Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Lite tvilsomt at det stemmer. Ett selskap vil aldri forhåndsmelde en emisjon, men de fleste av oss har skjønt at den kommer senest i desember/januar

Videoen starter når han får spørsmål om det

Se hva han selv sier i filmen over…

Joda, jeg vet hva han sa der. Han sier jo ikke når emi kommer, men han garantere at de får avlesning. Emi kan komme allerede i høst vist de får en mulighet

1 Like

Nei, men han sier rekkefølgen.

Treatment naïv betyr at de ikke har mottatt noe som helst form for CPI behandling. Dette blir feil å sammenlikne med Targovax. Evt. så kan du sammenlikne Dynavx sin studie med nektar sin 214 kombinert med opdivo, men ikke med Targovax sin studie.

7 Likes

Videre sier Torbjørn i dag:

– Per i dag er vi godt finansiert for cirka ett år til, sier finansdirektør Torbjørn Furuseth til E24.

Takk !

Nå har jeg hørt klippet flere ganger og jeg er nok litt skeptisk fortsatt. Har prøvd å skrive av hva han sier her:

“Altså, det vi signaliserer på hvor mye penger vi har så forteller vi ikke akkurat hvor lenge vi tror pengene vil vare. Det kommer an på hvor mye penger vi bruker. Men det vi kan garantere er at vi kommer forbi mesothelioma dataene. Så det er det vi får for disse pengene (referanse til emisjonen som ble gjennomført).”

Til sammenligning så kan vi se fra 2018 Q4 rapporten:
image

“Targovax’s Directors expect that the Group has available financial resources sufficient for all planned activities in the next twelve months as of 31 December 2018.”

Jeg syntes dette høres veldig likt ut. Med andre ord … selskapet har nok penger til å komme seg fram til noe … men de garanterer ikke at de ikke henter inn penger før den tid.

Men dette er noe som man sikkert kan få svar på ved å sende en epost til selskapet. Om ingen andre gidder og deler svaret så gjør jeg det i løpet av uka :slight_smile:

4 Likes

Forskjellen er at han ikke kan si hvor lenge pengene varer, men at utlesning av mesothelioma skjer før en evt emi. Ha også i bakhodet at en evt partner avtale også kan bidra med penger i kassa.

1 Like

Jeg er per dags dato ikke investert i TRVX men har vært det flere ganger før.

Min teori om Targovax er at selskapet vil være i “PCIB situasjonen” etter nyttår med nye data.

Det vil si at det forventes at dataene er svært lovende, og at det bør kjøres i gang større og dyrere studier. Det vil i praksis si at enten må det gjennomføres en skikkelig storemisjon, eller så blir selskapet kjøpt opp eller det kommer en partner inn i bildet.

Personlig har jeg tro på at selskapet kan bli solgt, og jeg håper selskapets ledelse jobber målrettet i den retningen. Uten at jeg vet noe om det.

Men problemet er at selskapet selvsagt har en rekke finansielle forpliktelser. En ting er prosjektene de kjører, men de har ansatte osv også.

Hvis det er slik at de går inn i 2020 med mindre enn 6 måneder kontanter på bok i henhold til planlagt burn rate, så er det i mine øyne på grensen til uforsvarlig i forhold til antatte forpliktelser de har, og jeg mener at styret da må instruere ledelsen om å hente inn penger før dette for å sikre forsvarlig drift.

Det er en grunn til at biotekselskapene (som ikke har inntekter) liker å kjøre neste emisjon når de har 1 år + med penger på bok. Det er for å sikre forsvarlig drift. Det at TRVX kjørte kassa så tom som de gjorde før siste emisjon har nå satt dem i en vanskelig situasjon framover, fordi kasse fort blir tom igjen.

Hvordan dette løses vet ikke jeg, men det er klart at det er muligheter for å selge plattformen de valgte bort, partneravtale, oppkjøp - eller emisjon.

Men jeg er i utgangspunktet skeptisk til at de skal gå inn i 2020 uten å ha en signert avtale eller hentet penger - med mindre burn rate faller drastisk.

6 Likes

Litt komisk at man er mer opptatt av emisjoner eller resultatene som leveres.

Er vel mere vanlig blant kortsiktige aksjonærer enn de langsiktige.

2 Likes

Ja hvis noen er i tvil, så er jeg kortsiktig (noen timer, dager, uker, men ikke mer enn en måned ca) i mine investeringer.

Solgte og gikk inn i Nano, får se hvor lurt det var🙏🏼

Ja, ditt innlegg bærer preg av det.

Ble svart ut av jcp

Mtp rævkjøringa av sittende investorer med emi på 7kr når kurs er 11,20 og endelig fått litt positivt driv så er d forståelig …

Pr nå er det de kortsiktige som har hentet gevinst , ikke de langsiktige som har deltatt på emisjonen på 20kr tilogmed …

Men Plutselig blir vi kjøpt opp , og da kan de som har vært langsiktige le hele veien til banken :wink:

Tjo ho :heart_eyes::ok_hand:t4:

7 Likes

Takk! Det forklarer en hel del. Har sett flere av konkurrentene som bruker dette begrepet…

1 Like

Ja, dette vil nok skje i peritoneal studiet sammen med AZ som CRI betaler/sponser. Utlesning i H2. Trenger følgende respons (pre definert mål) for å ta det i neste fase: 1/13 i colorectal kreft og 5/18 i ovarian…

1 Like

“Svart ut” er det, det samme som å spise middag? Hvis ja, så er jeg “svart ut”. :blush:

Deilig følelse å se aksjen bare ryke avgårde på solid volum. :sunglasses: Spessielt når man ser baisserne har jobbet overtid i de fleste forum de siste dager og sitter å river seg i håret av frustrasjon nå. Skål folkens :beer:

8 Likes