

4 Likes