Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Spørs litt hvor langt man går tilbake i tid. Uten å huske om de sa det eller ikke i 2017 så var det mulig da å få inn 300 millioner til et fase 3 studie da. Nå er det ikke mulig gjennom en emisjon, men om andre ønsker å stille med kapital og ta det videre selv er det nå hovedmulighetene. :slight_smile:

1 Like

Legge brakk, og legge død er det samme.
Sparke essensiell ekspertise og ikke bruke mer penger på det er det samme som å legge det dødt.

1 Like

Uansett er det Oncos i fokus neste 6mnd og om det går bra også fram i tid. Om TG blir noe eller ikke vil bare komme som en eventuell bonus/overraskelse.

1 Like

Når noe er lagt død så tror jeg mange tolker det som at det ikke er håp. Så det blir feil å si lagt død. Det blir det samme som cevira for Photocure. Man har investert nok og det er på tide at andre tar over. Plutselig har man en avtale.

3 Likes

Vi har vel sagt kaldtlager flere ganger også.
Og det var ikke så mange som ikke hadde forståelse for at de la det ned første gangen, det var denne dobble understrekelsen nesten ett år etterpå som var problemet.

addendum:

Ja også usikkerheten som oppstod rundt ett mulig Parker samarbeid som oppstod i kjølvannet av dette.

Det morsomme hadde jo vært om det hadde blitt noe av TG og at den kommunikasjonen også ble feil. :stuck_out_tongue:

Ja der er vi enige! Men det var noe de sa rett etter TG-resultater ble presentert. Mulig det var for å hindre at noen skulle spekulere i om det kom til å dukke opp en gigantisk emisjon i og med de var strålende fornøyd med tg-studien.

Men nok om det. Trenger ikke gå igjennom det en gang til. Det ser ihvertfall positivt ut fremover slik jeg ser det.

2 Likes

25% over onsdagens volumen … stiger på øget volumen; husk at det er ganske naturligt med en mindre konsolidering før videre stigning.

1 Like

Der gikk de 50K på 6.30 også, men roboten på 6.29 reloadet salgskanonen, men ble tatt ut med en gang. Det er sterkt :sunglasses:

4 Likes

63 K i ett jafs :slight_smile: Sterkt !

2 Likes

Noen som var sultne på targo aksjer, dette mønsteret har jeg ikke sett på en stund… opp 18% på en dag er en stund siden

3 Likes

Er vel en fare for at vi skal litt ned etterhvert også da. Er vel sjelden 18% oppgang forsvares dagen etter om det ikke et kommet noen nyheter.

Men det er uansett greit at aksjer omsettes på dette intervallet, har jo blitt mørbanket de siste mnd

1 Like

Ja, og viser “risikoen” som ligger i trade farma-aksjer på bunnivåer, med mindre trading overall er det man er inne for, da får man innse at de tusenlappene man tjener fra tid til annen blir som små daimes å regne i forhold til når det skyter fart.

Mange tradere som står igjen på perrongen i både NANO, PCIB og endelig TRVX, men PHO-aksjonærene fikk en rett i fanget i dag!! Tro om Spettet Jr kom seg ut i går før Norne-analysen ble kjent… :thinking::thinking:

5 Likes

Artig

Mon tro det er PCIB/PHO gevinsten som havnet i trvx og nano idag

Tipper kursen legger seg på 7-8 frem til mesothelioma data.

Melder de partner, går den 100-150% opp fra der igjen. kanskje mer, men det beror på avtalen.

2 Likes

PCIB holder jo fortsatt koken den, så jeg vil tro det er primært en understanding av at både NANO og TRVX har en vanvittig oppside, og at man den siste uken ser at farma KAN være interessant å eie, etter to år med fullstendig fravær av selvtillit innen norske farmaaksjer.

Jeg kjenner mange store karer som liker å investere bredt, men ingen av de har rørt farma mens jeg på min side har akkumulert bare mer og mer. Nå hører jeg disse begynner å snakke om sektoren igjen også, og når alle er kraftig undervektet en så potent sektor og den begynner å løsne på seg, så skjer ting fort. At man i løpet av 2020 også har en spennende newsflow gjør risk / reward mer attraktiv enn den var i 2018 og 2019 for begge disse.

8 Likes

Spennende å se om vi kan avslutte dagen på dagens høyeste eller i alle fall nært :hammer_and_pick:

Ja, det vil være et trendskifte. Siste ukene har den alltid blitt dumpet mot slutten da det ikke har vært volum til å ta i mot.