Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2020 (TRVX)

Ja. Men denne spilleren kan klones og selges til russerne også. :slight_smile:

2 Likes

Hva er det som gjør at IOVaxis Therapeutics og TRVX inngår denne opsjonsavtalen på nåværende tidspunkt? Er det IOVaxis Therapeutics som har fått det travelt som en følge av MERCK sitt oppkjøp tidligere i uken? Som det fremkommer av dagens melding så er ikke avtale ferdig forhandlet, men man er enig om de grove skissene. Virker for meg som at noe har det travelt.

Hva betyr det for TRVX? For TRVX så kan dette være med på å vise andre interessenter at her må de ta aksjon om de ikke vil sitte på side linjen. MERCK sitt oppkjøp tidligere i uken kan vær det som utløste denne opsjonsavtalen.

Verdien på dagens avtale er lav, men for meg så gir den ett tydelig signal om at TG ikke er død. De fleste analytikere og kursmål er uten TG. Dette bør nå endres.

Edit: Kan jo legge til denne linken fra FT fra oktober :wink: https://www.ft.com/content/03812ddf-84a3-4540-9850-9a33cfe637d0

6 Likes

Det høres ut at risikoen for en snarlig emisjon er betydelig redusert! Nå er det bare å vente på meso. resultater! På tide med reprising :metal:

Ja, dagens avtale er et viktig signal.

At den i tillegg øker kontantbeholdningen(teoretisk sett) med 30 millioner i 2020 er heller ikke feil

5 Likes

Parker avtalen ble det ikke så mye ut av enda ihvertfall, men disse høres det ut som er seriøse og skal ta det videre med store investeringer fra egen lomme. Det er jo det beste for Targovax. Men de har ikke bladd opp lommeboka enda, så det må bekreftes oppstart med klinisk godkjennelse i Kina før vi kan roe helt ned. :slight_smile: Er fortsatt ikke inne i Targo, samme grunn som før, men dette var skikkelig kult!

Gir et ekstra potensiale for i underkant av 1mrd i inntekter om salg av medisinen starter rundt 2025 ish. Så det bør øke fundamentalverdien en del, da dette ikke utelukker tidligere muligheter, som er et stort pluss. Husk også at det ikke er like lett å finne informasjon om kinesiske selskaper som andre pga. internet restriksjonene der borte.

Nå har Soug levert på del 1 av uttalelsen fra DNB-podcasten. Leverer han på uttalelsen «nå skal vi lese ut data i mesotheliom og få oss en partner» skal jeg, og antakeligvis også @aborum, in person overrekke en jordbærterte i Oslo :money_mouth_face:

4 Likes

Er heller ikke inne men heier på utsiden. Hva er din grunn?

Er aldri feil å sitte med 1-2k aksjer i disse bingoaksjene, så er man ihvertfall med på moroen.

Blir jo litt peng om de går 10-gangen

1 Like

Up-front payment er jo lommerusk, så denne avtalen gjør ingenting med emisjonsrisikoen på kort sikt.

Dette er jo en fantastisk avtale. Targovax får ikke bare fullfinansiert utvikling av TG til markedet. De får også penger for det. I tillegg blir det lisenspenger, det er ikke avklart hvor mye, men opptil 50 %. Dessuten gjelder dette ikke hele Asia, men følgende land :China, Hong Kong, Macau and Singapore. Her er altså hverken Japan eller India med for å nevne noen.
Fra børsmeldingen: If exercised, the total potential development and commercial milestones for the TG01/02 license may reach up to USD 100 million, plus tiered royalties on net sales up to mid double digits.

3 Likes

… laughs in targovax … and capitalism

1 Like

Ser den og har noe løst krutt. Men jeg er blytungt, i mitt tilfelle, inne i PCIB. Kan ikke ri alle hester samtidig

1 Like

Hvis du er blytungt inne i Pcib, så har jo midler til et lodd eller to her også;)

Sannsynligheten og muligheten for 10-20 gangen er like stor i Trvx som i Pcib

2 Likes

Selger ikke en PCIB aksje. Punktum. Men har som sagt kapital til lytteposter andre steder.

4 Likes

God start for TG, selv om beløpene i starten blir små. Det må vel også børsmeldes dersom de ikke utnytter opsjonen, så får satse på det går på skinner. :crossed_fingers:

Det er vel ikke noe som er forandret på den fronten, mesotheliom-data og TG-avtalen er jo uavhengige størrelser.

Men økt aksjekurs som følge av dagens melding er jo ikke dumt, for da blir jo utvanningen mindre ved en eventuell emisjon.

Det vil jo uansett ikke komme noen emisjon før mesotheliom-dataene, og da er jo alle kortene på bordet.

5 Likes

Kort sagt at jeg utifra case tror på bedre risk/reward i Funcom og ikke har mulighet til å trade pga. fulltidsjobb. Hadde jeg jobbet med dette fulltid ville jeg nok vært litt mer ut og inn. Nå har jeg sittet med Funcom i 2 mnd ca. og planlegger å sitte i ca 1,5 år om ikke caset endrer seg dramatisk. Er inneforstått med at det betyr at Biotech-gullalderen går meg hus forbi om den skulle komme, men det gjør også Biotech-nedturen om den skulle gjøre det samme. Jeg ser mer risiko i Targovax enn mange er enige i, og det har jeg tapt oppgangen fra 5kr-10,5kr nå på og lite har skjedd med kursen i Funcom, og de andre som tenker at jeg er for skeptisk har tjent på sitt syn. :slight_smile: Sånn er det hittil ihvertfall, så får vi se. Har tjent greit på Targo og Funcom i år, så er mer enn fornøyd med 2019 uansett om jeg ikke fikk med siste oppgangen i biotech.

2 Likes

Er det TG Zelluna har avtale på?

Ser de starter opp med klinisk i i år

3 Likes

Det stemmer, https://newsweb.oslobors.no/message/471958

2 Likes

Under the license agreement, Zelluna has been granted a global, non-exclusive license to relevant Targovax patents and know-how, for which Targovax will be compensated financially. The potential deal value amounts to NOK 100 million in milestones and annual fees, in addition to royalties on sales and sub-licensing revenues. Zelluna will retain full rights to, and freedom to operate (FTO) for, its portfolio of mutRAS TCRs and will be responsible for the development of these.

Øystein Soug, CEO of Targovax, said: “Our unique TG technology has already demonstrated a clinical benefit by generating immune responses to RAS driver mutations, and we remain committed to developing mutRAS vaccines in the currently underserved mutant RAS cancer indications. Additionally, we are confident that our proprietary technology and know-how has potential application in the parallel field of T cell therapy; itself a rapidly evolving novel class of immunotherapies. The intention of joining forces with Zelluna, will be strengthening the ability to develop a portfolio of mutRAS TCR products to be applied in T cell therapy, which will complement our TG vaccine development and further solidify Targovax’s strong position as the leader in mutRAS targeted immunotherapy”.

1 Like