Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Er vel større sjanse for å få igjen pengene om man blir svindlet av nigerianske svindlere enn norsk biotek

1 Like

Javel, og da sikkert også større sjanse for å finne saklige innlegg på Jodel enn i denne tråden?

4 Likes

Fallet her ser ene og alene være fordi Fjarde AP Fonden bestemte seg for å ut av Nano etter deres melding 2/6. AV en eller annen grunn ville de da også ut av Targovax. Tror dette kan være en unik mulighet. Såvidt jeg kan se er ingenting endret fundamentalt i selskapet etter at Nano sendte sin melding.

2 Likes

Nei, er klar over at ingen ting er endret fundamentalt og at targovax besitter fantastiske data. Men kursen er så latterlig lav nå, og dersom den ikke kommer seg opp, med syvmilssteg, før neste emisjon… ja da får vi en utvanning så stor at vi får vannplaning alle mann

1 Like

Vi kommer ikke til å få en gigantisk emisjon. De har ikke mandat til å utvanne veldig mye. Så vi er nødt til å få til en avtale som bringer inn penger om det skal skje noe.

2 Likes

Dette kursfallet er selvfølgelig kjedelig (jeg bokstavelig talt bor i dusjen og lytter på Celine Dion på repeat), men kursfallet skyldes overhodet ingenting fundamentalt.
Fallet skyldes at to av de største aktørene har bestemt seg for å måke ut sine poster uavhengig av tap.

Såfremt man ikke trenger det man har skutt inn neste mandag så vil jeg være så dristig å påstå at det er uungåelig at kursen skal sette fart nordover igjen.

Det er bare å sammenligne mcap og portefølge med tilsvarende selskap på OSE…

Ikke for å tråkke noen på såre tær, men Targo er (hvis man trekker fra cash) lavere priset enn PCIB og sistnevnte har lagt ned sin hovedsatsing fimaChem og lagt fimaNAc på is inntil videre.

Det sier seg selv at dagens mcap i Targo er komplett idiotisk.

Edit: Jeg har økt med ca 9% i T denne uka, manglet som vanlig is i magen og kunne fått det mye lavere i dag. Utelukkende fordi jeg ser på kursene som en god mulighet. Pluss at det er umulig å treffe bunnen uansett.

17 Likes

Tror nok flere både små og større investorer er klar for et innhopp/legge ekstra til porteføljen her nå ! Bob_le_Plast har nok rett i det han skriver!
Undertegnede vurderer også å legge til porteføljen nye Targo aksjer, tror krona holder(men begynner å bli mye aksjer nå) :smiley:

God helg :sunny:

2 Likes

På dagens kursnivå så er Mcap på ca 204 mill. Forutsatt samme burnrate som tidligere så har de ca 125 mill på konto

2 Likes

Det priser de tre plattformene Oncos, TG og cricRNA til Targo for 79 mil NOK.

Som sagt; dagens kurs er komplett idioti.

3 Likes

Enig i at det ikke er selskapsspesifikke omstendigheter som er årsaken til dagens kurs.

Det er mulig at TRVX aksjonærer bør løfte blikket litt mot fremtiden og ikke bare deppe over dagens kurs.

Link til denne ligger på den generelle Biotek tråden:

Opinion: I’m starting a position in biotech to catch the next trend in the stock market

Published: June 8, 2022 at 3:35 p.m. ET
By Cody Willard
](https://www.marketwatch.com/topics/journalists/cody-willard)Follow

We’ve gone through many revolutions in the past. This one seems ripe.

Det er noe som heter at børsen snur før markedet. Følgende små nyheter har kommet de siste dager:

  1. Spetalen solgte oljeaksjer - Vår Energi
  2. Storeierne Hitec og Eni solgte i Vår Energi
  3. Rystad energikonsulent uttalte at de tror på oljekollaps i løpet av 2 år
  4. I dagens FA står det at det spås kraftig prisfall i aluminium neste år
  5. Har inflasjonen nådd peak - den er energi og olje styrt og faller prisen på disse faller inflasjonen

Kan vi nå se starten på et nytt trendskifte og at investorer tar ut gevinst i olje, energi og råstoff aksjer og retter blikket mot sektorer som har falt kraftig - som biotek???
Investorer som tar ut gevinster før markedet faller?

“I think biotech is looking like it could start being a favored industry for the first time in a decade or two. The Biotech Revolution is going to cure many forms of cancer, prolong lives”

TRVX kommer tilbake - turningpoint er i disse dager

5 Likes

Klarte ikke å holde meg helt ute🤪 Satser på at krona holder👍

4 Likes

Nå kommer Erik til Radium på onsdag. Om han ikke har med seg noen konkrete triggere, men fortsetter i samme sporet om at de vil hente den kapitalen som selskapet trenger…. Så vil salgspresset øke og vi kommer til å havne godt under krona.

1 Like

Det er vel ikke akkurat i podcaster at de vil annonsere triggere…men han bør være forsiktig med hvordan han formulerer seg ja…

Ser ut til at Avanza ikke selger så lavt og det bare er en klam hånd om gangen.

Jeg tror vi snur når FF er ute. Er ikke så mye igjen der nå. Jeg tar min del.

Solskimm har listet opp en haug med triggere og alt du trenger å gjøre er å gå inn i fundamental tråden til Targovax.

Når det gjelder kapital; hva med å bare kalle en spade for en spade. Targovax trenger penger for å fortsette, og aksjonærer er alternativet dersom de ikke kan hente andre plasser. Nå kan det også gjerne være 3-4 kvartaler til det er nødvendig. Ta gjerne en titt i trigger listen til Solskimm og gjør deg en formening om det eksisterer noe som kan gi penger i kassen. Dersom svaret er nei, så er det vel strengt tatt ikke nødvendig å bruke energi her ?

4 Likes

Den nye CEO’n i TRVX har så langt prestert meget godt.
En må ikke glemme at et 10-talls skribenter på dette forumet ser ut for å ha etablert en såkalt sannhet at alt med dette selskapet bare er sørgelige greier…Står disse få negative sjelene for hva alle aksjonærene mener?

TRVX er selvsagt høy risiko og biotek-markedet har prestert elendig men når markeder snur så er vi posisjonert.

3 Likes

Greit å ha denne i bakhodet av og til.

4 Likes

hmmmmm…
‘kan ikke gi bort selskapet heller’ sa Ø.Soug i februar 2021

skulle likt å visst hva det utsagnet konkret baserte seg på

er det noen her som tror dette var i nærheten av $50mill ?? - trolig høyere …
er det noen her som tror vi hadde solgt hele sjappa i dag for $50mill ?? - trolig ja …

3 Likes

~25 mill aksjer omsatt siste måned … ca. 15% av hele sjappa
og som vanlig
for hver selger er det en kjøper, men skal de kapitalisere på dette må eller bør trenden snu


-3 handelsdager for Farde AP-Fonden. De har tømt seg helt i Nano.

1 Like