Riktig Boms. Har selv mine aksjer plassert i disse 2.
Det kan være at en enkelt fondsforvalter har mer kunnskap om aksjemarkedet enn individuelle småinvestorer har i snitt, men småinvestorene kan helt sikkert vite mer om enkeltaksjer de engasjerer seg i.
Heheh, ja proffe fondsforvaltere og proffe investorer går på noen smeller de også. First Generator har jo nesten blitt et cowboy-fond . Så litt flaks må man nok også ha selv om jeg har erfaring med at fundamental- og teknisk analyse gir betaling over tid.
Biotek må man ha litt flaks, da ingen av oss kan sitte bak en skjerm og spå hvor bra en medisin blir.
Det som skjer her i Norge er at et biotek kan ha strålende medisin, men at de ikke har råd til å utvikle den fordi de ikke klarer å hente penger i markedet. Hadde Targo hatt Mirati penger, kunne de kjørt både TG og Oncos helt til markedet.
Ja men det er ikke tilfældet, og derfor selv om der kommer en kanon melding og den stiger med 30% sidder langt de fleste stadig med tab. Tog mit tab sidste år på omkring 10kr og er inde igen på omkring de 6kr. Vil løbende plukke lidt i ny og næ hvis muligheden byder sig. Nogle gange sælger varen sig selv andre gange skal den også tilbydes og tænker det er der man “bluffer” lidt eller venter da de går efter the big deal.
God vind herfra.
Litt interessant å se at Magnus også har interesser og meninger utenom kreftvaksiner:
Tighten up rules for buying codeine
THE Evening Standard should be congratulated for highlighting opioid abuse and addiction. As a physician I have often wondered why it is that codeine, an opioid, can be purchased over the counter in the UK while in most European countries a prescription by a doctor is required.
It is well known that codeine abuse and addiction is widespread and, importantly, commonly a “precursor habit” to abuse of more powerful opioids.
It would appear that the MHRA, our drug regulatory agency, has not taken any action so far.
Magnus Jaderberg
Økt kurs = ikke bare mer penger til aksjonærene men også mer penger til selskapet ved emisjon som utvider handlingsrommet deres dramatisk for hver krone oppover.
Er nesten sånn at Targo på 6kr er verdt 6kr fordi den er på 6kr og da har de lite handlingsrom mens Targo på 30kr er verdt 30kr fordi selskapet har stort handlingsrom og utvanningen blir liten i forhold til ved 6kr. Økt kurs øker potensialet til alle studiene, så jo høyere den går jo bedre for alle involverte, mer enn i vanlige selskaper hvor kursen kun gir aksjonærene verdier.
Ja, når Mirati (ja her er Mirati igjen ) nylig hentet 234.3 millioner dollar gjorde de det med en emisjonskurs på $97 mens kursen dagen før lå på $100,75…
Vaccibody (som er priset mange ganger trvx) meldte nettopp om imun-respons: “T cell responses were significantly increased in post-vaccination samples towards 63% of the neoepitopes. The response to the vaccine was very solid with an average increase of more than 1200 SFU per million PBMC which is on average a 250-fold increase from baseline.”
Da er det morro å se Oncos med mer enn 1000 fold increase i pasient som har prøvd 5 behandlinger før.
Kan du forklare på en enkel måte til de av oss som iblant må ha det inn med teskje
Sikkert andre som kan forklare det bedre enn meg da jeg ikke er noe kreftforsker. Men det er vel økning av CD8 T-celler. Da måler de endring fra baseline til et gitt tidspunkt. Det er disse cellene man vil øke for å hjelpe immunforsvaret til å bekjempe kreften. Det er også andre “hjelpe t-celler” men det er økning av CD8 man er på jakt etter.
Mer enn 1000- fold increase er en helt sinnsyk økning.
F.eks 2 fold increase = Dobling, 3 fold increase = 3 gangern osv…
Driver og leker meg litt, og hver gang jeg legger inn en ordre på 1 øre over høystbydende, så går det mindre enn ett sekund før den er flyttet opp. Men grensen ser ut til å gå på 5.78.
Går jeg til 5.79 flytter den seg ned til 5.74. Om igjen og om igjen…
Robotene har holdt på slik i flere uker. Når jeg handlet måtte jeg bare gi opp å legge ut kjøpsordre og heller kjøpe laveste salgsordre.
Men tidligere var robotene programmert til å dra kursen ned helt i slutten av dagen. Ser ut som de er omprogramert nå, da den blir dratt opp på slutten de siste dagene.
Og der kom det en til, dermed flyttet limiten til roboten seg opp til 5.82
Ser ut til at trikset for å tukte robotene er å overby de med et øre, og når roboten da trekker seg ned igjen, så senker du budet med et øre, og okkuperer robotens maksbud.
Kjedelig for oss som ikke handler «live»…
Jaja, der fikk jeg tilslaget på 2570 aksjer på 5.81. Litt over det jeg hadde planlagt, men ikke så ille.
Skal du handle aksjer, så bør du ha både ordredybde og live. Det koster ikke så mye…
Med mindre du skal daytrade, så tror jeg etter mange år foran skjermen, at det er bedre å bruke tid på beslutninger om hva og hvor mye du skal kjøpe/selge heller enn å fokusere på ett par øre opp og ned.
Robotene slår man aldri over tid likevel