Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

IPO som når de gikk på børs for noen år siden. Ikke emisjonen i år. Den ble veldig overtegnet slik at de kunne lett infridd lånet da dersom de ønsket. Så kan ikke tenke meg at dette er er et lån som snart skal infris.

Du har jo RadForsk som eier innen det meste innen onkologi her hjemme, og de er vel i samme kategori som Kreftforeningen. Men det er klart det kunne gjerne vært mer som var der allerede, og jeg tror faktisk det kommer sakte men sikkert.

Det står jo at Targovax «is applying for an extension of repayment free period», dvs pt betaler de renter, 3,6 milli året dvs ca 6%.

Iom at Business Finland har som mandat å støtte nye innovative Finske selskap ser jeg ikke umiddelbart hvorfor Business Finland skal opptre på noen annen måte enn en normal kreditor.

1 Like

Business Finland: “The maximum loan period is 20 years, but the most common period is seven or ten years, of which three or five years – even more if necessary – can be amortization-free.”

Tror ikke de er vanskelige.

1 Like

Dette er red flags for min del. Q3 er over i morgen. De har vel til drift i ca 2 kvartaler til. Rart ikke kursen er lavere.

PS: Har ikke aksjer, og avventer til kapitalbehovet er klarert

Dersom selskapet hele veien skal prises etter hvor mye de har i cash så kunne de vel like gjerne avviklet det de holder på med og startet bankvirksomhet isteden?

3 Likes

Når fikk de lånet da? Og hvor lenge var den initielle lånekontrakten?

Siden Targovax nå ønsker å forlenge perioden med avdragsfrihet så er ikke opprinnelig avtale på 20 år, den er sikkert på 7 eller 10 år.

Og nå gjetter jeg litt, men tipper den kanskje skal betales tilbake over 3 år i like store avdrag, dvs 21 mill i løpet av 2019, 21 mill i 2020 og 21 mill i løpet av 2021, hvis lånet ble tatt i start 2012 og har 10 års løpetid.

Det jeg vel egentlig lurer på er hvilken interesse Business Finland har av å forlenge avtalen, deres mandat er vel å hjelpe finsk biotek og innovasjon, og jeg ser ikke helt hvordan Targovax passer inn der lengre, selv om Oncos ble startet opp i Finland.

2 Likes

@Snoeffelen … seriøst?

Jeg kan se din skjulte agenda på lang afstand; din manipulerende optræden på Hegnar er ikke glemt og det er beklageligt, at den fortsætter på TekInvestor. Jeg anbefaler øvrige skribenter til at følge op på denne skiftevis haussende/baissende adfærd og sammenholde med efterfølgende kursbevægelser.

Det skulle vel ikke være dig, der ligger i markedet på 5,00 og fisker (sammen med undertegnede)?

5 Likes

Oncos-delen er vel enda styrt fra Finland (forskningen)? Ser ikke hvorfor de ikke passer inn der? Dersom vaccibody blir notert i usa, så passer ikke Kreftforeningen og Sarsia Seed inn der lengre?

Klart jeg følger med på Targovax, og det er pga Mesotheliom studiet.
Jeg er kanskje ikke like bastant som Jonas Einarsson i Radium Podcast som for noen få episoder siden sa at Mesotheliom studiet var make it or break it for Targovax, men synes han har et godt poeng der.

Så hvis man er av oppfatningen om at det er Mesotheliom studiet som er greia i Targovax så er det jo ganske relevant å vite hvordan finansene er, og om de MÅ hente penger før eller etter Mesotheliom dataene er på plass.

Det stemmer at jeg for noen år siden «baisset» Targovax, og da skrev jeg jo at jeg var ganske skeptisk til hvordan man skulle klare å få TG01 til markedet.

Fasiten viser vel min skepsis ikke var ubegrunnet.
Videre har jeg hele tiden vært positiv til ONCOS og særlig Mesotheliom, men i dagens klima for biotek vil kanskje tenke at det er lurt å se Mesotheliom dataene før man eventuelt handler.

9 Likes

Bra poeng Buffet, da bør det jo fint være mulig å forlenget perioden med avdragsfritak, kanskje det er en positiv nyhet på q3.

4 Likes

Hvis du mener det er tilfellet så bør du da kunne argumentere mot han på en saklig måte istedenfor å ty til personangrep.

4 Likes

Når ventes data her?

På Q2 sist ble major corp nevnt og spekulasjoner om parteravtale etter utlesning av MPM (om ca 12 uker) i samsvar med kostbesparelser utført H1 19 kan kanskje bli en realitet.

En ting jeg dog lurer på. Hvis de en eller annen gang må utføre en EMI og sitter på sensitiv informasjon. (F.eks melanom cohort 2 data) er de pliktig til å børsmeøde dette før varsling av EMI?

Ja Whatsthat. All kurssensitiv informasjon må være børsmeldt/i presentasjon/publikasjon til markedet fra selskapet før de kan utføre en emisjon.

Men, om det kan slippes samme dag etter handelsstopp er jeg usikker på.

Nettopp… jeg er sikker på at de har kurssensetiv info (parker,melanoma,oncos-x) og spesielt fra mesothelioma. På Q2 nevnte de at de designer dette studiet og forbereder seg på veien videre med mesothelioma. Mener de nevnte noe vedrørende snakk med PI’er også. De står klare… Jeg nekter å tro at de gjør alt dette kun basert på ORR data fra 3 av 6 pasienter… Og har de satt igang alt dette, så tror hvertfall jeg vi får en godbit ved nyttår og en “overraskelse” i form av videre finansiering, potensielt uten emisjon…

FPD i melanoma cohort 2 var vel i februar i år, så den pasienten har vel hatt potensielt 3 image sjekker og skal ikke bli behandlet mer da 27 uker er over… spørsmålet er om trvx sitter på info her, noe jg tror de gjør…

Ser ihvertfall ut som 5 er solid støtte nå. Lakseprisen er nedover og det spåes markant videre nedgang. Kan vi få noen investorer fra den sektoren tro? Snakkes mye om grønne-aksjer om dagen. Kreftforskning må da være en bra ting skulle enn tro?

Targovax og veien videre…mye kan skje ne neste 3 månedene. En emisjon som bare baserer seg på evt. gode data fra Mesothelioma vil ha begrenset oppside og trolig ikke nok til å aksjekursen vesentlig opp og dermed føre til en lunken emisjon.
Selskapet må skape tillit hos aksjonærene og det kan de bare gjøre ved å fortsette å levere gode data, men det viktigste vil være økt interesse fra big pharma.

Mitt drømmescenario er at data fra de nye virusene slippes i november. I tillegg får vi litt data fra Melanom-studien og at media med VG i spissen kommer med en førsteside om at Targovax og Oncos revolusjonerer kreftbehandlingen. Targovax inngår samarbeid med et større selskap og unngår emisjon og året avsluttes med fantastiske data fra Mesothelioma og ny forside i VG.
I tillegg starter Parker opp sin studie som inkluderer TG-01. De andre nyhetene fra Ludvig og SOTIO kan vi spare til etter nyttår.

Om dette slår til, bør vi sitte på en virkelig kraftig nyttårsrakett.

2 Likes

Mange «hvis atte om atte» her, men ja - lov å håpe :crossed_fingers:t2: