Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat


Kilde: Stocktalk.no

@blaahval Faktisk tilsvarer Statoil pensjon og Statoil forsikring sine nedsalg i underkant av 30% av forrige ukes omsetning i aksjen. Ikke rart at prisen presses også denne uken dersom de faktisk har tenkt å tømme seg helt (i løpet av 1-2 uker).

8 Likes

Og det kan fort hende de har tenkt å gjøre rett og slett.

Er isåfall ikke det en litt dårlig strategi å gjøre det på? Er litt sånn koste hva det koste vil å komme seg ut nå som volumet er såpass lavt?
Blir interessant å se neste liste om hva de foretar seg. Så lenge de fortsetter nedslaget, har jeg vanskelig for å se at kursen ikke skal dukke under 10kr, med mindre de skulle finne en kjøper.

Er så små andeler av den totale kapitalen til disse fondene at det ikke har all verden å si for dem. Hvis statoil kom seg inn i trvx med snitt på åtte så svir det ikke så veldig å dumpe hele skiten på 10 f.eks.

Det blir sånn “Koste de småpenger det vil”

(jeg aner ikke hva slags kostpris statoil har, bare så det er sagt.)

Referansen jeg alltid bruker er når flere storfisker inklusive holbergfondene dumpet NANO ned til 12, enda market cap da ble lavere enn cashbeholdningen i selskapet.

3 Likes

Utifrån det fundamentala, kassan och alla möjligheter som Targovax har att bli uppköpta i närtid så kan det här bli årets bästa case utifrån dagens extremt pressade och översåld nivå. Jag sätter stark köprekommendation. Så snart Statoil är klara så kommer kursen att börja stabilisera sig. Kan bara inte tro att det finns så många andra säljare på de här nivåerna. Personligen så tror jag på 100% upp under Q3 och sedan vidare upp.

2 Likes

Targovax nästa?

Det kommer hända Targovax förr snarare än senare. Kanske redan i år.

Lodd kjøpt . Mulig den går til 9kr men mener R/R er bra nå :blush:

1 Like

Mange lodd på deg nå @Frodoen? :wink:

Denne gang lite lodd. Bare 2k

1 Like

Kolla in BioArctic idag, upp med ca 160% efter några minuters handel och efter positiva resultat.

Ser fram emot en liknande uppgång i Targovax en vacker dag;)

1 Like

Over 150k aksjer på kjøpersiden i intervallet 10.16-10.24

Kan det vara så att Statoil är klara? Låga volymer senaste dagarna. Vi lär få se på måndag.

Jeg har en mistanke om at vi har sett bunnen nå. Acc/Dist speiler det vi har sett på aksjonærlistene av Statoil sitt nedsalg.

image

2 Likes

Tack! Väldigt troligt och det visar även dina grafer.

Har troen på at TRVX skal opp igjen til 16 i ørkenvandring, men om det blir noe særlig i sommer er vel kanskje litt tvilsomt?

Analytikerene har vel tidligere antatt at det kan bli en partneravtale sent i 2018, gitt at meloanomaresultatene blir bra. Jeg oppfatter det slik at Nano jpbber med “proof of concept” i melananoma, men neppe vil fortsette med dette studiet fordi det er mye konkurranse. Men får de til rimelige gode reulstater kan de gå for studier i andre kreftformer.
På Red Eye konferansen for noen uker siden fokurserte CFO i Targovax på mesothelimoa. Han mente de var foran konkurrenter og at det var liten konkurranse p.t. om denne kreftformen.
Et spørsmål vi kanskje får svar på ved Q2 er om Targovax har nok penger til å ferdigstille mesothelioma studien i 2020. Det kan blir interessant. Men krever tålmodighet. Jeg for min del putter mine aksjer i kommoden og venter. Redeye har stipulert peak sales for mesothelioma til 177 mill USD!!
I tillegg kommer mulighetene med TG og samarbeidet med Ludwig Instiutute og Medimmune som mulige oppsidefaktorerer.
Risk/reward er spennende med en børsverdi ruundt 500 mill NOK.

2 Likes


Kilde: Stocktalk.no

@blaahval Statoil forsikring (ute av listen) og Statoil pensjon fortsatte nedsalget forrige uke, endog i noe roligere tempo.

12 Likes

Norwegian Cancer Vaccine Reduces Lung Tumor Size

https://labiotech.eu/targovax-cancer-vaccine-mesothelioma/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=campaign_183&mc_cid=adcdfaea1e&mc_eid=402e19e9ef

Det virker som markedet ikke lenger har frykt for mer nedgang, nå er det en god tid å gjøre entre i aksjen. Selskapet er priset til ca 550 000 millioner med 200-230 millioner i banken

2 Likes

God risk/reward i selskapet på dagens nivå, så støtter den @Montebello.

Angående cash så er det imidlertid ikke alle som er klar over at en god del bare må tilbakebetales til finske myndigheter dersom produktene lanseres (eller blir solgt).

image

Avhengig av hvordan man kalkulerer så får man jo vurdere om man skal hensynta dette :wink:

2 Likes

Godt poeng, skulle tatt med det :+1: