Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

“Svart ut” er det, det samme som å spise middag? Hvis ja, så er jeg “svart ut”. :blush:

Deilig følelse å se aksjen bare ryke avgårde på solid volum. :sunglasses: Spessielt når man ser baisserne har jobbet overtid i de fleste forum de siste dager og sitter å river seg i håret av frustrasjon nå. Skål folkens :beer:

8 Likes

Vi får se hvordan det går videre…
Venter på min våte drøm… TG…

Er bare en AI generert greie, men all pr er god pr :slight_smile:
http://www.nwapolitics.net/market-research-news/75426/oncolytic-virus-therapy-market-future-opportunities-market-analysis-outlook-to-2024/

1907_Melanoma_PR_No_Final.pdf (57,8 KB)

Vedlagt er forenklet børsmelding(på Norsk), som jeg mottok av Torbjørn.

7 Likes

Noe annet som er relevant er at Targovax egentlig ikke har levert en eneste negativ melding, om man ser bortifra emisjoner og konsekvenser av manglende finansiering.

Det virker på meg som at større aktører spiller på emisjonsfrykt for å holde kursen nede.

1 Like

Poenget er at det kommer an på forutsetningene du tar.

Det går fint an å regne nåverdi av middels suksess i photocure og så påstå at selskapet overreagerte oppover og skal logisk falle tilbake. På samme måte kan man fint argumentere for at dataene fra targovax bekrefter at selskapets strategiske beslutning om å spisse satsingen var fornuftig, og at siden virus er populært blant big pharma går det nå strake veien mot oppkjøp - enten før eller etter flere data. Så derfor skal Targovax gå langt videre oppover.

Man kan også argumentere motsatt og si at Targovax har overreagert opp og skal ned igjen, og at Photocure skal opp.

Poenget mitt er ikke at PHO bør A og TRVX bør B.

Poenget mitt er at det er meningsløst å sette selskapene opp mot hverandre.

De har helt forskjellig market cap, de er i helt forskjellige faser, har hatt helt forskjellig kursutvikling i forkant, har helt forskjellige forhåpning/risikomomenter, og verdsettes på bakgrunn av helt forskjellige faktorer av markedet.

Igjen, det relevante er at i en sektor i nedtrend så reagerte begge aksjene med oppgang rett opp til nærmeste motstand definert av volum, og den testes nå. Om den ene aksjen skal falle tilbake og den andre fyke videre, eller begge falle tilbake, eller begge gå videre, det vet ikke jeg eller noen andre. Men jeg ser virkelig ikke hva som er ulogisk med markedets reaksjon i noen av aksjene.

14 Likes

Ikke uklart i det hele tatt! Jeg har til og med skrevet et blogginnlegg på det :wink: Ledselen har også kommentert flere spm fra aksjonærene som har blitt lagt ut på forum. Man trenger ikke å gjøre det for vanskelig å finne benchmarking. Finn de som har mottatt CPI og da spesifikt PD-1 blokker, så ta den studien hvor de henter ut refrsktære eller non-responders og behandler med sin behandling + ny PD-1 blokker, og så vil du ha sammenliknbart PoC studie.

3 Likes

Jeg kunne tenkt meg å lest det. Link?

Takk på forhånd :slight_smile:

Hvis du ser på den pipelinen som Targovax la frem i juni 2015 i forbindelse med børsintroen så er det vel ikke noe tvil om at ikke har klart å holde fremdriften i studiene. Så ledelsen må etter mitt syn ta ansvar for det.
Når det gjelder den manglende interessen for aksjen så tror jeg det er ett mer eller mindre totalt fravær av interesse fra større aktører som er problemet.

1 Like

Fra Oktober 2018 når Targovax fikk sin første CR: https://blogg.nordnet.no/oppdateringer-fra-targovax/

3 Likes

Du “glemte” visst at det var 1 CR også…

Checkmate Pharmaceuticals, melder om 22% ORR i en sammenliknbar gruppe. Dette er resultater som ble tatt generelt godt i mot.

Hvor er de i den regulatoriske løypa?

I følge dem selv så er de i fase Ib stadiet: https://checkmatepharma.com/program

1 Like

De meldte dette 4 måneder etter 22% resultatene:

Checkmate Pharmaceuticals Announces Strategic Collaboration with Merck KGaA, Darmstadt, Germany and Pfizer to Evaluate Combination Therapy with CMP‐001 and Avelumab…

2 Likes

Hva kaller du dette da? Tydeligvis ikke “større aktører”…

Skrev ikke du nettopp at du hadde vært trvx-aksjonær i flere år? Men på en dag som dette med godt driv og momentum i aksjen så klager du på fremdrift i studier, ledelsen, Insidekjøp som var for små osv…

Mye tyder på at du har solgt deg ut på bunn eller i ihvertfall før dagens oppgang…

2 Likes

Jeg har ikke solgt aksjer i TRVX på i hvert fall to år, og kjøpte en del på 10,- + samme dag som emisjonen kom på ettermiddagen :rage:
Når det gjelder omtalen av større aktører var min kommentar i forhold til finansielle investorer, og jeg har ikke sett mange spor av interesse fra noen av disse på lenge.

1 Like

Din frustrasjon kommer altså ut på oppgangs-dager og ikke motsatt altså :sweat_smile: “Sponsorstudier” av disse aktørene er jo en form for finansielle aktører etter min mening ihvertfall :slight_smile: Men orker ikke en lang diskusjon nå.
Så da fikk vi oppklart dine tanker :smiley::+1:

Ikke i tvil Oncos 102 har vist beste resultater og kan betegnes som revolusjon i kreft behandling. Targovax konkurrerer mot 22% ORR
En av Targovax sine største konkurrenter i dette feltet, Checkmate Pharmaceuticals, har 22% ORR i en sammenliknbar gruppe kontra Oncos dagens melding tilsvarende en samlet responsfrekvens (ORR) på 33%.
Resultater fra del 2 med flere injeksjoner kan øke responsenfrekvens ORR 50%+

Dagens oppgang var velfortjent
2 Store triggere må ikke glemmes kan komme når som helst en oppdatering fra BP. AstraZeneca og Sotio
Dagens gode resultater kan endre totalt Targovax posisjon Keytroda følger nok med når dem har 2 milliard dollar overskudd i året.

Den 08.07.2019 21:00, skrev Torbjørn Furuseth:
,

Vi er svært fornøyde med dette resultatet. Dette er senstadie melanom pasienter (Stadie III og IV) som ikke har respondert eller har sluttet å respondere på anti-PD1. Så gir vi tre injeksjoner med ONCOS-102 og behandler igjen med anti-PD1, og 3 av 9 pasienter responderer.

Man trodde at tre injeksjoner var tilstrekkelig når studien startet. Men det er mye som tyder på at man må gi flere injeksjoner, som man jo også gjør med sjekkpunkthemmere og de fleste andre onkologiske virus.

Vennlig hilsen,

Torbjørn

4 Likes

Det går :stuck_out_tongue:

1 Like