Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Hvorfor er d sånn at d kjøpes opp 1 etter 1 som ligger langt bak i forskningen og evt resultater som er dårligere ? Hvorfor foreligger det ikke noe bud på Targovax ? Vi ser kjøp som er 10 gangen av mcap her… må si det forundrer meg litt :face_with_monocle:

Når er vår tur tro :writing_hand::handshake: :star_struck:

7 Likes

Må si at jeg begynner å få litt ordentlig godfølelsen igjen etter endel «smeller». Vært mye positivt de siste mnd fra selskapet selv om kursen fremdeles er ATL. Også når man ser prekliniske selskaper går for milliarder.
Håper Targovax klarer å dra inn en lisensavtale på ONCOS innen de neste 6 mnd. Får de til noe på TG er det en fin oppside.

4 Likes

Regner med du mener pre-klinisk. De har ikke kommet lengre. Tiden går langsomt fra pre-klinisk til man for utført en fase 1 studie. Tar lang tid med søknader, rekrutteringer osv… Tror disse er for seint på banen.

Targovax har også gjort der riktig ved å bevise effekt i non-responders, noe som selvsagt gjør det mer interessant for big-pharma da et ikke er tvil om at det er viruset som fungerer.

7 Likes

Det er min opfattelse, at ledelsen allerede i dialog med det kliniske miljø for at kapitalisere på TG - jeg havde tro på en aftale efter ledelsens udmelding i Q3, 2018 og var ikke overrasket da en aftale forelå med PICI i Q1, 2019.

Det er endvidere min forventning, at man vil gå langt for at bruge TG som (hel eller delvis) finansiel løftestang for at sikre tilstrækkelige udlæsninger på ONCOS …

2 Likes

Naturligvis … prekliniske, ikke kliniske; jeg tilretter.

Har ikke anledning til å skrive så mye. Men 1mrd $ for preklinisk prosjekt, sier mye om hvor hot og hvor løst pengene sitter.

Dette minner jo om når Targo kjøpte Oncos fra finnene, hvor mye var det de gav igjen? :smile:

Lurer egentlig på det samme

2 Likes

Vi har også musedata til å «backe» opp resultatene i Melanom. Hva syntes du om disse @InVivo?

« 70% reduction in tumor volume with ONCOS - CPI combination in humanized mouse melanoma model»

Keytruda only: No change
ONCOS-102 only: 52% reduction p<0.05
ONCOS-102 + Keytruda (200): 61% reduction p<0.05
ONCOS-102+ Keytruda (400): 69% reduction p<0.05

6 Likes

Vær tålmodige, jeg har full tillit til at Erik forhandler fram en god deal for oss når den tid kommer :blush:

4 Likes

De fikk vel aksjer for en verdi på 236 millioner NOK. Dette skulle tilsvare 50% av firmaet.

Så kan man jo gange det med 2 og se hva det var priset til i 2015. Så kan man plusse på x-antall hundre millioner som er spyttet inn i firmaet og studier som er fullført og når man da ser at vi har 2 plattformer som er hot for tiden så finner man ganske kjapt ut at dagens mcap er fryktelig latterlig.

9 Likes

Kan dele dialogen med Torbjørn . Er bare på mobil så blir simpelt…

OG , vi må huske at det var PICI som kom til Targovax og ville ha TG , ikke omvendt !
Vi er kanskje litt hårsåre blitt den siste tiden , og finkjemmer med lupe hvert ord som blir kommunisert fra ledelsen !

Kan skjønne at han bruker formuleringen "fortsatt mulig at TG blir brukt "

7 Likes

De vil vel ha nok data på bordet for å ha gode forhandlingskort… 1h 20 tipper jeg.
Targovax er nok så sikre på Oncos at de ikke vil godta noe skambud(imugene) før solide resultater legges fem.

Det jeg tenker på er jo at ethvert bud vil være meldepliktig og må stemmes over vel ?

Så det syns jeg faktisk burde dukke opp snart ? Når BP kan by 3 ganger mcap nå og enda kun være rett over mrd liksom…,

Det virker likevel utrolig at/om Targo skulle bli kjøpt opp for over 1mrd$ (135 pr aksje) med de kursene vi ligger på i dag.

1 Like

Ja, må stemmes over, evt kan de jo prøve å kjøpe hele selskapet over børs, men det tar sikkert 20 år :grinning:

På denne måten: https://www.dn.no/algeta-styret-anbefaler-bayer-bud/1-1-5008881

1 Like

Når vi ser hva ting går for så er 10x mcap fremdeles altfor lite for Targo.

Tror nok også BP har såpass respekt for selskapene de samarbeider med og forståelse av verdiene ved kjøp at de ikke vil legge inn lave bud. Det ville nok ventuelt heller ikke de store aksjonærene akseptere som har en risikoprofil å forholde seg til. Må ha god avkastning på vinneren for å dekke opp for taperene.

2 Likes

I min verden seiler Targo opp som et wild-card der oncos-biten kan være den som ut av intet kan komme med en særdeles positiv utvikling.

Nekter å tro at TG er ute av bildet, også her kan det komme noe ut av intet. Jeg er nå i akkumuleringsfasen etter å ha sunket ned i depresjonsmyra etter fjoråret.

Og det er sprøtt å tenke på at jeg gikk inn i 2017 på 13-14NOK. Ja, emisjoner/utvanning osv but still. Oppsiden med litt banebrytende meldinger er temmelig undervurdert.

Dagens spådom; Høsten 2019 kan bli en heftig revitalisering av bioteksektoren på OB.

7 Likes

Gunnar Gårdemyr hadde en solid CV! Hva var årsaken til at han måtte gå?

Virker nesten sånn at Soug bare ble ansatt som CEO fordi de ikke hadde noen andre

Efter et par dages pause er niveauet endnu engang på retræte. Hvad er formålet med disse irrelevante indlæg?

6 Likes