Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

2 Likes

" PLEASE JOIN US FOR A KOL EVENT
Leading experts discuss the oncolytic virus landscape and present interim data from Targovax’s ongoing melanoma and mesothelioma trials"

… Stort bedre kan det virkelig ikke bli! Skjønner at de var noe “tilbakeholdne” med en del informasjon i dag. Detaljert informasjon vil vi få den 11, med flere av de ledende ekspertene innen områdene! Blir svært interessant å få resultatene, og oncos-102 plattformen i seg selv, validert “live” fra slike fagressurser.

Tipper det er en del øyne og ører som kommer til å følge med her!

1 Like

Skal bli spennende å se om de forskjellieg analytikerene oppdaterer LOA i dagene som kommer. DNB ligger inne med LOA på 5% . Edison har vel 10%

[quote=“Krieghoff, post:2878, topic:1033”]
Tenk deg vedkommende som har gått på keytruda i 1,5 år og hatt livet på vent og får beskjed om at nå virker ikke keytruda lengre og man avslutter behandling. Dette er ensbetydende med den sikre død… At man da skal få 3 behandlinger med Oncos-102 og Keytruda og så oppnår CR er jo ikke mindre enn ett lite mirakel spør du meg. Tipper noen av gutta hos Merck følger nøye med!

Spot on, og ekstremt viktig å legge vekt på det du nevner der! På 6 pasienter og oppnå 1 CR, med det som viste seg å være lave doseringer og på pasienter som ikke lenger responderer på Keytruda er svært oppløftende for selskapet, pasienten og pårørende!

La oss nå håpe at med økt dosering, gjør vi enda flere kalde tumorer, varme igjen med hjelp av viruset!

Men som ledelsen sier selv “One of the main aims of the trial has been achieved, which is to demonstrate that ONCOS-102 has the potential to immune activate CPI refractory patients to
respond to PD-1 blockade”

:smile:

4 Likes

Targovax: Melanom-studien utökas efter respons i patient
2018-09-28 07:55
Gårdagens interimsanalys av studien inom melanom visar på att en av de första sex patienterna uppvisat komplett tumörrespons efter tre injektioner med Oncos-102. Det är hoppingivande resultat i dessa svårbehandlade patienter, och nu planeras för utökning av studien och antalet doser.
I pågående melanom-studie utvärderas Oncos-102 i patienter som slutat svara på behandling med checkpointhämmare. Hypotesen som testas är om Oncos-102 kan återaktivera immunrespons i dessa patienter. Grunddesignen av studien var att inkludera tolv patienter, där Oncos-102 ges tre gånger under en vecka, följt av behandling med checkpointhämmaren Keytruda (pembrolizumab) från Merck.

Gårdagens interimsdata baseras på analys av de sex första patienter, där en patient (17%) uppvisat komplett tumörrespons (CR) efter behandling men övriga fem (83%) visade på fortsatt tumörtillväxt. Extra intressant är att patienten som svarade starkt på behandlingen tidigare uppvisat tumörprogression vid behandling med Keytruda (PD-1-hämmare).

Analys av data och samtal med prövningsledare leder till slutsatsen att fler doser med Oncos-102 (upp mot tolv) kan vara ett sätt till att få än fler patienter att visa respons till behandlingen. En faktor som talar för detta är att det noterats viss korrelation mellan tumörrespons och T-cellsaktivering. Detta blir än mer intressant i sammanhanget då det tidigare noterats ökning av cytotoxiska CD8+ T-celler i blodet i patienterna och där det setts ökat uttryck av PD-1 på CD8+ T-celler. Mer utförlig data kommer att presenteras i New York den 11 oktober. Ett andra initiativ, för att förbättra möjligheten att generera konklusiv data i studien, är att antalet patienter kommer att utökas (hur många vet vi ännu inte).
Det är visserligen få patienter som ännu analyserats, men vi anser det hoppingivande att en patienter uppvisar en så pass stark respons till behandlingen. Vi inväntar dock mer data från studien innan vi gör några justeringar i våra antaganden.

Aktien handlas betydligt lägre än de värden vi ser i Targovax projekt, och en viktig förklaring till det är att sommarens besked om att inte gå vidare med TG01 fortsatt håller ned kursen. Vi ser dock möjlighet för ett successivt ökat intresse för aktien framgent, när fokus nu allt mer riktas mot Oncos-102, vilket även är det projekt som vi sett störst potential i hela tiden.

