Er du long, så endrer jo dette egentlig ingenting. De har fått inn mer penger… handler jo mye om perspektiv også.
Mange sælgere har ikke mulighed for at deltage i åbningsauktionen qua 20% reglen jfr. seneste kursniveau. Det er ofte heller ikke en god idé at sælge prompte, da ALGO traderne har en tendens til at bounce aktien 5 - 10% tilbage inden aktien finder videre retning.
Jeg sidder roligt, da det er fuldstændigt irrelevant at tage en chance for at trade 0,40 NOK ind i porteføljen med ovenstående risiko. Andre må handle efter bedste evne, men der kommer langt flere muligheder på et senere tidspunkt.
Fikk ihvertfall igjen for emisjonsfrykt for en gangs skyld
Hva er livekursen?
Skal man være med hele veien går disse aksjene til himmels eller til null.
7,230
Bra omsetning i aksjen i dag da
Alle emi aksjene er om omsatt på open
Så er vel derfor.
7,25 RT
Edit : 7,3
7,35 … vote of no confidence overfor Øystein Soug coming up.
Risikerer han å få sparken i dag?
Da fikk man snitte godt ned, og beholdningen
Får haisommer-assosiasjoner når jeg ser på aksjekursen siste 70 dager…
Pust med magen folkens. Jeg kjøpte inn på 10,20 i slutten av november. Sank som en stein til 7-tallet og var nedom 6-tallet. Så har det vært litt opp og ned frem til siste ukers oppgang. Altså på 4 måneder har aksjen beveget seg fra 7-11.20. Det kan fort skje igjen.
Tenker det er lurt å ha litt is i magen. Min fundamentale tro på at aksjen har gode nyheter å melde i tiden frem mot sommeren er ikke svekket. Vi starter nå bare klatringen litt lenger ned i stigen. Var man long torsdag, bør man være long i dag og.
En annen ting jeg har fundert på etter en natt med dårlig søvn er som følger; vi bør tenke logisk og rasjonelt rundt hvorfor emisjonen finner sted nå. Avtaler med PICI, inngangspenger til trials osv. All den tid interne også investerer videre i selskapet indikerer det at aksjen skal videre opp. Jeg tror alle er tjent med å sitte jævlig rolig i båten i dag, og om noe kun akkumulere. De gode nyhetene kommer. Jeg er overbevist.
hadde fin gevinst i går, 15% i minus i dag så langt.biotech-aksjer grr…
Syv kroner er kanskje lavere enn det vi kunne håpet på. Det er rundt 20 prosent lavere enn gjennomsnittet aksjen er handlet på de seneste 30 dagene og betydelig under sluttkursen torsdag. Vi har dog opplevd god investoroppmerksomhet, og det er markedet som til slutt avgjør kursen. En betydelig andel av investeringen kommer fra amerikanske fond, som dermed bidrar til ytterligere å utvide aksjonærbasen vår.
Det kommer til å bli en «reparasjonsemisjon» de neste ukene hvor eksisterende aksjonærer som ikke deltok i går kan kjøpe aksjen til samme pris.
Det er viktig for Targovax å sikre fleksibilitet og finansiering, slik at vi kan fortsette å bygge de langsiktige verdiene. Vi håper at vi skal fortsette å vise gode data, slik at skal kunne skape verdier for aksjonærene i tiden framover.
Bare ta kontakt om du har ytterligere spørsmål.
Øystein Soug
+47 90656525
rep. emi er jo på 2,1 mill aksjer så hadde man 20k aksjer igår vil man få tilbud om å kjøpe 800 aksjer til 7 kr
Rett mot igjen da ? som sagt, sjeldent murt å trekke av på åpningen
7,50 (33% ned)
7,51 ser ut til å hente seg inn bedre enn ventet.
Interessant og godt poeng Boms, kan være Parker som har satt krav her. Det stod jo noe om «cost sharing» i børsmeldingen om CIPI-samarbeidet. Emisjonen som kom nå kan jo ha vært for at TRVX skulle oppfyllesin del av avtalen med CIPI/CRI
Ender vi på 7,50, eller bedre i dag så blir vel kanskje rep emi fulltegnet da?