Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Einarson er ganske tydelig her. Jeg må virkelig si meg enig med det han sier.

2 Likes

De fleste er vel enige i at børsmelding nr.2 ikke var nødvendig, men jeg tviler på at det var aksjonærer som ble sjokkert av den børsmeldingen og fant ut at de måtte selge aksjene når den kom.

Med andre ord så var jo markedet klar over det og det burde ikke være en overaskelse for noen. Så jeg tror det er noen som har en agenda. Det så jo lyst ut en periode idag, men så kom det plutselig en salgsordre på 80.000 aksjer som presset den nedover igjen.

1 Like

Jeg har tidligere antydet at han sjelden eller aldri sier noe negativt om sin hjertebarn. Denne gangen overrasket han ved å ta bladet fra munnen. Håpløs kommunikasjon fra selskapet

1 Like

Jeg la ut og solgte 20% av min aksjebeholdning på den meldingen! Jeg er ingen ekspert i denne bransjen, men der vurderte jeg det riktig(for en gangs skyld🤨) De er kjøpt tilbake!

1 Like

Det er bra du gjorde rett der ja :+1:Snart 3 år siden ipo. TG med gode resultater er nå klar for salg eller partneravtale og Oncos har bevist god effekt så kan man snart kjøpe seg inn for halvpris av ipo. Artig bransje :blush:

Få sendt denna til Soug sjølv :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det er nå 51% opp til emi kurs 7kr :roll_eyes:

Begynner også lure på om det er en agenda bak her vi ikke ser !

Jeg slapp alt jeg hadde 5 sekunder etter de sa i webcast at de ikke hadde snakket med Parker … Der ble jeg sjokkert faktisk !

1 Like

Hyggelig når man treffer slik Guny. Selv skulle jeg gjerne solgt hele min beholdning på 10,50+ like før emisjonen ble meldt. Man kan jo angre kraftig på det. Føltes veldig langt opp dit akkurat nå. Einarsson la ordet på det jeg føler også. Får håpe de opptrer bedre kommunikasjonsmessig i andre sammenhenger. At de ikke engang har klarhet i Parker samarbeidet var ikke den usikkerheten selskapet trengte å spre nå.

Men, det som holder meg oppe er at ting kan snu fort i denne bransjen. Gode fremtidige resultater trumfer det meste. I tillegg er potten min så minimal nå at jeg bare sitter løpet ut, briste eller bære. Har heldigvis en spredd portefølje.

2 Likes

Blir ikke overrasket om det blir kroken på døren for targo innen 2019.
De viser seg dessverre svake på både buisiness siden og tillit ovenfor aksjonærer.

At de også må hente penger i år mener jeg gir grunnlag for at dette ikke går, når det finnes så mange alternative selskaper på samme børs.
Einarson som selv sier Targovax opptrer klønete. Ja da er det ille.

Det hadde vært synd om Soug sender dette selskapet i grøfta ja. Det ligger mye potsensiale Targovax.

1 Like

Einarson understreker at han ikke er primær-insider. Og det er vel også riktig selv om Radforsk sitter som selskapets nest største aksjonær. Men det er jo svært bemerkelsesverdig når han samtykker i at det er en underlig sammenheng mellom avtalen med Parker, slik den ble presentert før emi, og slik selskapet svarer om nåværende dialog med Parker etter fremleggelse av 3-års data. Eller mangel på sådan.

Jeg skal ikke helle mer bensin på bålet med å trekke frem avtalen med Zelluna …jo forresten, det blir faktisk nødvendig, for til syvende og sist så er det kanskje all grunn til å rette kraftig skyts både mot selskapet og DnB som tilrettelegger i denne øvelsen. Jeg har vanskelig for å tro at alle detaljer knyttet til denne “prosessen” tåler mye oppmerksomhet. Om den skiller seg vesentlig ut fra andre emisjoner på OSE, ja det d…jeg i akkurat nå som skadelidende part.

Kan det være uro i selskapet, og uenighet både når det gjelder gjennomføring av emisjon og valg om veien videre ? Einarsen går jo egentlig lengre enn å kritisere PM/2 på isolert grunnlag. Er det derfor Soug ligner mer på Zombie-Lars enn en en fremoverlent CEO de siste gangene han har stått frem i offentlighetens søkelys ?

«Begynner også lure på om det er en agenda bak her vi ikke ser» Enig, men håper den kommer til syne snart! Det er nesten ikke til å tro det som har skjedd!

1 Like

Denne aksjen kan fort bli et nytt Clavis Pharma, men det er håp i hengende snøre (oncos).

1 Like

I det stadiet oncos er i så vil jeg si at snøret er stramt, middagen skal sveives inn. Vi må ha litt tro her.

3 Likes

“Ledende topp 5” , “150 pasienter dosert” ble det vel sagt igår på redeye.

1 Like

Felles for alle bioselskap på børsen er at alle iblandt sender ut en «uheldig» børsmelding og at de har emisjoner når de trenger penger. Dette til informasjon til de som tror dette kun gjelder Trvx.

Selv tror jeg de gjør rett i å ha full fokus på ONCOS. Hvorfor er godt forklart av mange skribenter. Bekreftes vel også av Einarson i siste podcast.

Man kan jo se på kursen av pcib fra de kom på børs og til nå, så ser det ganske likt ut. Bare enda mer brutalt der hvor kursen gikk opp til 65 kroner og ned igjen til bunns. Man ser også der at de som da solgte på 4 kr ikke gjorde lurt i det. Betyr seff ikke at det samme skjer i trvx. Den kan like gjerne gå til null, men brutale svingninger er en del av gamet i denne bransjen.

2 Likes

Dette er ett kursfall som utelukkende er trigget av selskapet selv.
Det fundamentale er forsterket.
Kursen reflekterer at markedet ikke har tillit til at ledelsen vil klare å drive dette fram til business.

Har sagt det mange ganger og gjentar meg selv.

Soug må gå!

Edit:
han må gå/kastes for å vise at selskapet har endrings vilje og vill gjøre noe med saken.
På kort sikt så har ikke hvem som erstatter han så mye å si.

1 Like

Ja det oser ikke akkurat av engasjement, selvtillit og pågangsmot de få gangene vi ser noe til han, så mulig det er det som må til ja.

ONCOS avgjør om det blir Business eller ei, ikke ØS.
Vi håper på en god melding i løpet av juni 2019.

Om selskapet ikke klarer å hente penger i neste emi, så blir det ikke business.