Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jadå absolutt inget feil med det. Jag har bare en annen strategi som virker før meg. Gidder ikke bryte mine regler før noen få prosent, som jag nevnt tidligere er 12% mer en bra i min bok. Spesielt etter 2-3 dager i aksjen.

Jag har selv fortsatt langsiktig target mot 50 kr. Men da kjøper jag heller når vi tar ut ny ATH.

2 Likes

Da solgte jeg. Burde solgt på åpning men får ikke fulgt med på jobb… :stuck_out_tongue:
Satt inn kjøp på APCL nå. La oss se hvor haren hopper mest! Lykke til videre i TRVX!

3 Likes

Gikk for samme bet jeg og, ut av TRVX på 26.9 inn i APCL på 7.93.

1 Like

Jeg er all in i TRVX for øyeblikket, med 23 kr i snitt. Det fordi at jeg er sikker på at vi får et kraftig forventningsrally akkurat som i PCIB før de la frem data (rallyet har allerede startet virker det som). Denne gangen skal jeg dog sikre litt gevinst (50% pluss/minus) før børsmelding så jeg ikke går på samme smell som med PCIB da de la frem en “skuffende” melding. Legger TRVX frem overbevisende data så tror jeg at vi får en kursdobling fra dagens kurs innen kort tid. Risikoen her er også en god del mindre enn det var i PCIB i og med at det skal fremlegges data fra flere forskjellige studier. :slight_smile:

3 Likes

Jeg har også en relativt stor post i TRVX. Gikk inn på 9,4 og har ikke tenkt å selge på en stund enda, rett og slett fordi jeg har tro på medisinene de utvikler. Jeg er ikke god på teknisk analyse.
10 % opp eller ned er ikke all verden i en sånn type aksje. Det er data fra kliniske studier som vil avgjøre hvor god investering dette blir framover. Stor oppside hvis de etter hvert klarer å få et eller flere produkter godkjent, stor nedside hvis studiene mislykkes. Derfor bør man ha råd til å tape det meste av det man setter i en slik enkeltaksje.

Helt enig det er også mitt resonnement og i denne type aksje og ut fra dagens prising av TRVX kan vi ved positive meldinger hurtig se en kursdobling. Mitt perspektiv er å sitte i aksjen ut 2017, med mindre noe ekstraordinært skjer, har stopp loss nede på 21 kr, men tror ikke den skal dit.

Tvertimot er et kjøpssignal nå utløst med target rundt 30,50 og jeg tror vi skal fort dit med et mulig mellomspill av en dag eller to med nedgang og gevinstsikring. Er nyheter i begynnelsen av juni fortsatt av det gode slaget vil også motstand her brytes og gi et nytt kursløft.

Hadde jeg tradet kortsiktig hadde jeg solgt opp under 31 kr, men her sitter jeg lengre slik at jeg slipper å komme løpende etter da kursen vil få brå bevegelser videre ved positive nyheter som en aldri vet når slippes.

For å ikke gå på svært store smeller i binære case anbefaler jeg litt gevinstsikring underveis. TRVX har flere skudd på mål, men mitt gjett er at hvis et produkt feiler antar markedet fort at resten også feiler og priser det deretter.

2 Likes

Jeg har allerede sikret bitte litt gevinst i TRVX :slight_smile:
Har vært heldig hittil med TRVX, NANO og PCIB, men vært med på et par stygge smeller i amerikansk biotek. Derfor har jeg nå nesten 30 ulike biotekakjser. Tåler da en smell i et selskap om en annen aksje dobler seg.

NANO kjøpte jeg på 25 kr og har sikret gevinst, men jeg er med videre der også.

Kult. Hvordan har det gått totalt sett samlet over alle 30 aksjene?

1 Like

Opp ca. 40 % på et års tid. Hadde litt andre typer aksjer også før, men synes det er mest moro med biotek og har ikke kapasitet til å følge med på alle markeder.

3 Likes

Ser ut som riktig call for dagen hvertfall. Aksjen tar tverstopp rundt 27.80 - 27.90, klarer vi bryte det i uka går jag sikkert lang igjen mot 30kr. Selv kom jag ut på 27.70 i formiddags.

3 Likes

Hva er greia med sluttkursen: 26,9615?
Er den klar for firesifret kurs med det aller første?:money_mouth_face:

Kjøpt tilbake Targovax igjen på 25.80, tight stopp 25.20

1 Like

Kjøpte nok litt for tidlig, på 26,10. Spent på hvordan denne closer i dag.

babyrage, setter du take profit også, eller ser du alltid an oppturen når du vil gi deg?

Nej oftest ikke. Kjøper når jag føler det er best R/R og minimerer tap til 2-4%, tar gevinst vist jag føler aksjen blir svak. Eksempelvis sist i Targovax rundt 27.70 - 28.00 kr

1 Like

Jeg sitter med mine enda, du gjorde en bra trade :+1:

Jeg sitter vert fall med mesteparten til tirsdag. Tipper at den går bananas på mandag og/eller tirsdag. :slight_smile:

Har siste inngang økning rundt 22 og vil ha med hele oppgangen. Som beskrevet i tråden vil den gå i rykk og napp oppover mot og muligens over motstanden over 30 ( med enkelte dager med gevinst sikring som i dag ser ut til å bli).

Men ved nyheter av det fortsatt gode slaget vil vi umiddelbart få et kraftig rykk opp og da best å sitte i aksjen. Det kommer jo også nyheter snart.

Japp men dårligt kjøp :wink: den ryker sikkert imorra.

1 Like