Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Arbeidet i Namibia ser ut til å ha begynt. Får håpe på ett holdkjeften PM i framtiden :namibia:

IMG_20180628_231128

For å hausse litt synes jag denne er kjekk fra etter de var hos Redeye, en fyr som pratet med VD.

18

Med andre ord kanskje man kan regne på hvertfall +100 MSEK når avtalet er klart. Sen er det jo helt umulig å svare på når dem faktiskt gir en update og faktiske sifrer.

Nå tar jag ferie people, god sommer!

7 Likes

Talkpool AG changes Certified Adviser.

Talkpool hereby informs that the company has decided to change Certified Adviser from Remium Nordic Holding AB to FNCA Sweden AB. The change to the new Certified Advisor will come into effect as of July 1, 2018.
Erik Strömstedt, CEO 

For further information, please contact:
Erik Strömstedt, CEO Talkpool AG
Tel: +41 81 250 2020
[email protected]
 
 
About Talkpool
Talkpool builds, maintains and improves telecommunication networks globally. Through its cutting-edge technical expertise, long experience and agile business model, Talkpool offers global telecom vendors and operators high-quality services on short notice no matter the location. Moreover, Talkpool is one of few companies with actual solutions and contracts in place in the exciting IoT-market. Talkpool’s current Certified Adviser is Remium Nordic Holding AB, tel. +46 8 454 32 00, www.remium.se . Read more about Talkpool under: www.talkpool.com

Ekstern link: http://news.cision.com/talkpool-ag/r/talkpool-ag-changes-certified-adviser-,c2561644
Ekstern link: http://mb.cision.com/Main/14365/2561644/869403.pdf

Nyheten er levert av Cision.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180629.Cision.20180629:BIT:7544:0

Liker ikke utviklingen her. Ingen store kontrakter, ikke noen oppdateringer på lånet, kursen som siger nedover. Reduserte litt i dag, så får vi se hva jeg skal gjøre videre…

2 Likes

Det er vel i disse dager «weak hands» kaster inn håndkle.
Caset er uforandret, men blir dratt ned på lavt volum pga. geopolitiske hendelser

Caset er endret i den forstand at de ikke leverer kontrakter innen forventet tidsrom. Et typisk faresignal.

2 Likes

Her er det noe jeg ikke har fått med meg. Hva sikter du til?

Mine forventninger som ikke blir oppfylt. Kan være de var for høye.

Ok :slight_smile:
I Redeyes rapport står at:
We, as well as the company, believe that IoT-orders will be announced during the summer.

Jeg hadde nok forstått det bedre om begrunnelsen var teknisk siden den har bikket under ma200 og kan sies å ligge å pirke i bunn av en horisontal konsolideringsrange:

1 Like

Jag skjønner hva Christian mener. Dessverre har selskapet gått ut med mye “hype” og informasjon i deres PM og rapporter, men det savnes en follow-up. Og med ett børs sentiment som begynner nærme seg panikk så er det ikke rart kursen faller. That’s børsen for you.

Aksjen har egentlig brudd mine stop-loss nivåer, men da jag kommer være off ett par uker fremover så har jag valgt å gi caset litt lee-way i form av hvordan aksjen utvikles. Jag har relativt høy convinction i caset og tror fortsatt selskapet kommer leverere på nyhets fronten, sen om man holder igjennom en større børs korreksjon eller ej blir intressant å se, men den som lever får se.

Første støtten er brudt, og vi har en support nivå rundt 33 kr. Ser vi på telecom indeks samt volum mønsteret så talar det før att vi gradvis under konsolideringen har kvittet oss med selgere, men hvor bunnen ender opp er umulig å si. Om selskapet også leverer opp till forventinger på nyhets siden så kanskje det tross allt kan bli en intressant sommer og høst.

2 Likes

Vel, dette er vel ett klassisk eksempel på at syken til aksjonærene blir påvirket etterhvert som aksjen siger nedover.
Kan ikke finne hvor selskapet har lovet IOT kontrakter i løpet av sommeren?
Siste Q rapporten viste at selskapet er i rute.

Lastet litt mer i dag, håper UBS straks er klare med aksjene sine.

1 Like

02

1 Like

Jeg synes dette virker som et spennende selskap, får meg til å tenke på Stillfront, men i telecom verdenen… og Stillfront har jo gått greit :slight_smile:

Ikke helt riktig tidspunkt for meg å gå inn her nå, men legger denne på watch list.

2 Likes

Om ikke selskapet leverer enligt forventinger i sommar så kmr man nok inn billigere. Får se hva som skjer :slight_smile:

2 Likes

Japp, virker dog som Tradeeör er ganske bull? Har han bra track record?

Japp han er flink, har ikke helt koll på hans track record. Men tror han gjorde ~280% i 2017.

EDIT: Jag følte meg tvunget å spørre han @holmes :joy:

1 Like

Noen har en oversikt hvor mye USB har solgt og muligens har igjen?

Vill gjetting … 80k aksjer igjen med forutsetning at det var dem som tok 400.000 aksjer i emisjonen på 22 kr i Augusti. Med tanke på mønsteret siden dess så regner jag med att det stemmer. Vi trenger en flott nyhet så forsvinner dem. Per idag går 5-10k aksjer dagligen.

1 Like

Tatt et lodd her i dag.
Noen som vet om dette lånet de skulle ta opp er for flere oppkjøp slik som restbetalingen av saudi selskapet?

1 Like