Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Forsøger at bruge samme procentmæssige rabat som ved tidligere emission. Øystein Soug tegner sig for samme beløb, som jeg formentligt taber på papiret i morgen. Snak om ironi …

Mangler fortsat at kende kursniveau, men ledelsen burde have ventet. Selskabet er vel finansieret ind i 2020 og emi på nuværende tidspunkt er på ingen måde presserende, med mindre der er opstået et vigtigt behov for tilførsel af kapital. Det fremstår nu at finde ud af, hvad dette behov består af.

5 Likes

TRVX har de en burn rate på 10mnok pr mnd.
så hvis det stemmer at de henter 70mnok til 7, så setter de ned kursen nærmere 40% for å finansiere 7 mnd med arbeid… why? hva er det som haster såååå mye? de har jo 120mnok på bok nå idag…

6 Likes

Vi får krysse fingrene for at det samsvarer med kursen mer denne gangen i lys av nytt nytt :slight_smile:

Eg holder pusten igjennom denne føler eg. Uten at eg lover noe^^,

Det finnes alltid rom får å trade det tilbake :slight_smile:

1 Like

Lurer litt på om Healthcap og Radforsk er med. Og hva med Roth? Betyr det at de har skaffet tyngre amerikanske investorer i tegningsboken? Litt underlig hvis de ikke har sikret seg solide tegninger til en OK kurs på forhånd.

Nano kunne ventet, men kjørte på likevel.

Det er nok frykten for krakk og dårlige tider i finansmarkedene som er driveren bak emisjonene i Targovax, Pcib og Nano.

3 Likes

Alt under 8-10kr er et ran av oss mindre aksjonærer.

5 Likes

Hvor lang tid er det siden denne er planlagt med DNB og kjøpere?
En skal ikke gå så langt tilbake i tid da NOK 7 vil være et greit tall.
Men så hagler godmeldingene inn og kursen stiger og vips så blir kursen på NOK 7 helt feil da den pr i dag endte på kr 11,2 nok.
Er kjøperene forespeilet kurs rundt nok 7 og blir den handlet rundt der eller er der rom for å øke den?

De bruker jo bare det som er vedtatt på GF (10%) som må regnes som kassakreditt og det er jo lite tilfredstillende at hele selskapets verdi skal bli rassert pga dette.

Det skjer jo veldig mye i selskapet nå slik at en blir jo ikke overrasket over at de trenger noe kapital.

Kjøpte en mindre post i dag 4 timer før kapitaliseringen ble fremmet.
Vi må jo holde tradisjonen i hevd :smile:

lykke til

De skal betale en symbolsk sum til parker institute som forpliktelse (radium 77). Kanskje denne symbolske summen tilsvarer noen måneder med cash?

Sier bare, lykke til Ultimovacs… 700 millioner i dette sure biotekbørsklimaet???

1 Like

Var i kontakt med DnB nå. De kunne IKKE fortelle hva emisjonskurs landet på - det ville bli offentlig i morgen i en børsmelding. Er det det noe hold i de tall som verserer her og på andre forum?

Uansett. Det er lite vi dødelige uten en million på bok kan eller kunne gjøre i denne omgang… Personlig låser jeg lasterommet på min beskjedne robåt, og kaster nøkkelen på havet. I morgen får bøljan blå herje vilt, og så ser vi hvor vi lander når vi er tilbake på de vante krusninger :+1:t3:

3 Likes

blir det kurs rundt 7 kr er jo det ett ran.
grunnen til at kursen var så lav var jo all usikkerheten rundt TG platformen og ett meget surt børsklima ved nyttår.

TG platformen er i høyeste grad kommet på banen igjen og det er klart at kursen til en emi med dette kjent ikke kan settes til All Time Low - det er iallefall min mening.

4 Likes

Imorgen får vi handlet på 6 tallet om EMI er på 7…

Kanskje megleren som skal ha opplyst om 7, ikke fikk med seg «etttallet» foran syveren i mailen som ble sendt ut internt blandt meglerene som jobbet med å sette emisjonen, skal bare se det er 17, å ikke 7 :partying_face:

1 Like

Mener ikke å skuffe:

Fra HO:

“Jeg er med i emisjonen, vet nivået og har tilpasset mine tegninger etter informasjon som kommer fra tilrettelegger. Forvent 7 kroner.”

og:

I dag kl 19:15
"7kr ble den satt til. "

blir dessverre match med @Jaxi sin kommentar isted:

snakka nettopp med DNB

emisjonen var fulltegnet og stengte allerede kl 19:15

de kunne dessverre ikke si til hvilken kurs :thinking:

Utrolig at en beskjeden forventet emisjon engasjerer folket til de grader sammenlignet med en gullkantet avtale med Parker som noen av de samme folkene knapt kommenterer.
Lykke til uavhengig av emisjonskurs :birthday:

1 Like

Utrolig - ja helt utrolig er det hvis dette stemmer at de gir 40% rabatt og utvanner eksisterende aksjonærer med 20% i samme slengen.

Da pisser TRVX på sine småaksjonærer

1 Like

Personlig syntes jeg det rett og slett vil være litt skuffende om kursen ender på 7kr. relativt stor utvanning for ganske lite penger(tatt i betraktning deres burnrate) etter utgifter. De har tross alt 151 mill på bok ref sist Q, og hadde penger til et stykke ut i 2020 allerede…

«Endelig» har fundamentet begynt å bygge seg opp igjen i selskapet og om vi da havner tilbake til ATL nivåer, ja da blir det litt tungt. Selskapet har nettopp levert to strålende nyheter!!

Vi får håpe vi tar en PCIB, som kjørte emisjon på 6-7kr tilbake i tid, og som gikk veldg godt i etterkant. Mye positivt har skjedd i det siste, og mye spennende i vente.

Målet til Targovax er å sikre klinisk fremgang og økonomisk drift til å nå målene, og med 60-70 mill vil det ihverfall gå noen måneder ( opp til et år) før «mas» om ny emisjon. Jeg må stole på at de tar riktig valg.

5 Likes

Hva et det du har skjønnt her som du mener markdet ikke skjønner?

Småaksjonærer blir ALLTID pisset på i dette gamet, det bør alle og enhver som leker seg på børsen vite.

1 Like

Jeg ser ikke noe poeng å fortsette denne diskusjonen :clown_face:

7 kr emi tar jeg med en klype salt, svar får vi i morgen og da ser vi hvem som farer med løgn.
Syns det er interessant at det blir emi rett etter TG er back on track

1 Like