Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

My snitt is around 16kr. Last bought at 7,5 a few months ago. While i think it’s still cheap, with their cash position, i really cant see the rush to buy more. Yes we are expecting TG01 news, which would be great and the melonoma results look promising albeit on limited patients. They will need to do an emisjon sometime this year i think and Oslo Børs hates emisjons. Hence i think any gains on the back of tg01/oncos news will be wiped out on the back of a capital raising. This strategy of not buying more now will obviously look stupid if we see an agreement and cash upfront from BP, which is always a possibility…

In addition to my TG01 pretictions above…

If they announce great results with ONCOS in the Peritoneal partner study on THAT many patients, they will not even have the time to think about an emisjon… would most likely be sold or get some sort of deal, probably with AZ… but lets hope for a bidding war. :slight_smile:

3 Likes

Noen som er engstelig for Q4?

Fordi?

Siden kursen siger sakte men sikkert nedover.

20-30 handler … det er alltid noen som trenger penger til lørdagsgodt :thinking:

I biotek kommer det ikke akkurat så store fundamentale nyheter verken neg eller pos i q presentasjoner. De har jo sagt at de har penger ut 2019 vertfall, og ut i 2020. Så uten noen store nye investeringer skal ikke det gi store forandringer. Om det blir investert så er det mest sannsynlig for å kjøre på med TG-01, og det er jo ikke noe annet en positivt.

Kan jo komme en ny guiding, men dette er isåfall veldig ulikt tidligere. Der de har kanskje gjort minimale forandringer, bortsett fra når de satt TG-01 på “pause”.

Når det er sagt har den siste tiden siget ned til rundt 7-8kr før den har bouncet opp mot 10. Forstå den som kan, men noen sitter sikkert å trader opp i det lave volumet :slight_smile:

1 Like

Er jo helt sygt at forsøge sig på trading med den lave volumen … ren økonomisk selvmord. Har man 250k NOK på bogen, da vil man kunne trække aktien tilbage på 10,00. Det lave frie float signalerer, at folk generelt sidder afventende på gærdet; aktien tenderer til at være en zombie … måske vi skal bede ledelsen om at tilføre lidt TG eller ONCOS.

Mange her ønsker sig billigere aktier, men man burde nærmere overveje at støtte aktien omkring 8,00 og ellers hjælpe den tilbage mod 9,00 (eller, bare væk fra 7,00). Det er blandede følelser, da man gerne vil ha’ flere aktier til billigere priser, men mens man sidder med dette brændende ønske, da falder store værdier ud af resten af ens portefølje.

3 Likes

Ser blant annet at VP, R&D, Head Oncology Research, Medimmune(AZ), som vi har en pågående studie samarbeidstudie med også deltar. Ser ut som som det er lagt opp til noen meget spennende dager.

1 Like

Mon ikke Erik Wiklund lige tager en ekstra kop kaffe med tilhørende jordbærtærte sammen med modparten fra AstraZeneca?

1 Like

Ja jeg er helt enig at det er litt selvmord. Men at noen får det til med enkelte algoritme roboter som kjøper få aksjer i gangen tviler jeg ikke på. Dette er kanskje ikke mønsteret idag, men har vært i perioder mener jeg. Siden november har vi hatt to store bunner nede på 7 tallet, før det har etterfulgt av en topp mellom 9 og 10 kroner innen en ca 2-3 ukers tid for å så falle tilbake. Det kan godt være tilfeldig, men syns heller ikke det faller sammen med noen nyheter fra Targovax, derfor blir jeg mistenkelig. Men på den andre side kan det være at andre aktører velger å kjøpe seg inn.

Skal ikke hevde at det er verken slik eller slik. Men sånn oppfatter jeg mønsteret. Ser litt d samme igjen i andre aksjer med lavt volum og “nyhetstørke” eks Funcom. Jeg har dog ingen fasit :wink:

Men er veldig enig i det siste du skriver @aborum, at man kan heller støtte litt aksjen istedefor å konstant hente lavest bunn. Men dette er jo opptil hver enkelt. For min egen del spiller det ikke så stor rolle om jeg kjøper på 7 eller 8kr da målet er å komme opp til 30kr igjen om alt klaffer for Targo.

1 Like

Er det noen som har tatt utregninger på hva Targovax kan bli verdt hvis de lykkes og kommer til markedet?
Det har av og til vært gjort utregninger på hva Nano kan bli verd hvis de lykkes med det og det i pipeline, det ville vært veldig interessant å sett seriøse utregninger/antakelser om Trvx også, helst med et relativt nøkternt blikk, ikke HO hauss ala 5000 kr aksjen :joy: :+1:

Viralytics ble kjøpt for 394 millioner dollar av Merck i fjor. Det kan være en pekepinn. Men Targovax har en bred pipeline, så potensialet er større hvis de lykkes innenfor flere indikasjoner.

