Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Helt enig, den virker ganske så underpriset. Men samtidig så kan jeg skjønne at folk er forsiktige mtp at kursen ligger under den lange negative trendlinja samt at vi akkurat brøt under all time low. Jeg inkludert sitter også å venter på positive signaler kursmessig før jeg kjøper meg inn, så håper å se den trekke inn mot det grønne området etter hvert :slight_smile:

1 Like

Babyrage:
Vi kan snu på det, ett selskap som omsetter for 200msek som ikke tjener penger…
Og kjempe om pengene på Stockholm børsen er ikke enkelt, og når selskapet ikke er særlig aktive på PM fronten blir det som det blir.
Hvis selskapet gjennomfører det de har kommunisert vil markedet måtte reprise selskapet før eller siden.

2 Likes


Danser rundt MA100, noe å holde øye med, avviket fra linja har blitt ganske stort. Kan se ut som en stor wedge, spørsmålet er om vi skal teste bunnen, eller om vi bunner ut her og starter ferden opp for å teste fib nivåer, og kanskje toppen av kanalen, noe støtten i RSI muligens indikerer. Bryter vi derimot igjennom bunnen av kanalen vil bunnen av wedgen være en mulighet. Uansett tror jeg mye av den tekniske nedsiden i denne er tatt ut på kort sikt, men usikkerheten ligger vel fortsatt i selskapets fremtidige inntjening og konkurransedyktighet.

1 Like

Absolutt det er jeg enig i. Man må se alle investeringer som lærdommer. I dette tilfelle ville jeg bare nevne hvor viktig psykologi er, man kommer ikke unna den.

Jeg har mye kvar å gi i Talkpool :wink:

1 Like

Talkpools vd Erik Strömstedt intervjuas av Redeyes analytiker Dennis Berggren. I intervjun sammanfattar han sin syn på 2018, integrationen av LCC Pakistan och bolagets satsningar inom IoT - där ett genombrott förväntas under 2019.

Intervju med VD - Erik Strömsted

1 Like

Selskapet vidhåller sine mål om 40 MEUR og 8-12% EBIT i 2021.

Renset for investeringer og IoT kostneder i '18 så hadde selskapet snudd til vinst nå.

Med andre ord; på dagens vurdering ~110 MSEK får du hele IoT segmentet gratis.

Det er snudd på hode, men jeg regner med att første IoT orderen kommer i år, forhåpentlig allerede nå i Q1. Skjønte fra @Defender at disse avtal kan fort ta opp til 6 mnd. Man nevnte i Q3 at kunder var redo, regner vi 6 mnd fra der så lander vi i Q1/Q2.

Når man sine mål om 40 MEUR, 8-12% EBIT, så finnes det en 8-10x oppside over 3 år. Tror det er vanskelig å finne et bedre selskap idag med høyere risk-reward.

Renset for kostneder relatert til IoT hadde man idag gjort ~140 MSEK med 2-3% EBIT.

Hva har best risk-reward Talkpool eller Hamlet? :rofl:

Går ikke måle de selskapen mot hverende. Det ene fokuserer på en ny spennende nisch og vokser. Det andre kurer kreft.

Det er helt klart, jeg bare spøker… Leste akkurat tweeten din om hamlet “risk-reward skyhøg”, så leste jeg posten her om høyere risk-reward :grin::zipper_mouth_face:

Hamlet er basert på tidl klinisk data, og idag sa de indirekte att Fas 1 av Fas I/II studien er en success. Har ingen tvil i kroppen at datan til sommeren er positiv. Man fikk godkjent 2-års kontroll idag. I tillegg till en riktad på 36 MSEK til fire investor. Om noen tror att fire investorer går in med 36 MSEK 4 mnd for studieavslutt uten at ha noen form av indikasjon på hvordan studien faller ut … ja då er man ignorant. Risk-reward i hamlet er basert på markedsverdi, 400 msek er billigt for en positiv Fas II + 1 ny indikasjon innenfor GBM.

Gjelende talkpool er risk-rewarden annerledes. Syntes man att ett IoT segment skal være gratis, ja da er ikke talkpool langt ifra bra nok market cap. Men om man tror att selskapet når sine mål i 2021, og slår igjenom med IoT i år … da blir det annerledes.

IMG_20190210_125743

Noe er galt, kursen går opp?

tenor_gif1580026744

2 Likes

Det går sikkert over :wink:

Og som alltid forstår man ikke hvorfor man ikke hamstret mer.

Må vist stå for egen regning. Har hamstret rigeligt :slight_smile: men der skal langt højere likviditet ind i handlen, før det bliver rigtigt sjovt.

Yupp, burde se nya all time highs i løpet av 2019/2020 forutsatt børsen overlever.

3 Likes

Vi skal vel videre op. Den elevator mine talkpool aktier står i har kun tal der siger 60 og op :slight_smile:

Small cap er kvalitets analytiker. Bra hit-rate siste åren, bla biogaia på 18 kr.

Jøss, det er kjøpere i Talk :rocket::rocket::rocket: