Den kan avlyses. Av oss aksjonærer 30. april på generalforsamlingen. Men de må spørre oss.
Sist gang fikk de solgt ca 10% av rep.aksjene.
Om det gjentar seg snakker vi om 1,5 mill,
Dekker knapt provisjonen til DnB
Bør avlyses om det lar seg gjøre …
Blåser i rep emi, tok heller 14k her
Jeg skjønner ikke hvorfor kursen er på 6,75kr. Har tenkt en del over dette nå og jeg klarer ikke å forsvare 6,75kr/aksje = 425M ish markedsverdi som Targovax sin verdi. Får kapitulere til siste unnskyldning: Oslo Børs skjønner seg bare på fisk og olje. 580M kan diskuteres, fordi verdi over dette må forklares med framtidig potensial, men opp til 580M har du reelle verdier i dag som kan omsettes… Og etter forrige evaluering av plattformen har den styrket seg med patenter, så verdien vil nok stige ved neste evaluering. Hadde jeg vært mer risikovillig hadde jeg kjøpt enda mer, men er fulllastet nå i hva som kan kalles frie midler.
Synes ledelsen gjorde en nogelunde grei figur, de er ikke akkurat karisma-vulkaner noen av disse, de er trøtte tall typer. Øystein var jo også CFO i Algeta…
Hadde Magnus vært med så hadde nok show faktoren vært noen poeng høyere.
Til de som prøver å lese mellom linjene og lese kroppsspråk, så vil jeg si at dette er en meget risky øvelse, som har omtrent like mye validitet som å lese i kaffegrut.
Denne emi’en er og blir kjip, mye støy og rot for lite penger, men som de sier, det var kanskje det vinduet de hadde i år.
Og til de som vil skrote rep emi, så gjør jo dette bare en kjip situasjon enda kjipere.
Det er uansett friske penger rett i selskapet.
Om noen klarer å jekke opp kursen godt over 7 kr så er det vel greit … historien sier noe annet
Har jeg forstått dette riktig så gjelder vistnok ikke fornuft og logikk etter en slik emisjon.
Noen av de som kjøper gjør dette for straks å legge for salg og har aldri hatt som intensjon å være aksjonærer i selskapet.
Raske penger mao.
Men slik det er nå så selger vel alle med tap (6,75).
For å komme tilbake på sporet mener jeg at dritten må avsluttes , dvs repemien bør skippes så slipper vi ca 6 uker med dette tullet (kanskje?)
De som vil øke kan jo gjøre det nå godt under kr7
Logikk gir ikke altid mening. På disse volumene, vil folk selge med tap. Sett i paralell med historikk og nabo biotek på OB etter EMI, så vil kurs over 7 muligens ta noe tid.
Men “fordelen” hos trvx er at vi treffer ATL og vet at folk selger med tap… det vet man f.eks ikke hos PCI/NANO da de ikke er i nærheten av ATL… blir spennende å se kommende uker…
Enten er det tøm og røm eller så er det for å snitte ned. Gevinsten ligger i redusert skattbar inntekt.
Sikkert flere enn meg som tenker slik
I dag kl 15:51141
Det er visst gjennomført emisjoner tidligere som var både med stor rabatt og som kom overraskende. Til tross for det gikk det vel ikke så alt for galt med hverken selskapet eller sparepengene til aksjonærene til slutt.
Fra Nettavisen: 18.02.09
"Ga rabatt for å få millioner
Algeta har sikret midler til videre satsning på hovedproduktet.
Del artikkelenLukk deleknappene
18.02.09 09:05 18.02.09 09:05
Magnus Klever
Send tips
Algeta har hentet inn frisk egenkapital. Gjennom en rettet emisjon har de fått inn 245 millioner kroner.
Følg markedet tettest på NA24 iMarkedet
Totalt ble det tilbudt 22,3 millioner aksjer til en tegningskurs 11 kroner per aksje. Det innebærer en rabatt på 28,5 prosent sammenlignet med sluttkursen tirsdag på 15,40 kroner. Fra før fantes det 16,5 millioner aksjer i selskapet og det emisjonen var rettet mot eksisterende aksjonærer så vel som utvalgte nye institusjonelle og private investorer."
Fra Hegnar.no
"Artikkel av: Odd Steinar Parr
14. februar 2012 - 18.04
annonse
Algeta ble straffet med et kursfall på 8,7 prosent til 143 kroner på Oslo Børs tirsdag.
Bakgrunnen var varselet sent mandag kveld om at Goldman Sachs International, Jefferies og DNB Markets er engasjert som rådgivere i forbindelse med en rettet emisjon på inntil to millioner nye aksjer og én million eksisterende aksjer.
- Selv om emisjonen var uventet, gitt at selskapet har solid balanse og kommende milepælsutbetalinger fra Bayer, ser vi positivt på dette, sier Terra-analytiker Jonas Peciulis til HegnarOnline tirsdag."
Fint med et tilbakeblikk til Algeta tidene en glemmer fort. Tror mange også glemmer potensialet i Targovax, nekter å tro et selskapet som sitter med så mye bra bioteknologi er verdt bare glansbilder og skillemynt. De sitter med en av nøklene til kreftgåten og kan bli kjøpt opp i løpet av de neste årene er min spådom
. Så kommer jeg fortsette å laste opp så mye jeg kan ta meg råd til i dette flotte selskapet; selv om jeg aldri kommer på nivå med Aborum så skal jeg feire med jordbær terte når kursen passerer 8kr igjen
Ble ikkje algeta solgt for 2.9 busd?
Velger heller å snitte ned enn å forsøke å trade, plutselig våkner det.
Blås i Algeta. burde heller kikke på disse 2. Den ene var preklinisk, den andre samme stadie som ONCOS blir etter peritoneal avlesning.
https://labiotech.eu/medical/psioxus-therapeutics-bms-oncolytic-virus/
Ja Viralytics ble ansett som billig av mange da de ble oppkjøpt, men det tilsvarer ca 50 kroner pr TRVX-aksje. Sammenlignet med dagens prising ville det vært hyggelig.
Og før de ble solgt, var de vært 19 kr TRVX aksje… TRVX har TG itillegg
Hehe ja, så herlig ^^, nei eg tenkte på Soug sin cv,. Litt vanskelig å bare glemme Algeta etter å ha lest det her:
During Mr. Soug’s period in Algeta, the company started and completed a 900 patient Phase III trial, licenced its lead drug Xofigo with Bayer, built a US sales organization, launched Xofigo in the US, raised some USD 200 million in the capital markets and was sold for USD 2.9 billion to Bayer. Before his current CEO role, he was CFO of Targovax from May 2015 to October…
Hører mangen som er forståelig nok litt opprørte, men, det ser for meg ut som at Soug er en mann en trygt kan bøye seg litt i støvet for.
Absolutt. Han har en imponerende CV, sammen med flere i management teamet (Jaderberg=nr1). Samtidig, så har han en imponerende lønn + bonuser som må gjenspeiles i arbeidet han gjør for TRVX. Å få til et virus salg i 2019 hadde vært passende f.eks… hint hint AstraZeneca
Costa i Nano var også en mann mange “bøyde seg i støvet for” helt til han ikke var det lenger…
Det er farlig å se seg blind på tidligere seire, her er det nå og fram som gjelder.