Og Erik sa forrige uke at Viralytics sitt virus ble solgt billig!

Men slike beregninger er vannskelig nå. Selskapet kommuniserer at RAS og TG kan fungere i 30% av all kreft og foreløpig har ONCOS 100% immunrespons i flereforskjellige krefttyper…

1 Like

Jeg er helt enig, veridvudrderinger er vanskelig. Det beste er å skjele til lignende selskaper som er blitt kjøpt opp. Å drive med finregning slike enkelte driver med på Nano trådene er ikke vits, det altfor mange variabler og usikkerhetsmomenter til at sånne beregninger har noe for seg.

Hvis jeg ikke husker feil, så tror jeg Viralytics bare hadde siktet seg inn på melanom i første omgang, altså mye smalere enn Targovax.(correct me if I’m wrong)

Rikitg, det som Viralyrics og deres virus cavatak traff blink med var antall pasienter 50+ og doseringsregime… samme gjorde Checkmate Pharmaceuticals…

Her blir TRVX sine 6 pasienter med ultralav dose litt pinglete, men de fikk en CR! En CR til på cohort2 som er open label med vanlig dosering vil fjerne all tvil… ikke så rart ekspertene fra NY var så begistret… Kanskje det er en grunn til at Erik kommenterte 394$ som billig? Særlig når trvx sin verdi er ca 440mnok…

Det positive er at TRVX bekrefter ONCOS i flere forskjellige krefttyper.

Peritoneal studie med 78 pasienter som vi kan få data på i 2019 burde føre til deal ved gode data og god immunrespons…

2 Likes

By the way… husker jeg riktig fikk checkmate 2/69 CR, altså 2 CR av 69 pasienter…

Så annonserte de dette:

Checkmate Pharmaceuticals Announces Strategic Collaboration with Merck KGaA, Darmstadt, Germany and Pfizer to Evaluate Combination Therapy with CMP‐001 and Avelumab …

Trvx har nå 1/6 CR på ultralav dose… :):sunglasses:

2 Likes

Det stemmer @Whatsthat

“The patients received CMP-001 injections in one or more accessible tumors. Data from 69 patients in the intent to treat population showed a 22% objective response rate. Two patients had a complete response and 13 had a partial response, the company said.”

The 22% response rate is a “significant improvement,” said Checkmate CEO Art Krieg.

Les mer om dette fra @larsmkn her

1 Like

Mener godt man kan afkræve selskabet en slags guiding på, hvad potentialet er ud over bare at henvise til deals på markedet.

Viralytics blev handlet for det, der modsvarer ca. 80,00 / aktie i TRVX. Erik Wiklund mener åbenbart 80,00 er en svag pris for TRVX, hvilket både bekymrer og glæder en investor. Jeg har personligt et kursmål på 52,50 baseret på en tidligere udregning på TG/ONCOS i et tidligere stadie og vil ikke sige nej til et bud på dette niveau. Opfattelsen er at ledelsen og HealthCap mere tænker 80,00 end 52,50 men det er ren spekulation.

52,50 vil række resten af livet for eget vedkommende og der vil være plads til at hjælpe med at drive den lokale ishockey arena, hvor jeg spiller :slight_smile: (og naturligvis en jordbærtærte i sommermånederne)

2 Likes

Nice… men de skriver ikke i detaljer. :slight_smile:

Deler denne fra HO som jeg skrev for en stund siden:

Pasient 1: 87år gammel, fikk ikke fulle doser = PD (Altså ikke 3 doser en gang!)
Pasient 2: 73år gammel, fikk ikke fulle doser = PD (Altså ikke 3 doser en gang!)
Pasient 3: 60år gammel, 3 doser ONCOS = CR etter 63 dager!
Pasient 4: 79år gammel,= PD
Pasient 5: 74år gammel = PD
Pasient 6: 78år gammel = PD

Minst 3 pasienter med PD hadde krympning i tumor. Burde da vært flere PR men trolig døde disse av metastase.

Fasit: 1 CR og 5 PD. 2 av de burde ikke vært inkludert, da de ikke ville ha fulle doser. og resterende som alle hadde PD kunne like så godt vært PR i mine øyne da tumor krymper såpass… 66% respons rate? Trenger flere pasienter, men 1 CR til vil være bænkers…

Tenk de fantastiske resultatene vi kan få med ny dosering i cohort 2!

5 Likes