Denne er ikke meldt/utbetalt
@Bompiole pleier å ta litt tid før presentasjoner blir lagt ut på hjemmesiden, kommer nok
@Bompiole pleier å ta litt tid før presentasjoner blir lagt ut på hjemmesiden, kommer nok
Det de har presentert må ha identisk innhold i stort fra det vi har fått presentert fra selskapet, hvis ikke vil det foreligge ulik info i markedet og det er jo ikke lov/gangbart … så vi må nok vente
Har ikke klart å finne at de har søkt nye midlere i høst.
Tildelingen i Targovax og ValoTX samarbeidet er som diskutert her tidligere er ikke utbetalt da det gjenstod “housekeeping” hos ValoTX. Akkurat hva som ligger i begrepet “housekeeping” kjenner jeg ikke til - men det står på spørsmålsarket for Q4 presentasjonen.
Selskapet har ikke penger, og kan antakelig ikke dra dette prosjektet i havn uten partner i Kina. Og det var nok både IOVaxis/Targovax/Locust Walk herunder (Soug/LG/EDW) smertelig klar over som utgangspunktet den dagen opsjonsavtalen ble signert. I tillegg så har selskapet sammen med mor et covid-patent og en søknad inne som det også jobbes med. Det spørs hvilke prioriteringer som er gjort underveis siden opsjonsavtalen ble inngått, og særlig de siste 2 årene.
Jeg var vel den første blant forum å se cRNA
intet nytt Mega bull!!
It’s not all doom and gloom in biotech
For an industry that has had high valuations and easy financing and access to capital market, 2022 was a horror story. The spigot suddenly turned off. Only 11 companies went public last year as the IPO market contracted more than 90%, said Matthew Leskowitz, managing director of healthcare investment banking at Goldman Sachs. So is the future of biotech this year as dark and stormy as the skies over San Francisco?
Apparently not.
Leskowitz said that after analyzing the market data, he realized that the follow-on market for biotechs that are already public really rebounded in the second half of 2022 to a level that is comparable to what it was in 2021.
“If you actually parse through the data, it’s not all doom and gloom – there is capital available,” Leskowitz contended, noting that it is available to “higher quality teams and higher quality assets.”
Private companies have also seen their valuations lowered and while capital is available to them, it is more “discerning and disciplined in this environment,” he explained
Leskowitz predicted that ultimately the public markets will open though a lot of depends on what the Federal Reserve does.
“I do think that sometime this year the markets will reopen more broadly, Leskowitz said. “A lot of that is a factor of when the feds take the foot off the breaks – hopefully this year.”
2023 will see more bolt on-acquisitions as opposed to biotech mega mergers
Like in other industry verticals within healthcare industry, biopharma will see it share of consolidation, Casdin said. But BCG’s Resney said that the consolidation won’t be of large companies in search of synergies. That’s unlike in the hospital world, which has seen a fair share of large cross-market mergers that continued even in 2022.
Three deals announced on the first day of J.P. Morgan show that large companies are engaged in tuck-in acquisitions.
“We are not necessarily seeing very large-scale M&A, we are seeing single-digit billion-dollar type bolt-on deals,” he said. “Many of the deals in this environment are of commercial or near commercial assets.”
Big Pharma is still interested in partnerships and collaborations
Another panelist, Michael Klobuchar, chief strategy officer of Merck, suggested that aside from M&A, large pharmaceutical companies continue to be deeply interested in partnerships and collaborations. He noted that in the past 12 months, the majority of transactions that Merck did were collaborations. In doing these collaborations, the starting point for Merck is the quality of the science and how compelling the approach is, Klobuchar said. Merck also reviews its portfolio and finally evaluates whether there is a clear enough path to actual value creation to decide whether to move ahead with a collaboration.
“When those three things line up and we have clarity of intention, we will pursue these opportunities in the right form,” he said. “Most of these in recent times have been classic collaboration and I suspect that will continue.”
Konklusjon ? Eventuell deal på cRNA med kommersiell verdi ligger sannsynligvis litt lenger frem i løypa enn det vi kan håpe på som best case scenario ? Kan vel kanskje anta at guidinga 2023-2024 fra selskapet er tuftet på noe mer enn “better safe than sorry”.
Jeg tror nok ikke dette nødvendigvis er gjeldene med tanke på CircRNA, som er revolusjonerende teknologi.
Rett og slett superhot.
Ser ut som avanza fortsetter salget sitt. Håper de er helt ute når godmeldingen kommer så ikke de hindrer himmelferden vår
Jeg blåser i kursen nå, om den er 1,10 eller 0,90 spiller liten rolle for en finansiell løsning.
Det hadde vært nyttig å se hvem som skjuler seg bak denne nominee kontoen. Tviler på at dette er en kontrollert exit av en større retail-gruppe. Om det er gjenværende garantister fra siste emi så realiseres det i så fall tap. Garantiene til tross.
Bryr meg egentlig ikke. Veldig greit å bli kvitt disse garantistene. De vil bare ødelegge for oss uansett. De skal ut. Får vi de ut på krona så er jeg fornøyd.
Det er kun finansiering/partnerskap eller superhaussing/ny info rundt cRNA som kan dra kursen nå. Emisjon på dagens nivå er ikke aktuelt så jeg tar det helt med ro.
Har litt problemer med å være enig i det så lenge aksjene faller i lommene på norsk retail som er like - om ikke enda mer - nærsynte som våre svenske venner.
tja, hvis halvparten av de som kjøper nå klarer å ha litt is i magen og er langsiktige. Vil tro at det også er noen som har trua som fyller opp. Avanza har jeg null tillit til når det gjelder TRVX når de klarer å kaste ut såpass store mengder på dagens nivå.
Vi venter vel fortsatt på pre-clinical proof of concept data for CRNA som skulle egentlig komme i 2H 2022?
Referanse (blant annet)
Dette Targovax er spesielt fulgt fra sommer 2022 hvor jeg fordypet meg i cRNA
Pre-clinical PoC har vi fått. Januarpresentasjonen informerer om in-vivo prosjekter H1 2023. At de dundrer videre understreker vel PoC relativt greit.
Hvor teknisk og vitenskapelig vanskelig er det å komme til dette punktet? Helt jævlig. Selv med alt annet på plass er er man faktisk også litt avhengig av flaks for å finne en fungerende konstruksjon. Her hadde Targovax gullhår og sparte estimert 6mnd med knot. Kanskje mer.
Prisen for selskapet er nokså lik den North har valgt å kjøpe seg inn i Nano på. Med et fremførbart underskudd på ca 6kr pr aksje, så er det godt mulig å få dekket krona Targovax koster pr dd. Så risken ligger nesten utelukkende i fremtiden og inntekter versus utgifter.
Det er et grunnlag lagt i Targovax for at alle fremtidige inntekter skal overstige utgifter, men det er satt til null i verdi ca. Så når får vi nyheter som gjør at all fremtid ikke skal fullfinansieres av eierene, så bør MCAP endre seg.
Vaksinesatsniningen til BP vil nok finne Targovax sin cRNA tilnærming interessant. For oncologi vil kanskje selskapet utvikle litt lengre selv?
God fredag