Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Kender du da agendaen bag Meyerløkka?

nei det kan jeg ikke si, litt på spissen blir det selvsagt litt for konspiratorisk, men at de har tradet, og trader Targovax er det ikke så mye tvil om. Det er jo bare å se på listene blaahval har lagt ut.

1 Like

Jeg er i dialog med mindst én af aktørerne bag Meyerløkka SA og kan en vis sikkerhed sige, at deres position afventer markant højere kursniveauer … på linie med vi andre. Det er ikke min opfattelse, at Meyerløkka SA skal ses som en risiko i TRVX for nærværende.

Det er jo en strategi at tage en position og hjælpe med støtteopkøb (hvilket øger eksponeringen … og for nogen medfører dette en betydelig overeksponering), når ens position korrigerer. Dette kan medføre, at man nødvendigvis må reducere efter en kursopgang for at sikre ledig kapital i det tilfælde, at aktien tester tidligere støtteniveauer.

Nogen tager en position i et selskab ved en fejltagelse og bliver mere langsigtet, end hvad oprindeligt var tiltænkt. En stærk melding på TG-01 er vel forude og markedet afventer tydeligvis selskabets udtalelser på denne situation - med rette.

Skulle TG-01 mod al forventning blive parkeret endegyldigt, vil kursen med stor sandsynlighed fortsætte sin udvikling på baggrund af ONCOS alene (læs: ingen mærkbar reaktion i markedet), mens bare det mindste fra ledelsen, der kan pege i retning af et videre kliniske samarbejde, medføre et væsentligt kursløft.

Med andre ord, R/R scenariet her på 8,60 synes svært positivt og jeg fortsætter med at akkumulere.

Av nysgjerrighet - figurerer noen av topp 20 på forumet her?

Jeg ligger top 15.

1 Like

Nå er du vel litt beskjeden…

Bare innrøm det, det er du som er Danske Bank A/S!

1 Like

Jeg forstår ikke den vinkel; godt nogen er underholdt :slight_smile:

Finnes det en oppdatert topp 50 liste?

En liten melding fra selskapet hadde gjort susen.

04/02-2019 07:00:13: (TRVX) Targovax ASA: Announcement of fourth quarter and full year results 2018

Tipper flere CR på cohort 2 melanom eller en gode oppdateringer fra spesielt CRI/AZ eller Sotio i H1, vil føre til deal i H2… For TG01 håper jeg på sponset studie med hundretalls pasienter. :slight_smile:

2 Likes

Topp 25:
Number of Shares % of top 20 % of total Type Country
NORTHERN TRUST GLOBAL SERVICES PLC 12405584 41.04% 23.58% NOM SWE
RADIUMHOSPITALETS FORSKNINGSSTIFT. 4427255 14.64% 8.41% COMP NOR
VPF NORDEA KAPITAL 1460338 4.83% 2.78% COMP NOR
VPF NORDEA AVKASTNING 1266164 4.19% 2.41% COMP NOR
NORDNET BANK AB 1250103 4.14% 2.38% NOM SWE
THORENDAHL INVEST AS 1200000 3.97% 2.28% COMP NOR
NORDNET LIVSFORSIKRING AS 1168957 3.87% 2.22% COMP NOR
KLP AKSJENORGE 961849 3.18% 1.83% COMP NOR
DANSKE BANK A/S 826806 2.73% 1.57% NOM DNK
PRIETA AS 720000 2.38% 1.37% COMP NOR
VERDIPAPIRFONDET NORDEA NORGE PLUS 686203 2.27% 1.30% COMP NOR
KOMMUNAL LANDSPENSJONSKASSE 673251 2.23% 1.28% COMP NOR
NORDEA 1 SICAV 670000 2.22% 1.27% COMP LUX
TIMMUNO AS 661580 2.19% 1.26% COMP NOR
SUNDT AS 500000 1.65% 0.95% COMP NOR
MEYERLØKKA AS 337000 1.11% 0.64% COMP NOR
AVANZA BANK AB 281358 0.93% 0.53% NOM SWE
CITIGROUP GLOBAL MARKETS INC. 269603 0.89% 0.51% NOM USA
LILLESUND YNGVE SUPUN 250297 0.83% 0.48% PRIV NOR
ZWILGMEYER PETER KENNETH 215000 0.71% 0.41% PRIV NOR
Total number owned by top 20 30231348
Total number of shares 52616448

Da er du Sundt AS ?

