Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Spørs hvordan man velger å se på det… jeg ser på det slikt:

Enda flere deals i virus sektoren bekrefter interessen for virus fra BP… fint å ha en hot teknologi i et hot marked som bare blir hottere…

Fremgang i peritoneal er jo en kjempe bekreftelse når 3dje part sponser og ønsker å gå videre uten å gå ut med data… Ingen toxy med oncos er jo også superbra med tanke på økt dose eskalering i melanom cohort 2…

Innside handler/RSU eller whatever som er løst inn er positivt selv om beløpene ikke er i millionklassen…

Fokus på oncos fremmover kan vise seg å være nøkkelen til suksess for avtaler videre. TG kan jo potensielt selges for videre virus satsning f.eks…

Å få data (mesothelioma) fremskynet i tid i biotek sektoren, når skjedde sist? Ofte er det jo snakk om utsettelser og treg rekrutering…

4 Likes

Folkens!

Vi fårjo mye ny musedata fra nestegenerasjons Oncos iløpet av høsten. Virker som det er pre-klinisk data man blir kjøpt opp på. Så tenk litt på den :wink:

1 Like

Har tenkt på den :wink:

1 Like

Jeg skal være meget forsiktig med å vurdere selskapets teknologiske plattform og underliggende verdier. Det kan de fleste mye bedre enn meg. Men når vi beveger oss inn i MA-land så savner jeg en “troverdig” bench marking av selskapets reelle posisjon. Det er derfor jeg også blir litt trangsynt når jeg leser hvem som står igjen på podiet etter siste emi.

2 Likes

Ja og innsidekjøp og rsu handler som det klages over, har vi jo til og med muligheten nå til å kjøpe oss inn billigere enn det ansatte kan løse inn sine oppsjoner på. Det er typisk sånn ting man irriterer seg i ettertid og angret på at man ikke kjøpte da muligheten var der.

Rsu-handlene fikk vi jo også muligeheten til å kjøpe billigere enn de kjøpte på, men nå er vi forbi den kursen de kjøpte på…

2 Likes

At interessen virker laber er det ingen tvil om. Utifra selskapsverdien(ATL), og volumet er det lite som tilsier at dette er “superhot” for dem som ikke er oppdatert på caset. Men det virker å gjelde generelt i bioteksektoren akkurat nå. Nano, Bergenbio og PCI sliter selv kursmessig, selv om de er i pivotale faser og har levert sterke data. Jeg tror vi alle er enige om at vi trenger et oppkjøp eller flere kommersielle avtaler av verdi for å løftet blikket over til denne sektoren i Norge. Hvem som blir “først ut” er ikke lett å si.

Når det gjelder oppkjøp innen onkolytiske virus er det godt dokumentert, og flere selskaper innen preklinisk fase, er kjøpt opp for milliarder. Syntes også at man skal være forsiktig å ha for mye fokus på dette, men er bra for oss at det er interesse og at det vi holder på med er “hot” globalt.

Jeg gjentar
““**Oncolytic viruses have become the subject of close attention from big pharma companies with significant M&A and licensing activity taking place in recent years. In 2018 alone, three transactions with a value in excess of $1.0 billion have been completed with big pharma, including the acquisition of ASX listed Viralytics Ltd by Merck for $502 million in June.””

4 Likes

Det er hevet over tvil at OBX ikke er en god børs for biotek.
Sammenligne f.eks. med Mirati.

Jeg sender en mail til Torbjørn og hører om de kan vurdere å lage noe tilsvarende på ONCOS etterhvert.

7 Likes

Tenk om Targo kunne fått til ett partnerskap ala dette.

Se videoen:

Gilead har 30 mrd$ cash for M&A og partnerskap :innocent::smiling_face_with_three_hearts:

3 Likes

God morgen :sunglasses:
Følger bare sporadisk med nå i ferien, men jeg vil bare skyte inn at jeg syns d nesten er litt sjokkerende hvor lite annerkjennelse markedet ( les aksjonærer ) gir siste melding fra studie til Ludwig og CRI …
Det er jo en kjempemelding, og jeg leser det som at de har fått gode resultater og vil kjøre dette videre uten og dele sine resultater ennå😃

Blir spennende utover høsten tror jeg!

7 Likes

Svar
“Takk for tipset, vi skal se om vi kan lage en tilsvarende på virus også.”

2 Likes

Blir en lang liste…:wink:

The Cancer Research Institute recently estimated that 69 oncolytic viruses are undergoing clinical testing, with almost another 100 in preclinical development ( Annals of Oncology 2017, DOI: 10.1093/annonc/mdx755).

Haha ja du sier noe. Som jeg skrev i går “er nok litt mer komplekst” enn i RAS. Men samtidig har de nok allerede en god oversikt over de nærmeste konkurrentene, og det hjelper jo godt på vei. Som de sier selv, vi er topp 3-5 virus med mest data. Flere av de på topp, som Cavatak(Viralytics) har jo allerede blitt kjøpt opp.

4 Likes

Det er vel antall konkurenter som er interessant ikke antall virus :slight_smile: . Targovax har vel 4 stk virus i pieplinen.

1 Like

Det har vel neppe blitt færre etter ytterligere 2 år ?

Du kan jo høre om han kan lage en oversikt ala den typen Nano har laget. Ikke direkte overførbart heller, men kan jo fungere som inspirasjon

1 Like

Enig, den er knall! Men jeg ville kanskje ventet til de fikk Mesotheliom dataene og litt flere pasienter på plass først?. De har jo ikke så godt grunnlag enda selv før dataene foreligger.

1 Like

De lister opp en del konkurenter her:

181011-kol-event-zamarin.pdf (2,9 MB)

2 Likes

6 Likes

Og her er de Nature trekker frem i kombo med CPI…

6 Likes