Ja, med den måten Targovax omtalte og behandlet Parker på etterpå de la ned TG, er det rart om Parker i det hele gidder å samarbeide med Targovax.
Når de presenterer en pasient som er symptomfri fra kreften, vil det ikke være naturlig at de prøver å rekruttere pasienter som er mest mulig sammenlignbare??? Så kanskje vi får oss en positiv overraskelse i løpet av neste uke
Naturlig ja (dette er tross alt en POC), etisk nei… ringer folfirinox noen bjeller?
Her er det itillegg kamp om å rekrutere pasienter, så det virker som om de tar det de får. Tror nok CR’en gir de siste 3 (og de 12 i cohort 2) litt mer håp. Uansett alder og tilstand, så håper jeg de får full dosering så raskt som mulig da timing virker å være kritisk…
Behandlet Parker? Det var vel en norsk facebook-presentasjon. Tviler på Parker følger med der.
Parker var nok også klar over at Targovax ikke hadde planer om kjøre en stor studie alene. De ble nok neppe sjokkert.
Edit: Fra q1 rapport så står det jo klart og tydelig at avtale er signert, så jeg forstår egentlig ikke hvorfor så mange henger seg opp i denne Facebook-presentasjonen da det ble sendt ut børsmelding uten å informere Parker før de sendte ut børsmeldingen. Markedet skal jo ha info samtidig selv om ingenting i denne børsmeldingen burde sjokkert noen.
Essensen i denne meldingen: "Management will seek and implement strategic alternatives for TG and assess opportunities for how our expertise and IP can be utilized to develop novel mutant RAS targeting strategies that can complement the oncolytic virus approach. "
Fra q1 rapport.
Based on recent RAS vaccine data, we entered into a research collaboration agreement with the Parker Institute for Cancer Immunotherapy and CRI. Within this collaboration, the intention is to conduct a clinical trial in combination with other anti-cancer treatments. This collaboration may be important, not only by testing TG vaccination in a new patient population – it also enables us to work with some of the world’s leading experts in immunotherapy and pancreatic cancer. This may open up many new opportunities for the TG program in the future.”
“vi vet ikke hva som skjer videre med parker”… - Øystein Soug…
Derfor…
ja det var merkelig utsagn. Uansett så er det en facebook-presentasjon der noen få nordmenn fulgte med. Så de har tydeligvis ikke forberedt seg bra til den presentasjonen. Forholder meg til børsmeldinger de sender ut til markedet og alle har tilgang til på et språk alle forstår.
“Under the agreement, PICI, CRI and Targovax plan to set up one or more clinical trials with TG, in combination with other immuno-oncology treatments and chemotherapy, in late stage pancreatic cancer. PICI will be the sponsor and responsible for running the clinical trials and scientific analyses, CRI and PICI co-organize the immunotherapy experts, and Targovax will be responsible for TG supply”
Men det er jo klart om f.eks. Parker ønsker at Targovax skal bidra med mer TG enn de hadde tenkt eller de ønsker at Targovax også skal bidra med midler til studiene så kan det jo være de er uenige nå.
Vel… som det ble diskutert over… 40-50% i trvx er småakajonærer som styrer kursen.
Jeg er en av sikkert veldig mange som er max forvirret… Det er behov for en bekreftelse vedrørende parker etter slike uttalelser som har blitt gitt… Vil nok gi en skikkelig boost på kursen om de bekrefter samarbeidet.
Hehe. Joda, jeg tror egentlig vi er ganske enige Ønsker bare ikke å svartmale TG totalt slik jeg har inntrykk av at en del gjør.
Jupp…
Men jeg svartmaler kommunikasjonen, ikke TG.
Det er jo småaksjonærene de må pleie da de “store” som oftest sitter i ro… Det ser vi jo relativt klart å tydelig på disse ukentlige listene. Kursen var på full fart mot nye høyder (7–>11+) før emi kom i bildet og oppgangen var kun grunnet småaksjonærer som fikk truen grunnet bl.annet parker.
