Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Talkpool

Regner med det var krav av kontrakts motpart at de måtte ha cash på bok får og være i dansen fortsatt.
Større selskap setter nesten alltid krav til likviditet når større kontrakter skal inngåes, her hadde ikke ledelsen annet alternativ til rask innhentning av likvider.

Belåningsgraden ser ikke pen ut for øyeblikket, men hvis de når 2021 med oms 40MEUR og 8-12% uten ytterlige og ta opp belåning er det gull, da vil ikke selskapet væresærlig gearet.

1 Like

Jeg tror sterkt på at denne avtalen allerede er i mål. Belåningen er noe dritt, men den kan man nog fjerne sakte men sikkert etterhvert når EBIT snur.

ja, økte litt til i dag…5000 aksjer til i potten.

Ser oftest monthly, men denne close forrige uke over EMA 20 er interessant. Siste dag dette skjedde var Juni -2018, deretter startet trenden nedover. Nå har vi første close over. Interessen for aksjen har absolutt økt, får se hvor lenge det vedvarer, eller om markedet glemmer raskt. Er nok viktigt at selskapet følger dette opp med flere PM, helst ordrar selvsagt.

3 Likes

SCOREwater prosjekt skrivs om i Kina.

https://scorewater.eu/news/7

Talkpool bidrar med sin kompetanse, teknologi og data sikkerhet innenfor IoT. Projektet involverer 14 ulike partners og pågår over 4 år. Horizon 2020 gav Talk 2.7 milioner kr for samme projekt. Talkpool eneste IoT aktør, og de har nå 3 testprojekt ute i Nederland, Gøteborg og Spania.

45

2 Likes

Tok frem en summary på ledelsen jeg fant. Godt å ha i bakhodet.

1 Like

Er dette uken vi bryter opp av den multiår lange nedtrenden? Weekly close over MA 200 på ok volum. På tide for trendskifte synes jeg!

Vi trenger en trigger.

  • Stor kontrakten som forhandles i midt-østen
  • Positiv bunnlinje
  • Omstruktuering
1 Like

giphy

2 Likes

Tit for tat…:wink:

1 Like

You win you loose

1 Like

True. Klarte ikke å dy meg. :wink: Uansett ser det jo ut fra de siste dagers utvikling til at Talkpool kommer til å være et bedre sted å ha pengene sine de neste mnd enn i Fun. Lykke til! (ikke at du trenger det :sweat_smile:)

1 Like

Jeg har som nevnt ingen interesse i Funcom, bara deler min TA syn av og till når folk spør.

Sen liker jeg også å lage litt helvete av og til.

3 Likes

Begynner vi straks på fase E ? Wyckoff…

Per idag en fas D. Regner med en BU/LPS og en mulig Fas E och nye highs. Det vanskelige er at rapport er om 2 uker. Usikkert om selskapet har klart å påvirke sifrene nok med omstruktureringen/forsling av gjeld/valutaeffekter allerede denne rapport. Trur samtidig at markedet er mest interessert i hva VD orden sier, og ikke sifrene. Spørs hvor insatte investorene er. Tas ikke rapporten godt emot kan denne setup ødelegges. Samtidig skulle selskapet presentere omstruktureringsplanen i høst. Høst ender nå i november, forhåpentlig annonseres den før rapport, ellers kommer den nok i rapporten.

2 Likes

Aksjen følger plan. Snart i mål.

3 Likes

Snart 3 mnd siden. På tide med en update snart?

Q3 imorgen. Tenker selv at nettores fortsatt er negativt, men at selskapet overrasker positivt med omsetningsvekst. Tror ikke vi ser vinst før Q4/Q1. En del positiva og større ordrer siste 6 mnd som forhåpentligvis kan komplementere. Tror ikke man klart å forsle gjeld ennå, og at investeringen i Haiti kommer pågå frem til årsskiftet.

Hva tenker dere andre?

Nokså enig, de har vel en del fordringer som kan slå positivt inn.

Ja, fantes 40-50 MSEK i Q2.