The interim number does not change our view on Targovax and we reiterate our base case fair value of NOK 13.
HCW starts Targovax ASA at buy; PT 19 NOK
H.C. Wainwright initiated coverage of Oslo-based Targovax ASA (OSE:TRVX) with a “buy” rating and price target of 19 NOK. The stock closed at 5.44 NOK on Aug. 19.
Stor spread på analytikernes kursmål ja.
Gode Melanom resultater(halvparten allerede rekruttert i kohort 2), vi er i dialog med en “major coperation” vedrørende en ny potensiell Mesotheliom studie(registeringsstudie?), i gang med expansion fase og sammen med astrazeneca og opptil 78 pasienter. Oppsiden kan bli meget stor, og sånn sett fint med “flere ben å stå på”.
Det er denne finansieringen som tynger.
Usikker på hvordan den løses på annet vis enn gladnyheter om partner, lisensiering eller veldig lovende data og etterfølgende emisjon på hyggeligere nivåer.
30% utvanning på nåværende nivå bidrar vel knapt til 12 måneders drift.
BGBIO og NANO er vel i noenlunde samme posisjon, og da er det plutselig flere selskaper som er inne i en dårlig trend OG må hente penger om 6-9 måneder.
Full forståelse for det Penger må inn i løpet av de neste 3-9(senest, langt på overtid) månedene, på en eller annen måte. Anser nedsiden som mindre enn oppsiden (selv om ingenting overasker meg lengre), så sitter. Angående TG er mine forhåpninger ganske lave også, det har vell Soug vært ganske klar på et par ganger nå. Det man kan håpe på er at noen vil bruke den i en større studie, og at vi eventuelt får noen fremtidige royalties etc ved suksess. I tillegg til Parker som en oppside, kanskje det bli tilfellet, at de får bruke TG.
30 % utvanning gir midler til ett år drift ja. Så har de jo allerede penger til ett års drift fra før og vil dermed være finansiert frem til sommeren 2021 ved en slik emisjon. Det burde gi såpass med tid at man bør få utlest resultater som kan gi grunnlag for partner/utlisensiering/oppkjøp. Til syvende og sist blir det vel resultatene fra de kliniske testene som avgjør selskapets/vår skjebne, og på det feltet har jeg egentlig en god følelse. Oncos 102 viser allerede lovende resultater, og “generasjon 2” av Oncos er enda mer spennende. Så får TG eventuelt komme som en bonus.
Nå har vi jo faktisk blitt garantert at neste emi skjer etter mesoteliom dataene.
Alt etter hvor bra/dårlig de er og hvor mye tid det er imellom disse to hendelsene vil ha mye å si for hva emi-kursen blir.
Godt poeng, men personlig vil jeg anse det som ganske “skummelt” å vente helt til de kun har ca 6 mnd drift. Ved gode resultater kan de dog allikevel klare å time det bra, men er jo en sjanse de må avveie. Dog har jo Soug “garantert” at vi kommer forbi Mesotheliom som du skriver…
Forhåpentligvis har vi fått noe Peritonal/Ovarian resultater, og nye virus som kan gi et boost før dette også, selv om emisjonen sikkert kommer til å henge over oss.
Kjører de videre med Parker, vil jeg tro kursen kan gå litt på det også.
“Talking to a Major Cooperation” - Spent på hvem dette er, og at de har vist interesse i å delta i en ny Mesotheliom studie allerede før de randomiserte dataene er på plass(må sikkert bekreftes av de endelige dataene) men det bekrefter i mine øyne at Targovax har valgt en veldig god indikasjon og mulig “path to market”.
Wiklund ledet jo overgangen fra Algeta til Bayer, så uten å ha veldig mye (noe?) dekning for det så sier jeg Bayer, evt AstraZ, men dette er vill gjetting, og må taes med ett tonn salt.
Kan være et selskap som besitter CPI også, ettersom det har vært diskutert endel rundt dette og bruk av dette i ny studie. Merck, BMS(bristol myers squibb) f.eks? AZ kan det jo også være en sannsynlighet for, ettersom de jobber tett i en annen studie, og sånn sett allerede har god innsikt i produktet.