Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Greit å få ordnet opsjonene før kursen stikker av

3 Likes

Om man regner litt kan vi spekulere slik: Mulig de gjør seg klar til en større oppgang ?

5 Likes

Regner med at de har fått tatt en titt på meso dataene. Om de er dårlige kunne de like gjerne utsatt tildelingen og tatt det etter dataslipp

5 Likes

Bare for å få klarhet i dette: betyr dette at de når som helst ila den tiden opsjonene finnes kan de innløse dem for 6,58kr? Og utstedes det da helt nye aksjer i selskapet?

Ja det utstedes nye aksjer

Mulig noen av de må en tur i banken og låne noe penger om det skulle dukke opp bud på selskapet neste år :sweat_smile: hehe

Greit og få kjøpt opsjonene da!

Hva betyr dette?

"The exercise price is equal to the volume weighted average trading price of the shares of the Company on Oslo Børs on the date of the grant. "

Det er en fordel å få satt opsjonene før kursen øker. Dersom kursen hadde ligget på 20 kroner så hadde opsjonene også ligget i det intervallet. Nå kan kursen øke til 20 kroner og de kan utøve til kurs 6,58.

2 Likes

Nope!

De kan utøve 25% et år fram i tid fra nå. Videre deles de resterende ut på 36 måneder etter dette.
Kun dersom de fortsatt er ansatt. Har de sagt opp så mister de opsjonene.

No way… såfall måtte det vært melanoma…

Er det ikke meso vi får i januar?

1 Like

Jo, men de kan ikke ta “en titt” på data fra en randomisert studie. Når dataene kommer, annonseres de…

I melanoma derimot, så er det imaging/screening i uke 9,18 og 27 der effektdata syntes etter uke 9 slik som PI begeistret nevnte på KOL for noen uker siden. Vil tro at over halvparten er ferdige i studien (27 uker) ettersom det var en rask rekrutering og første pasient ble behandlet i februar…

9 Likes

Hehe, det var det første som slo meg også😉

Og at ledelsen sitter såpass fint i det at de nødvendigvis ikke trenger et bud på 10-20 milliarder kroner for å bli fornøyd.

Foruten om Soug så sitter jo den jevne småaksjonær på flere aksjer enn de fleste i ledelsen.

@Whatsthat, Øystein sier rett ut på podkast at “data nå blir bearbeidet og forstått og at de vil slippe en pressemelding når de er ferdig analysert”. Så de har innsyn p.t, men de sitter ikke på endelig fasit.

Ser også det har vært frem og tilbake på hvilket studie det kommer data fra nå, og det er Mesothelioma, som er en sjelden kreft i lungesekken, gjerne forårsaket av asbest. Pasientgruppen vokser årlig, og er langt fra sin peak.

Data som kommer nå er i kombo med Chemo, og det viktigste er ikke overordnet dataene som leses ut, men hvilken effekt Oncos har tilført behandlingen. Hvis TRVX liker dataene de ser, så er allerede designet på neste studie klart, og det blir en trippel kombo med Chemo + CPI + Oncos. Det vil være fremtidens behandlingsmetode for sykdommen.

Og rent sitert fra Øystein: “Vi er trygge på at vi får med BP hvis vi liker dataene vi ser” **
Et par minutter senere sier han det samme for å runde av; nå skal vi først lese dataene og så få med partner! Kan ikke misforstås!

Hva er partner i dette tilfellet? Jo, det blir en CPI-leverandører som ønsker å se at viruset Oncos hjelper til med å drepe kreftcellene, og pr i dag er INGEN CPI’er effektive nok til å klare dette alene. Effekten ligger fra 20 - 40 % pr CPI, og disse kan kombineres for en bedre effekt, men da kommer det en lang rekke med bivirkninger som vil overskygge effekten. Det er her viruset vil hjelpe til med å både forsterke en CPI alene, og samtidig redusere bivirkningene. Det er en kamp mellom produsenter av CPI for å styrke sin posisjon, og med det rette viruset i hånd kan man ta et kvantesprang fra de andre.

Man tror også at man kan oppnå en betinget godkjenning fra dette fase II studiet som vil ha 80 - 100 pasienter.

Melanoma, studiet hvor de kombinerer Keytruda (CPI) med Oncos i 12 injeksjoner blir avlest en gang i løpet av H1 2020.

Lykke til i januar alle mann, det høres ut som det går veien :slight_smile:

25 Likes

Blir godt med jul, men blid fader meg godt med et nytt år og :sweat_smile: 2019 har vært en tålmodighetsprøve!

@Fornybar melder sin ankomst. Horisont: readouts i 1H. Sistemann inn får minst gevinst. Skål.

15 Likes

Endelig, velkommen ombord Fornybar!:slight_smile:

Hva gjorde deg overbevist?

3 Likes

Slenger meg på @InVivo, velkommen ombord!

1 Like

Jeg har fulgt selskapet i flere år, og fikk en god gevinst i 2016-2017 når børsklimaet var litt annerledes. Da var det TG01 som var i fokus, men jeg har hele tiden sett på Oncos-102 som det mest interessante med selskapet.

  • Det er nå like før vi får readouts med mer signifikante populasjoner i mesothelioma og melanoma, samtidig som de har partnerstudier hvor interessante nyheter kommer når de er klare.

  • Selskapet har begynt å finjustere hvordan de skal komme seg til markedet med Oncos og ledelsen har vært med på dette før.

  • Market cap ligger på ~400mNOK i et selskap med 4 kliniske studier hvorav halvparten er partnerdrevet, med HOT teknologi i en sektor som begynner å bli varm i trøya igjen. Jeg kan ikke se at en tredobling av market cap i 1H2020 er videre usannsynlig.

Ellers henviser jeg til @TheObserver sitt innlegg over her, og alle de andre gode bidragene rundt det å få likvider inn fra big pharma som har kommet de siste ukene.

14 Likes