Jeg tror han mener top 15 fra bunnen :clown_face:
(Beklager, dårlig humor, jeg måtte bare! :upside_down_face:)

Stusser over at presentasjonen skal holdes paa Hotel Continental. Det lukter utgifter kombinert med gode nyheter. Bare utgifter staar ikke i stil med eventuell emisjon i H2.

Jeg har forøvrig dessverre ikke klart å kravle meg lengre opp enn til ca 135. plass.

Jeg hadde en skummel plan som feilet stygt rett etter ASH.

Hadde jeg satset alt hadde jeg da akkurat vært innenfor topp 50… Hadde tenkt å trade meg opp til ca 75. plass.

Slik gikk det da ikke. Grådig som jeg var…

Ok, veldig interessant at du bidrar med den informasjonen. Jeg husker bare de forsvant veldig fort ut av Topp 20 når den begynte å falle fort. Mange ville ha det til at de satt litt for hardt eksponert, var vel også noen konspirasjoner at de hadde lånt ut for short osv osv. Men greit å få klargjort det.

Ellers er jeg helt enig i at mye av nedsiden er tatt helt bort. Skal TG -01 vise seg å komme på banen, som det forsåvidt ser ut mtp de harde bivirkingnene av Folfirinox, kan det bli interessant. Men inntil videre lever vi litt i håpet, da det eneste vi vet er at det er “interesse” rundt TG-01. Tror du nyheter omkring TG-01 kan være rundt hjørnet?

Ellers gledes det til read outs i H2 2019.

Artig at du er inne å skriver på Tekinvestor forresten aborum :+1:

Jeg tænker mange har gjort sig en del tanker omkring deres positioner i selskabet, da TG-01 blev parkeret midlertidigt og ledelsen krævede tid til at finde alternativer til at kapitalisere på de stærke resultater, der unægteligt er blevet fremlagt.

En strategi er ofte, at man benytter mulighederne for at sænke GA så langt som muligt (dvs. sælge med betydeligt tab, afvente og efterfølgende akkumulere på lavere kurser), for at afkorte den ventetid, man skal gennemgå før man kan sælge med break-even. Dette medfører ofte en overeksponering og er ofte den strategi en investor vælger, hvis man uforvarende er trådt ind i et selskab med lange venteperioder (læs: biotek vs olie).

Meyerløkka SA repræsenterer (i det store billede) en ubetydelig post, der nemt kan absorberes af markedet, når volumen øges efter en stærk melding; flere millioner aktier handlet dagligt er set mange gange før og det bliver naturligvis noget vi vil være vidne til igen.

Jeg nævner dette, da et salg fra denne aktør ikke skal tages for mere end hvad det er og på ingen måde bør give anledning til bekymring; om noget vil næste stærke melding nærmere positionere en række større institutionelle aktører. FFN finder sin plads og TG-01 vil også finde sin plads - jeg ser FFN række til en begrænset population og TG-01 tage den resterende majoritet.

Melding om TG-01 kan falde næste uge eller næste måned - ledelsen har netop bekræftet, at der fortsat arbejdes på emnet, hvilket unægteligt er et signal om at situationen er under kontrol for nærværende.

Melding om aftale( r ) på TG-01 er i min optik det samme som adgang til markedet plus ventetid. Validering af TG-01 er det samme som validering af mekanismen bag TG-02, hvilket igen er det samme som validering af alle satsninger selskabet vil lancere på TG-platformen.

Tidligere handlet op fra 8,00 NOK til 33,00 NOK / aktie og selskabet kan aktuelt handles på 8,50. Med andre ord, nedsiden er ca. 1,5 NOK jfr. laveste niveau og opsiden er 25 NOK (bevis: tidligere kursrally var baseret på værdien af TG alene …).

9 Likes

Det er ikke lenge siden jeg mente at kursen aldri ville gå under kr. 10,- men måtte i sjokk se den fortsette å synke.
Jeg har likevel så ståltro på oncos, og nå som man vet at folfirinox er en giftig coctail som kun få pasienter tåler, har jeg igjen fått troen på TG. Derfor har jeg flere ganger kjøpt på disse lave kursene og fått et behagelig snitt på rundt kr. 12 - 13. Og, jeg har god tid, fortsetter nok å plukke litt her nede.

Vil også takke aborum for sine innlegg her, og på HO hvor han er en av få som skriver faktabasert og saklig.

1 Like

Jeg tror følgende melding vil komme for TG01:

-Akademisk samarbeid med range fra 30-150 pasienter. Tipper da 70 pasienter
-TG01 alene eller i kombinasjon i en mer avansert pancreas kreft.

  • Offentliggjøring mars 2019