Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

I det korte bildet så synes det for min egen del at vi skal være mer opptatt/bekymret for MCAP, enn tilsvarende begeistret for MA-potensialet. Lav MCAP er antakelig ødeleggende for MA og beslutninger/vurderinger som selskapet må gjøre i forbindelse med en slik mulig tilnærming. Slik som markedet har reagert etter siste melding - agurktider til tross - så spørs det om selskapet må dra frem et TG-ess fra ermet.

2 Likes

Jepp, dette med lav MCAP og relativt høy burn rate i forhold til kontantbeholdningen er den største akilleshælen i Targovax pdd.

1 Like

Desto viktigere å få igang ett partnerskap.

3 Likes

Alle biotek-selskap har vel høy burnrate i forhold til inntekter. Nå blir det ikke mer investeringer i TG plattformen da den nå er klar for salg. Studiene er ferdig rekrutert samt sponsorstudier med minimale utgifter. Kan ikke fatte annet enn at burnrate må bli lavere fremover.

2 Likes

Men her snakker vi om burn rate i forhold til marketcap og kontantbeholdning. I lys av dette står Targovax veldig svakt ved neste kapitalinnhenting

1 Like

Ja, her har de ødelagt mye for seg selv, men har ett desto større incentiv til å lete etter partnere.

3 Likes

Alt kan skje i biotek. Bergenbio skulle jo være så bra rystet med tanke på akkurat det. Men en allerede skakkjørt aksjekurs ble halvert nok en gang før emi og de hentet samme lommerusket som trvx. Markedet har en tendens til å alltid overaske.

Pcib burde jo ligge bra an der, men kursen er enda under emi kurs som det ble gitt gode rabatter på. Det ser ikke ut som markedet fokuserer så mye på regnskap i denne sektoren.

1 Like

Er jo ganske utrolig da, at selskapet melder om følgende
" THE RAS DEVELOPMENT LANDSCAPE
TG is the most advanced RAS-targeting product in active development" og vi ser navn som AZ, Amgen, Gilead, er aktive innen RAS, men bak Targovax i løypa. Har ikke TG noen kommersiell verdi? Vi har jo fått bekreftet økt interesse for RAS som target globalt og Parker Institute ønsker å ha dem med i klinisk studie®. Det er også diskutert hvilke fordeler TG har kontra konkurrerende selskaper.

Wiklund- " RAS som et immun target har virkelig fått medvind det siste året".
Ting jeg tenker kan gjøre det vanskelig å forsvare en veldig høy verdi :

  1. Ingen musedata å vise til. Ihvertfall ikke “offentlig”(De sa de jobbet med dette tidligere)
  2. Ingen tumorrespons data(Ihvertfall ikke “offentlig”), men det kan ligge noe i de 4 pasientene fra kolorektal.
  1. Relativt lav pasientgruppe, uten kontrollarm og tumor.
    Allikevell er det noe man ser i vaksinen. Sterke overlevelsesdata, sterk immunrespons, bortimot 0 bivirkninger, og Parker Institutt ønsker å benytte vaksinen i dems studie. Dr Palmer(KOL) som har kjørt studien, er også positiv og har nok særdeles bra nettverk.

Virus:
Soug: "Når vi snakker om avtaler fremover, hvis vi skal guide på avtaler i det hele tatt her, det er sjeldent en god ide sålenge når man ikke har noe underskrevet, er det mer naturlig å tenke at det skjer noe på virus siden, enn at det skjer noe på TG fronten. Og det er litt av grunnen til at vi kan ta dette valget såpass lett, er at det er mer interesse på virussiden(Oncos). Det er der vi kanskje kan forvente oss at det skjer noe. "
fra 23.30

Tiden vil vise. Vi har noen triggere utover høsten som forhåpentligvis kan være litt forløsende. Nye virus osv. Nå skal jeg forsøke å logge av fra Tekinvestor noen uker. God sommer! :slight_smile:

3 Likes

Det tar lang tid å komme til enighet om et salg eller lisens av en slik plattform. Det er ikke lenge siden vi fikk 3 års overlevelse. Og de har også data på personer som var i live 10 år etter vaksinen ble gitt mens de som ikke fikk TG, var ikke i live. Om folk så sender 100 mail til dagen til ledelsen i Targovax så har de allikevel ikke lov til å gi hint om de har noe på gang vedr lisens eller salg. Markedet skal informeres samtidig.

