Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Skjermen blinket, noe skjedde tydeligvis, og kursutviklingen endret seg deretter…

Hva mer kan man si?

Er det slik at om man ikke drar frem fibonacci-kurver, hode-skulder, kiler, linjer og kamikaze-harakiri, så er innlegget helt bortkastet?

Jeg kjøpte forøvrig 1001 aksje for noen minutter siden (gjennom DNB) snittpris på 10.86 uten at det viser igjen i handelsoversikten (jeg forsøkte å kjøpe av posten på 3k på 10.90)…

Som jag skrev så är dels det tekniska lockande just nu och där jag tror vi har bottnat och dels så tror jag att en eller flera större aktörer (däribland Statoil Pension) som velat sälja av efter det stora fallet och före halvårsskiftet/månadsskiftet. Dessa kan tänkas köpa tillbaka senare. Utöver detta så går vi in i H2 och PM om toplines i t ex Melanoma studien och en del annat kan komma här under juli/aug. Jag är rätt övertygad om att en (rejäl) rekyl väntar runt hörnet och anser att det är ett bra läge just nu om man vill köpa.

Noen flasher med varene igjen! @Dunkel

Har en følelse av at jeg kunne vært faren til både @tusekakk og @Forza:slight_smile: Makan til innlegg !!!

1 Like

Hahaha, ok men kom med något själv - vad tror du om läget och vad ser du framför dig? Oavsett så kommer aktien att bli dyrare nästa vecka:wink:

Da håper jeg du har rett i det… God helg !

Detsamma:)

Jeg håper du har rett i det og at bunnen er nådd, men jeg skulle gjerne likt å høre hva du begrunner det med også. Personlig klarer jeg ikke helt å se hva som skjer nå som klare å få kursen på rett kjøl igjen med det første akkurat nå.

Jag tycker att jag redan förklarat mitt resonemang. Det stora fallet i aktien var i mitt tycke en överreaktion och efter den typen av fall till så här låga nivåer så brukar det bli en korrigering. Det är vad jag tror kommer här och nu i det korta. Många kommer också att vilja positionera sig inför förväntat nyhetsflöde här med början i H2.

1 Like

En kan vell trygt si at kvaliteten på innleggene er blitt vesentlig dårligere i flere tråder det siste året.

1 Like

Jeg postet dette chartet for en drøy uke siden der jeg slet med å se støtte før 9-tallet:


Kursen er ned en krone siden det og jeg synes fremdeles 9,6ish er innen rekkevidde i fellesferien. Dette underbygges av at nedgang har vært på til dels høyt volum.

Skal sies at den avsluttet med en doji i dag så muligheten er til stede for en morning star hvis det blir gap opp på mandag, men jeg legger ikke så mye i slike pattern. Derfor spent på å høre hva du ser som frister teknisk??

9 Likes

Oppdatert topp 20:
Inn på lista kommer Meyerløkka AS. Det går virkelig raskt unna med nedsalget til Statoil. Om dette tempoet fortsetter, er de ute ila 2 uker. Citigroup går like kjapt ut som de kom inn?

6 Likes

Det finns stöd på runt 8-9,50 (nivåerna från hösten 2016) men det finns också stöd på nivåerna mellan 10-12 från tidigt i 2017 som jag ser det. Att vi ska ner på de lägsta nivåerna ser jag inte som särskilt troligt om man betraktar det stora intresset som varit för aktien nu efter dippen. Skulle kursen mot förmodan ner till 9,50 blir det ytterst kortvarigt. Att ackumulera på nuvarande nivåer känns därför attraktivt då fallhöjden är begränsad medan uppsidan stor utifrån mitt tidigare resonemang om det fundamentala och kommande nyhetsflöde under H2. Mycket god R/R i mitt tycke. Låt oss hoppas av vi snart lämnar den nedåtgående trendkanalen och kan gå tillbaka till i första steg till 16-18.

2 Likes

Takk for svar :blush:
Da virker det som vi ser mye av det samme, men jeg tenker kanskje at støtteområde på 10-12 blir litt for vidt til å være særlig anvendbart. Jeg oppfatter at brudd ned under 11,2ish Peker videre ned mot trendbunnen i chartet, men som sagt, kan håpe på morning star i dag i hvert fall :blush:

3 Likes

Har citi solgt 100k eller lånt ut til short? En short her ser sikkert litt rart ut siden den allerede har falt så mye, men hvis noen har solid info på at statoil skal helt ut, i tillegg til at selve shortsalget forsterker effekten, er jo dette bare børjan på kursfallet…

1 Like

Har trenden nå snudd mon tro? :see_no_evil: var godt å se blå tall i dag :+1::sunglasses: trvx kursen har nå fått latterlig mye juling og videre oppgang bør vel ventes? Eller hva tenker folket?

Hvorfor?

Seriøst, ble innlegget fjernet fordi jeg tror den skal videre nedover?
@Realize_1 pga. den negative trenden papiret er i. Lite som tilsier at den skal snu nå.

Det ble sikkert fjernet fordi du i det innlegget ikke ga noen begrunnelse. Magefølelser tilfører ikke diskusjonen noe.

2 Likes

Mye bedre med en begrunnelse.

1 Like