7 Likes

Jeg syns å huske at flere her så på $ONCY:
For de som så på Oncolytics Biotech Inc. $ONCY og tenkte; “wow, lav MCAP med flere studier i klinisk fase!”. Røde flagg: https://twitter.com/Sanctuary_Bio/status/1045661171389366273

Lincoln Park Capital har flere ganger operert i det som best kan karakteriseres som “gråsoner” med “pump-and-dump schemes”.

1 Like

How do Targovax oncolytic product work? It’s cool

12 Likes

«According to US News & World Report, Memorial Sloan Kettering has ranked as one of the top two hospitals for cancer care in the country for more than 25 years and among the nation’s top pediatric hospitals for cancer care.

In addition, the 2018 Best Doctors issue of New York magazine recognizes more cancer physicians from Memorial Sloan Kettering than from any other hospital in the New York metropolitan area.»

Kvalitetstegn at Targovax kan vise til å jobbe med et slikt senter med sitt virus!

5 Likes

Ettersom vi nå befinner oss i i en randomisert studie i Mesotheliom (hvor jeg Forøvrig forsøker å holde meg oppdatert), kom jeg over denne artikkelen. Det er en generell artikkel rundt «Oncolytic Virotherapy» og der blir vi spesifikt nevnt fra en pasient i vår fase 1 studie.

Viral immunotherapy uses a virus to deliver an immune-stimulating substance called an antigen into the body. The antigen helps the immune system recognize and attack cancer cells. A 2014 phase I clinical trial report published in the medical journal Oncoimmunology describes this type of virotherapy. Researchers evaluated the case of a 68-year-old man with asbestos-related malignant pleural mesothelioma (MPM).

The clinical trial used a type of virus called an adenovirus. The treatment is called ONCOS-102.

When a response is better than expected, the doctors may publish a report detailing these results. In the ONCOS-102 clinical trial, the man survived 18 months from when treatment began and more than 33 months from diagnosis.

The study scientists reported the response as “remarkable,” given the median survival of patients with MPM varies from 4 to 12 months from diagnosis. Phase I studies test the safety, side effects, best dose and timing of a new treatment. The dose may be increased slowly to find the highest dose that does not cause harmful side effects.

Although phase I clinical trials are not designed to treat or cure patients, the ONCOS-12 clinical trial seemed to treat one participant more effectively than conventional therapy.»

5 Likes

Gode artikkler som kommer om ONCOS for tiden!

Vil tror at vi kommer se ett lite forventningsløft frem mot 11.10. Neste som at jeg vurderer å ta en kortsiktig posisjon i tillegg til min hovedpott som jeg har hatt siden sommeren 2016.

2 Likes

Kanskje det til og med kommer en på nordnetbloggen i morgen… :wink:

5 Likes

Siden du sier det sånn så skal jeg vertfall ikke vedde imot :stuck_out_tongue: Når tid på døgnet tror du den kommer da? :stuck_out_tongue:

Jeg slakter alt! Totalt søppel! Neida, hehe :smile:

Likte resultatene! Drar frem en av de argeste konkurrentene som har ORR som ser overkommelig ut per nå. Skal være ute litt før kl 9 i morgen tidlig.

1 Like

Spennende @larsmkn. Gleder meg til å lese! :wink:

1 Like

Vurderer en inngang her. Dere som kjenner selskapet godt, hvordan vurderer dere burn rate og cash beholdningen? Når må de hente penger?

i fra q2

Net cash was NOK 201m at the end of the second quarter 2018 compared to NOK 229m
at the end of first quarter 2018 and NOK 116m at the end of second quarter 2017.
Net cash flow from operating activities during the second quarter was negative by NOK
29m compared to negative NOK 32m in the first quarter 2018 and NOK 32m in second
quarter 2017.

Da var omsider audio fra telefon konferansen tilgjengelig, http://s21.q4cdn.com/825317772/files/doc_downloads/2018/EV00080042.mp3

Edit: Det sies flere ganger at det kommer mye mer data 11.10 og at man ikke vil "steal to much of the thunder" fra de som skal presentere data. Selv om jeg prøver aldri så mye så klarer jeg ikke å tolke dette negativt :wink:

6 Likes

Investor:

Cash 30.06.18 201 mill
Årlig burn rate 109 mill
Behov for penger 1 Q 2020 tipper jeg hvis de ikke er oppkjøpt før det.

2 Likes

Tusen takk for lydfilen. Veldig interessant!

Ikke forvent for mye her! :sweat_smile: For de som følger selskapet så er det nok ikke så mye nytt.

2 Likes