Parker/CRI samarbeid er og kan bli det beste for TG og Targovax både strategisk og økonomisk…
Jeg står klar for å handle mer, men trenger en bekreftelse vedrørende Parker og jeg tipper det er fler enn bare meg som tenker det samme…
Ja, det er kommunikasjonen fra selskapet som er det negative ikke TG.
Først kommuniserte de at de ville ha emisjonen når de hadde den for å ha finansielle muskler i forbindelse med samarbeidet med Parker.
Så når de legger ned videre utvikling av TG noen uker senere så har de ikke en gang informert Parker om det. Dette kan føre til flere ting, bland annet at Targo får ett dårlig rykte blant potensielle samarbeidspartnere.
TG er gull og var grunnen til at jeg kjøpte Targo i første omgang, dette Oncos greiene er jo bare finsk tilleggsjord
Kan bli verdifull jord da, vi får se
Ja, helt klart var mest ment som litt humor
Hehe, ja 50 kroner pr aksje burde vi nå få for “matjorda” (ref Viralytics)
Stemmer! Viktig samarbeid som ikke burde koste Targovax for mye å være med på.
Det er jo oppegående personer i ledelsen i Targovax med veldig mange års erfaring i bransjen.
Så om de ikke er interessert i Parker-samarbeid, så må det jo nesten være en eller flere andre aktører som har kommet på banen og kanskje vil sluke hele plattformen?
Jeg tror ikke Targo bevisst prøvde å støte Parker fra seg.
Uansett så er Parker ett forskningsinstitutt ikke ett “BP” så det er fult mulig å jobbe med Parker mens man selger eller lisensierer TG til noen andre, med andre ord, det ene ekskluderer ikke det andre.
Stemmer. Så et samarbeid hadde bare gitt mer data om TG, hadde seff vært bra det. Men det er jo allerede mye data derfra. Vi har langtidoverlevelse fra Hydrostudien og 3 års overlevelse. Så det virker i kreft i bukspyttkjertelen, der hvor ingenting har effekt. Som nevnt tidligere så er det biomarkøren “ras” som gjør det interessant da det kan brukes mot så mange indikasjoner.
6 måneder forbedring i en indikasjon det ikke har skjedd forbedringer på snart 50 år. Folfiriknox hadde også gode resultater, men med masse bivirkninger. Kanskje ikke så mye vits i å leve litt lenger dersom de siste månedene av livet er en kamp mot bivirkninger.
Det interesante med TG er jo at de som det virket på har levd i 10år+.
“Overall, the TG01 survival data are strengthened by the longer follow-up period and indicate a six-month improvement in survival over gemcitabine monotherapy in the ESPAC4 trial. In addition, the survival rates in the two patient cohorts are similar, which suggests that the reduced dosing regimen in the second cohort is as effective as for the first cohort where patients received more vaccinations.”
Vi har det i operert pancreas kreft… her måtte de ta opp kampen mot folfirinox evnt som har mOS på 55mnd…
I Inoperabel pancreas kreft med parker er vel mOS 6mnd-9mnd (google). Her finnes det et knippe (veldig gode) data fra hydro tiden også.
Poenget med parker (som starter sine coctail mix mot slutten av året) er at de har tett samarbeid med FDA, høye profiler og rask pasientrekrutering.
Om TG er inkludert i beste cocktail mix (rask utlesning grunnet kort OS) så må de inkludere TG når de starter studie mot markedsføring.
Store profiler (parker), tett samarbeid med FDA, rask pasientrekrutering (parker er kjent for det) utlesning og etikk vil føre til lynrask markedsgodkjennelse av TG i inoperabel kreft, mener nå jeg…
Og beste av alt er at CRI sponser det frem til produktet er på markedet…
Ja jeg er helt enig. Som nevnt tidligere så forholder jeg meg til børsmeldinger og ikke en presentasjon på facebook, så jeg har troen på Parker-samarbeid ja.
Men det jeg forsøkte å formidle var bare at dersom det viser seg at Targovax overhodet ikke er interessert og takker nei til Parker samarbeid så må det garantert være for at de jobber med en annen avtale. Men som sagt så er det jo signert en avale i mars med Parker.