Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men når en aksje kan være såpass volatil som Targovax og andre norske biotek-selskaper, så kan det være greit å følge med. For det kan fort være noen kroner å spare, kontra å bare kjøpe laveste salgsordre.
Hadde man kunne vært sikre på hvilken vei kursen skulle utviklet seg, så er det selvfølgelig alltid bra å optimalisere. Men bruker man dagens handel som eksempel så ser det jo ut som om du hadde kunne fått aksjeposten din billigere enn 5,81 ved å ligge på 5,70-tallet et sted der du i følge tråden begynte å “erte” roboten. Men om 3, 6 eller 12 måneder kommer neppe profitten din å være styrt av om du kjøpte på 5,81 eller 5,75 - Lykke til!
Jeg regner i hele 50 evt 25 øre, om en er long så er ikke desimaltallene så nøye…
Nei, men antall aksjer du får på billigsalg er…
Ville jeg vært helt sikker på å kjøpe aksjene hadde jeg lagt inn et bud på laveste salgsordre.
Det billigste jeg kunne gjort er eventuelt å legge meg på samme kurs som roboten, slik at den fikk kjøpspri.
Men om man er ute etter å plage robotene, så bør man vel helst legge seg rett under de, slik at de blir tvunget til å kjøpe på sin maksimale foretrukne kurs.
Problemet med å forsøke å time inngangen er at du lett blir løpende etter hvis kursen stiger (og det er jo det vi tror og vil den skal gjøre?). Ellers så er roboten flere og programmert forskjellig så det er egentlig ikke mulig å gi noen faste råd om hva man skal gjøre i forhold til deres ordre.
Man kan jo sørge for at roboten betaler mest mulig for aksjene. Akkurat her var det nok kun en robot. som jobber i intervallet 5.73-5.78, samt at den ser ut til å kunne gå litt høyere ved flere kjøpere som overbyr den.
Blir litt off topic dette, men noen mener dette er et godt eksempel på hvorfor det ikke nytter å kjempe mot robotene
Det nytter jo ikke å kjempe mot de nei, da har man tapt. Man må heller følge med å se hvordan de jobber. Så når de har dratt kursen så langt ned i en aksje at man tror bunnen er nådd, så hopper man ombord og håper at robotene nå vil ha kursen oppover
Litt sur slutt på uka ble det, men veldig lav omsetning. Så da er det ikke “bullish pennant” formasjon vi har, men mer “bullish flag”. Rsi begynner å nærme seg oversolgt. Det hadde vært bra med en nyhet før åpningstid igjen

Targo bruker vel og forkjølelsesvirus?
Jepp:
Kult… CVA21 er “cavatak”, bedre kjent som viralytics sitt virus som ble solgt til Merck ifjor.
Kjenner jeg gleder meg til kommenede datautlesning, spesielt i peritoneal studien der ovarian kreft inngår. Ref buffet sin kommentar igår vedrørende pasienten som fikk 1000 fold økning av cd8+ t celle (det var i ovarian kreft)…
Blir nok enda mer hot med Oncos og virusbasert behandling fremover. Oncos selges ikke på billigsalg som viralytics ble heller i følge Wiklund:moneybag:
Stemmer. Det er heller ikke hver dag vi kan investere i biotek som vi vet har en god langtidseffekt. Melding ang TG kommer til å sjokkere mest tipper jeg. Folk har allerede store forventninger til Oncos, mens TG tror mange er lagt død. Nå legger FDA mer vekt på biomarkører istedenfor indikasjon. Så TG er ikke bare interessant på kreft i bukspyttkjertelen. Det er ras-mutasjoner som er interessant, noe som var et hot tema på Asco i år. Tg tar for seg 7 ras mutasjoner, mens konkurrenter tar for seg 3-4 mutasjoner.
" In 2010 , Targovax rose from the ashes of Norsk Hydro Pharma , the discontinued therapeutic development arm of the conglomerate. The Oslo-based biotech is taking a stand against tough-to-treat cancers like that of the pancreas with its peptide vaccine and oncolytic virus platforms.
Targovax’s peptide vaccines are based on RAS peptides that Norsk Hydro began to develop. The one that became the biotech’s lead candidate, TG01 , was first used to treat a patient in 1995 , but its progress stalled when the conglomerate divested from its pharmaceutical programs.
“TG01” wasn’t picked up again until the 2000s, when physicians at the University Hospital of Oslo noticed that patients who had tumors surgically removed survived for longer than historically expected after treatment with the peptide. The technology became the foundation of Targovax and received Orphan Drug Designation in both the EU and the US in 2011.
Jeg tenker hvis de får helt outstanding resultater nå fremover i f.eks peritoneal og mesothelioma, så vil det komme bud. Da er det fint å ha guidelines blandt andre virus deals som er gjort (4mrd-10mrd) når selskapet idag er verdt ymse 360mnok…
Samtidig, så kan de sitte på et universalt produkt som potensielt kan passe for alt og alle… 4mrd- 10mrd blir da peanuts…
Håper virkelig på samarbeid med parker. De har lynrask pasientrekrutering, det koster trvx lite $ for å delta og de vil raskt få resultater… hva mer kan man be om?
Ja, men på den facebook-presentasjonen virket det nesten som de ikke brydde seg så mye om det. Så kunne nesten se ut som de var i samtaler med andre aktører.