Aksjonærer ble skuffet da de ikke ville kjøre en gigantisk studie på egenhånd. Hva hadde de da tenkt om de kjørte en emisjon på lik linje med pcib? Det hadde ikke vært bedre det. Er vel snart et år siden den emisjonen ble meldt og kursen er enda under den. Det blir ikke lenge trvx er under emi-kurs.

6 Likes

Tja, om høy forbruk korrelerer til Parker/CRI samarbeid for TG og mulig avtale for oncos grunnet siste melanom resultater eller kommende preklinske oncos 21X viruser så er hvertfall jeg happy.

De kunne sikkert tatt foten av pedalen og kun fokusert på mesothelioma, men nå som både RAS og Virus er hot, så vil nok disse investeringene forhåpentligvis lønne seg…

2 Likes

Hverken Pcib, Targovax, Nano eller BergenBio har klart å kravle seg over siste emi-kurs.

Problemet til Targovax er at kontantbeholdningen er lav i forhold til burn rate. Kombinert med lav mcap, så står Targovax veldig utsatt til når det skal hentes penger ved neste korsvei.

Men klart, partneravtale vil jo endre på den situasjonen.
Etter q3 har Targovax bare penger til ca 6 måneders drift med dagens burn rate. Da vil det være relativt kritiske i forhold til å få på plass finansiering.

Er enig i det du sier. Biotek-selskaper må hente penger hele veien, og når man ser på Nano, Bergenbio og Pcib. Uansett om de er finansiert langt frem i tid og alt ser lyst ut så gir ikke markedet seg før kursen er under emi-kurs. Det er nærmest et “must” i denne bransjen her i Norge.

Regner med du fikk med deg kursen til bergenbio rett før de hentet penger? Stinket jo drit lang vei. Så jeg vet ikke hva konklusjonen blir angående emisjon, mcap, cashburn osv. Jeg kjøper når jeg synes selskapene er billig og når det tekniske bildet gir meg en del tegn på at trenden er i ferd med å snu. Mange mener også at TA ikke har noe for seg i biotek-selskaper, men det skal de også få lov til å mene.

1 Like

Enig, det var den verste av biotek-emisjonene så lenge jeg har fulgt med.

Pcib tøyde strikken rimelig langt før de hentet penger, tror de hadde til 6 måneders drift når de kjørte emisjon. Om det er et eksempel å følge tviler jeg på, de måtte kjøre emisjon til 40% rabatt.

Jeg håper Targovax jobber aktivt med en partnerløsning nå, da jeg tror det er rimelig tøft å hente penger slik ståa er innenfor Norsk biotek pdd.

3 Likes

Innom på data en liten tur :slight_smile:

Ser at volumet er totalt fraværende og vi er i ferd med og komme ned på bunn i trendlinje… Tenker det flater ut imorra og vi starter opp igjen :wink:

Facinerende hvordan noen klarer presse kursen ned på mikrovolum , men ok :stuck_out_tongue:

Neste uke tror jeg vi skal oppover i kanalen igjen !

8 Likes

Mye rom å boltre seg på, tipper vi ikke ser 6-tallet iløpet av august :slight_smile:

Tipper vi vil bevege oss opp til motstand og ned igjen til bunnen av trendkanalen til den danner en vimpel og skvises oppover, muligens helt i starten på månedskiftet. Da kan det bli fryktelig morro :slight_smile: Da vil vi også få en omvendt hode-og skulder formasjon. Så da er det ikke bare det fundamentale bildet som sier vi skal oppover også det tekniske :slight_smile:

4 Likes

Gjør som Oljefondet … kjøp når det er billig :boom:

Fra det jeg kan om aksjen vil den snu opp rundt 5,75-5,8 i verste fall om den skulle komme dit i det hele tatt da. Vi får sjå.

Er redd det toget har passert når det gjelder å handle på disse nivåene. Men man vet aldri selvsagt.

1 Like

Nei, ikke før ved neste emisjon…

Muhahahahaha…

2 Likes