Haltopen.
Hva er egentlig grunnen for din tilsynelatende interesse for Targovax og at du bruker tid på denne aksjen?
Haltopen.
Hva er egentlig grunnen for din tilsynelatende interesse for Targovax og at du bruker tid på denne aksjen?
Han har lett etter igang i 3 år
kan du klandre meg?
Den egentlige grunnen er at jeg er interessert i selskapet og dets utvikling. Har fulgt selskapet ganske tett noen år, har kjøpt og solgt, og akkurat nå følger jeg tett med på sidelinjen inntil videre. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem. Må jeg kjøpe aksjer og være bagholder for å kunne ytre min mening?
Nei selvsagt ikke ar bare nysgjerrig.
Men når man leser gjenntatteganger innlegg hvor skribenten over tid mener aksjen er håpløs så forstår jeg ikke energibruken.
Jeg er mest passiv på sidelinjen, og skal forsøke å holde det slik Men visse aspekter mener jeg må belyses fra tid til annen.
Gjentagende og ukritisk positive innleg blir forbigått i stillhet eller til og med med jubel, mens når noen påpeker noen uromomenter blir det kommentert og dissekert med en gang. Hvorfor skal det være slik her inne?
Sist jeg bemerket meg du annonserte kjøp av aksjen lå kursen på 1.50 og var dagen før colorectal-resultatene ble publisert. Hva er greia di da? Sitter du enda med tap? Shorter du? eller hausser du for å kunne selge deg ut? Eller har du bare ståltro og sitter til the bitter end? kun trolling?
Aksjer kan falle videre det er korrekt.
Og uten nyheter er det et overhengende press i Targovax som kommer av:
-Atlas kommer til å løse inn og selge rundt 50M aksjer, man vet ikke akkurat når, men forventet senest 15 dager etter en klar bunn. Siden det er den beste økonomiske timingen for dem, altså når de får størst rabatt.
-Oncos er satt på vent, som kutter potensialet i selskapets bullcase ganske mye.
-cRNA delen til Targovax har ikke bevist at markedet bryr seg.
-kapitalmarkedene er tørre og bankene sees i kortene nå.
-Renteøkninger gjør aksjer mindre attraktive, spesielt i høyrisk, fordi man får gratis penger i obligasjoner o.l. som fort gir bedre R/R.
-På sikt vil Atlas bli en stor eier, men med uttalt mål om å selge underveis, så det settes forventninger til et langvarig negativt press på kursen derfra i det lange løp.
-En oppgang vil mest sannsynlig bli møtt av innløsning fra Atlas, så det gir lite incentiv til å pushe kursen opp.
-Targovax kalte inn første transje før de måtte(så vidt vi kan se), som setter presedens for at de vil utnytte ordningen maksimalt.
Samtidig er det ting som taler for positiv utvikling:
+cRNA proof of consept i H1 2023
+cRNA prekliniske data i H1 2024
+TG-studiet er i gang og vil gi “gratis” data de neste årene
+Det er lav risiko for at Targovax ikke kommer seg til VIP, sammenliknet med tidligere
+Atlas har ikke konvertert til aksjer enda, selv om de kan. Da er de i hvert fall ikke “selg alt asap uansett om det er smart”-type investorer, så det er lovende og gir grunnlag for å kunne investere rundt deres bevegelser, siden de da blir noenlunde forutsigbare.
+At Oncos er satt på vent forlenger runway drastisk
+cRNA, TG og Oncos kan være av interesse for BP eller andre som kan generere cash/avtaler som løser situasjonen for Targovax.
Det er vel hele situasjonen nå?
Jeg skjønner både de som selger og kjøper tror jeg. Det er greie grunner for begge deler i caset per nå. Alt avhenger av hva man tror vil skje og i hvilken grad av tingene over.
Det ble vel bekreftet som mest sannsynlig medio Q3 av EDW på Radforsk i forrige uke ?
Det er faktisk ikke så mange ti-øringer ned til pålydende verdi og full kapitulasjon. Er det det retail-aktørene på Topp 20 ønsker. Det må da gå an å sitte i ro. ADHD hele gjengen ?
Trist ,tragisk og dyrt desverre.Ledelsen burde kjent si besøkelsestid og kjøpt aksjer og vist vei.EW sank mange hakk med det svada svaret han ga.Det skal bli tungt å snu dette men ikkje umulig. Når det er sagt er det meget urolige børstider og vanskelige arbeidsforhold for små biotek
Kan Atlas trekke seg ut av avtalen ved lav mcap?
Det paradoksale er at noen innsidekjøp kanskje hadde vært til hjelp. Men tror vel at selskapet sliter mye mer med manglende tillit og et frynsete rykte enn noe annet. Så slike kjøp hadde antakeligvis vært fånyttes på kurs og MCAP. Her er det kun penger inn som vil bli tillagt vekt. Siste melding fra selskapet er vel et godt eksempel på akkurat det. Så håper virkelig det jobbes med alternative finansieringsløsninger som selskapet har poengtert.
Har ikke alt i friskt minne, men det er vel krise først dersom MCAP når ned til pålydende verdi på aksjene.
Under 50 mill i mcap vel?
Det har jeg ikke sett noen steder. Lav Mcap medfører heller at Atlas kan ta over store deler av selskapet for da får de jo mye aksjer ved innløsning av finansieringen.
Jeg er positiv av natur og det får jeg høre av og til - ok. Men jeg må si at så mye negative tanker som spys ut på Targovax trådene har jeg aldri opplevd å se.
Hva er det som plager folk? Jeg har forstått etterhvert at det er mange som har tapt penger (mye?) på gamle Targovax men tross alt???
Er detså mange andre biotek selskap her på berget som har 300 mill å trekke på og en hot patentert teknologiplatform på kanten av realisasjon??? 120 mill i Mcap??
Legg merke til at enkelte personer er veldig aktive når kursen går ned og nesten fraværende når kursen går opp.
Kanskje de som føler seg truffet kan svare hvorfor ?
Jeg har observert det samme. Og når man har hatt et negativt børssegment som denne uke da vil aksjer som regel gå ned.
Det er mange grunner til salg og når markedet er dårlig er kjøperne borte og kurs faller.
“Sitting not Thinking” er ofte en bra strategi - og greier man da i tillegg å la være å spy på andre så er det bra.
Gamle targovax? kursen har vel halvert seg om ikke mer siden du investerte
Selskapet kommer aldri i verden til å trekke MNOK 300. Det er enten eller lenge før vi kommer så langt.
Xon; “Legg merke til at enkelte personer er veldig aktive når kursen går ned og nesten fraværende når kursen går opp.”
Synes du det er merkelig?! Det samme skjer med enkelte når kursen går opp. Dette fenomenet har alltid eksistert og er helt naturlig.
Der kom han