Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jeg mener at Torbjørn gjorde et veldig godt inntrykk her. Svarte veldig konkret og forklarte veldig godt. Godt å se at han ikke tråkker rundt grøten, og sier det sånn som det er. Aksjekursen har utviklet seg elendig, og de jobber hardt med å gjenskape tillit hos aksjonærene med de kommende data og kanskje avtaler.

Han gjorde et mye bedre inntrykk enn Soug gjorde i 2017 som gjest der han sleit med å forklare teknologien og knytte sammenhenger med andre selskaper når det kommer til verdsetting og potensial. Jeg står fortsatt på at Soug ikke er riktig mann til å være CEO. Både Wiklund og Torbjørn er i stand til å forklare og engasjere mye bedre enn han feks.

3 Likes

Hegnar pirket i de enkle sannhetene som definerer den stramme linjen som Targovax og likesinnede selskap balanserer på, og indirekte den underliggende sannsynligheten for å lykkes . Så ikke rart at den unge CFO - som forøvrig gjorde en god figur - blir tvunget til å dra frem noen solskinnshistorier for å rettferdiggjøre egen eksistens . Selv som aksjonær så kjenner jeg jo ubehaget som melder seg når MUSD 2.500 blir nevnt som en norm for å illustrere utviklingsløpet. Om det går an å lese noe konkret av denne seansen basert på kroppsspråk og andre positive undertoner, ja det har jeg mine tvil om. Synes vel heller dette var en balansert fremstilling av håp og håpløshet - risk/reward.

Som et hjertesukk. Selskapet har registrert misnøyen knyttet til informasjonsflyten når det gjelder beslutningen om TG-plattformen. Kan jo ikke være tvil om annet ? Men kan ikke dette løses på en enkel måte ved at BOD/Management skriver et åpent brev til selskapets aksjonærer ? Dog med en riktig balanse mellom de nødvendige ingrediensene om årsak, beslutning og fremtid, og som kan eliminere tvilen som nå er heftet til avtalen med Parker.

1 Like

Den der reagerte jeg også på… Med den safety profilen i bakhånd på ONCOS plattformen,
Så tviler jeg sterkt på at ONCOS vil kreve mange pasienter/stor studie hvis f.eks Melanoma cohort 2 viser til 50% ORR om 11-12 mnd… Virkelig uetisk å ikke gi til pasienter om dette blir tilfelle…

Ellers god figur… men må innrømme at jeg er lei denne: “vi er et lite selskap”… Ja, idag, men kanskje ikke om 3 måneder… Liker denne bedre: “Vi er blandt de fremste innen virus” :slight_smile:

Det må leveres herfra og ut! Oncos readouts fra de ulike studiene, må være bra. De må være så bra at folk flest forstår at det er bra, umiddelbart! Klare børsmeldinger!

Vi vasser jo i abscopal effects og CR’es, problemet er ikke gode nyheter, problemet er måten de presenteres på.

Veldig bra Radium, veldig interessant å høre på Øyvind Bruland, må høre denne flere ganger.

1 Like

Vasser vel ikke i noe ennå! Med en CR så kan du fint gå med sandaler🥴 Men håper og tror vi må ha på vadere snart👍

Hehe!
Ja, men overveldende gode nyheter selv om de ikke rekker helt opp til knærne enda.
Ref Mirati.

Etter mitt syn er det tidsbruken som er problemet. Hvor mange pasienter har de klart å få kliniske resultater på siden de fusjonerte med TG-teknologien som lå i det gamle Targovax?

Finnes det biotek-selskaper som ikke har problem med tidsbruken? Ting tar tid. Tror nok de færreste har levd i den tro at Targovax skal ta TG helt til markedet. Nå er mange pågående studier med Oncos. Så kommer til å få resultater jevnlig framover.

1 Like

Jeg har hatt aksjer i Targovax fra tiden før den ble børsnotert i forbindelse med fusjonen med Oncos delen av selskapet, og har også aksjer i flere andre biotek selskap. Så jeg tror jeg har ett visst grunnlag for min frustrasjon over fremdriften i Targovax, og den er i hvert fall ikke noe bedre enn snittet.

Over er en slide fra 15.6.2015 over tidsplanen til Targovax, og for meg så ser det vel nesten ut som om de er der de skulle vært i 2017 nå, og med den lille modifikasjonen at TG programmet er lagt på is og har null fremtid så vidt jeg kan forstå.

