Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 2 🥳

Ja, alt skal ned :wink:

Vurderer inngang her nå. Kan noen gi meg en kjapp status og potensielle kurstriggere fremover?

1 Like

@BuyHighSellLow

2 Likes

Fikk 30k på 1,652 - uff og uff :thinking:

Ble 20k til, klarte ikke å holde fingrene unna.

1 Like

lav omsetning men fan folk presser ned kursen for å komme seg ut, sikkert fiste svenskene

Hele Avanza som har SL nå?

Ikke langt unna cashbeholdning nå. Litt igjen da :slight_smile:

1 Like

Ingen som ser verdiene i at Targovax faktisk har et produkt som hjelper CPI’er til å fungere bedre enn hva de gjør alene?

Grunnen til at PCIB closer ned sitt studie er nettopp fordi CPI’er er det nye innen mange typer pasientbehandling.

Targovax sin Oncos-serie hjelper ytterligere til med å optimalisere der CPI’er ikke biter godt nok og ikke klarer å aktivere immunsystemet. Tror markedet tenker veldig feil hvis de ser negativt på at CPI’er nå stadig kaprer større andeler av markedet og blir Standard of Care-behandling.

35 % av pasientene som ikke tidligere reagerte på CPI’en Keytruda gjør det når de får Oncos ved siden av. Vi snakker noen milliarder i mersalg av slike prosenter, og i løpet av året skal TRVX starte opp melanomstudiet med flere ulike CPI-kombinasjoner.

Skal ikke mene noe om når det er best å gå inn i et selskap, men at TRVX kan bli en spiller innen CPI skal man kunne se for seg, selv om de også har et studie de skal igjennom før man kan konkludere med sikkerhet på det.

9 Likes

I dag blir en stygg dag pga pcibs fiasko…

1 Like

Ja, virker som bio er familie og hvis det krakker et sted som må det selges et annet sted. Vi falt jo på Nano emi også.

1 Like

The Observer - du har helt rett. Dette er gode nyheter for Targovax, men misoppfattes. Og hvem tenker det er lurt å realisere tap i Targovax nå??

1 Like

Ble litt "vel "billig her nå så fikk litt selv på 1.66 . :moneybag:
Men dette er min mening :wink:

3 Likes

Om man selger emisjonsaksjer venter skatt av gevinsten fra kr 0,00. Da kan man gratulere med én krone og ti øre pr aksje.

Mulig jeg misforstår, men mener du at man ved deltagelse i emisjon egentlig da må betale skatt av beløpet man deltar med? Hvis jeg selger mine emsjonsaksjer som jeg kjøpte for ferdig skattede penger(lønn) - si 172kr for enkelthets skyld, så må jeg på nytt skatte av beløpet ved salg av aksjene hvis jeg rent hypotetisk selger aksjene for 172kr?

Disclaimer; jeg er ved mine fulle, og kommer ikke til å selge en eneste aksje(emi eller andre) i Targovax før «the price is right».

Bare tull, du betaler bare skatt av gevinst selvfølgelig.

Sikker på at det er tullete??

Innbetaling av midler ifbm EMI er ikke for kjøp av aksjer. Dette regnes som innskutt egenkapital og følger aksjen. Det er en fordel ved senere kapitalnedsettelse, sammen med resten av innskutt.

Så pengene kan tilbakeføres deg via aksjen uten skatt.

Alt over pålydende er etter all sannsynlighet skattbar inntekt ved salg av aksjen.

Motbevis meg gjerne

The Observer har noen gode poeng angående CPI og hvordan/hvorfor det ble banesår for pcib sin fimaChem.
Forøvrig et interessant poeng her er at studien som havarerte pcib er en kombi av CPI og cellegift. Hvis noen har glemt det er Targo Best In Class i mesoteliom med komboen oncos-101 og chemo.

Just sayin’…

17 Likes

Hvordan påvirkes inngangsverdien, dvs. hvilke prinsipper skal legges til grunn for å fastslå inngangsverdien?

Oppskriving av pålydende på eksisterende aksjer medfører en forhøyelse av inngangsverdi på aksjene med det innbetalte beløp fordelt likt på hver aksje.

Ved aksjer ervervet ved nytegning settes inngangsverdien til innbetalt aksjekapital, herunder innbetalt overkurs tillagt eventuell kostpris for tegningsrett brukt til å anskaffe aksjen.

Kapitalutvidelse ved kontantinnskudd - Skatteetaten

3 Likes

Flott.

Jeg må slutte å tulle.

Inngangsverdien er det du har betalt for aksjen, enten det skjer ved nyemisjon eller kjøp i markedet. Utgangsverdien er det du selger for. Mellomlaget er skattbar gevinst eller fradragsberettiget tap. Så har man unntak for aksjer som eies gjennom et AS.

Selskapet kan tilbakebetale innskutt kapital uten beskatning men det blir noe annet.

1 Like