Ja, da skjønner jeg selvsagt frustrasjon av både fremdrift og kursfall. Det er en dyr hobby og være med fra start og sitte langsiktig, så man må mest ta gevinst i ny og ned i disse selskapene og så sitte lenge på sidelinjen, ellers blir man oppgitt av denne sektoren.

Men de har i det siste hatt mange studier pågående til å være et lite selskap. Absolutt all biotek-guiding tar jeg med en fryktelig stor klype salt. Ultimovacs skal jo være på markedet om 2,5- 3 år fra nå! :joy::joy::joy: må nok minst dobble for å være i nærheten av realitet, om de skulle komme på markedet da.

Tommel opp til Torbjørn for dette! Han klarer seg bra, svarer godt for seg og unngår å gi respektløse hegnar en på trynet. Bra jobba!:+1:

Vi trenger flere som fronter/selger selskapet også på andre fora en Tekinvestor. Må innrømme at når jeg ble aksjonær i Trvx var det i utgangspunktet som en mellomlang tradeposisjon resultert mye god haussing/reklame på Hegnar.no. Brydde meg aldri om tekinvestor fora pga mine handler stort sett var innen olje.
Det værste som kan skje er at man blir glemt av massene.

Enig, men vanskelig å fronte et selskap som ikke klarer å kommunisere…

Parker og TG er beste nylige eksempler…

Hele biotek sektoren trenger sårt en gladmelding, så får håpe det dukker opp en gladmelding snarlig… De andre blør men TRVX har seg selv å takke når det gjelder dagens verdi… virkelig flaut og uvirkelig…

En ting jeg ikke skjønner er selskapets verdi og ONCOS sin posisjon internasjonalt. Burde ikke dette være super duper mega attraktivt?

Ellers… En parker oppklaring fulgt opp med litt gode oncos data og partnerskap med AZ for videre arbeid i Peritoneal studiet vil nok virkelig skyte fart oppover igjen. :slight_smile:

3 Likes

Vi så 12 tallet i tunnelen, hadde godt moment.

Så en emi grunngitt i Parker samarbeidet,
-bråstopp
Noen uker senere tidenes dårligste pressekonf, hvor de legger TG på hylla for andre gang, og forteller samtidig at de ikke har gitt Parker beskjed om dette.

Konklusjon; emi’en var ikke nødvendig på det tidspunktet, ei heller å legge ned TG igjen.
Jeg fatter ikke at folk fremdeles har tillit til ledelsen.

Lær av Luigi Costa, nei forresten han trakk seg lenge før katastrofen var så total.

3 Likes

Targovax neste!

Another must-have oncolytic virus asset for big pharma

Boehringer Ingelheim struck a deal with the oncolytic virus company Viratherapeutics in 2016, and it has clearly seen something extraordinary in the intervening two years. Otherwise it would be difficult to understand why it would today shell out €210m ($245m) to exercise an option to buy out Viratherapeutics without having seen a scrap of clinical data. It is clear that big pharma sees oncolytic viruses as an increasingly important part of the anticancer combination armoury. The previous deal, in February, saw Merck & Co pay a 184% premium to take out Viralytics for $394m, though unlike Viratherapeutics this company had a phase II asset ( Merck & Co makes biggest oncolytic virus bet since Amgen in 2011, February 21, 2018 ). True, Amgen’s 2011 buyout of the Imlygic originator Biovex for $424m is a long way from being declared a masterstroke, but the potential of oncolytic viruses in immuno-oncology combinations is now increasingly being talked about – specifically in terms of turning “cold” tumours “hot” – and indeed Boehringer says this dual approach is central to its cancer immunology research strategy. Expect increased interest in other oncolytic virus companies, such as Targovax, Transgene and Oncolytics.

8 Likes

Big pharma kjøper jo oncolytiske virus nærmest i blinde uten kliniske data. Oncos må uten tvil være interessant!

2 Likes

Nettopp! Derfor er data som kommer pluss next gen ONCOS utrolig spennende

($245m, ca 2 milliarder nok) to exercise an option to buy out Viratherapeutics without having seen a scrap of clinical data.

Tror nok ikke Soug er villig til å selge til noe i nærheten av denne summen og de vet at gode data kan trigge enda høyere summer fra big pharma. De har uttalt at salgssummen var lav.

2 Likes