Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Kjøpte meg ytterligere inn nå på 17,90 kr. Tror dette meget fort kan bli en bra investering.

Regner med at den del meglerhus nå vil oppjustere sine kursmål også og at vi står foran en periode med “blå tall” hva kursen angår.

Overmodent for en ørliten reprising her i mine øyne. Ihvertfall sett i lys av den meningsløse nedgangen vi så nå tidligere i høst/vinter.

1 Like

hahaha jeg er jo inn og ut av det meste som ei flyfille uten rettningsans :blush: men TRVX potten er på plass, klar for oppskyting :alien:

1 Like

20.40 og litt videre i klippet :slight_smile:

2 Likes

Som alltid i disse biotech-aksjene i tidlig fase, men få eller ingen inntekter og masse utgifter til forskning/testing er cash-situasjonen viktig. Hvordan står det til med trvx nå på dette feltet?

1 Like

Emisjon i fjor:

4 Likes

Dagens melding har nok større betydning enn mange aner. Husker du data fra museforsøkene? Jeg legger de ved for enklehetens skyld.

Viste du at Merck passerte 1 milliard USD i omsettning fra Keytruda alene i Q3? Tilsvarer i overkant av 10% av hele omsettningen innen farmasi til Merck. I 2016 ble det solgt Keytruda for “bare” 365 millioner USD. En økning på kun 192%. Hva tror dere at de tenker når de ser disse tallene? Hva tror du andre tenker når de ser disse tallene.

8 Likes

Dette sier Merck om Keytruda.

Higher sales of KEYTRUDA reflect the company’s continued launch with new indications
globally. Strong momentum from the treatment of patients with NSCLC contributed significantly
to KEYTRUDA’s overall growth, as KEYTRUDA is the only anti-PD-1 approved in the first-line
setting.

Merck expanded its focus in oncology by further advancing the development program for
KEYTRUDA (pembrolizumab), an anti-PD-1 therapy, receiving key regulatory approvals and
through business development transactions.

• The U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved KEYTRUDA under its
    Accelerated Approval program for the treatment of patients with recurrent locally
    advanced or metastatic gastric or gastroesophageal junction adenocarcinoma whose
    tumors express PD-L1 and who have already received two or more lines of
    chemotherapy.
  • The European Commission approved KEYTRUDA for the treatment of certain patients
    with locally advanced or metastatic urothelial carcinoma.
  • At the European Society for Medical Oncology 2017 Congress, data were presented
    from studies evaluating the use of KEYTRUDA as a monotherapy and combination
    therapy in 12 cancers.

Les gjerne denne også, http://www.mrknewsroom.com/news-release/prescription-medicine-news/new-and-updated-data-keytruda-pembrolizumab-mercks-extensive

Til dessert så kan du kose deg med denne.

Merck’s broad KEYTRUDA clinical development program includes more than 30 tumor types in more than 550 clinical trials, including more than 300 trials that combine KEYTRUDA with other cancer treatments.

1 Like

Det er helt ubegripelig at Trvx, selv etter dagens go’melding, ikke engang er oppe på emo-kurs. Begynner å lure på hva som faktisk skal til for å trigge kjøpelysten i markedet.

re: Det kommer

Markedet vil bruke noe tid på å tolke nyhetene antar jeg.

En slik de-risking av caset som dagens melding gir aksjonærene nå er ikke reflektert i dagens kursleie, og jeg benyttet muligheten til å akkumulere i dag.

Sist aksjen “tok av” så skjedde det bit for bit opp mot over tredve kroner med kraftige byks i aksjekursen i 2-3 dagers perioder innblandet med gevinstsikring, men likevel noenlunde stabil aksjekurs.

2 Likes

Var det 100% immunrespons i disse musene også? Hvis vi skal sammenligne likt på likt tenker jeg. Ellers er jeg veldig enig i potensialet med Keytruda samarbeidet :+1:

Riktig arrestasjon kraakko… Se krieghoff over :point_up:

@Kraakko Kan være hukommelsen min spiller meg ett puss, men jeg mener å huske at vi ikke har fått vite andel respons på mus. Det som var mitt poeng var å vise til reduksjonen man oppnådde i svulst hos mus.

Ser at du etterspurte antall pasienter i denne cohorten og detn er vel på totalt 12 pasienter.

@Knauz88 Vet ikke helt om jeg skjønte hva du mener?

2 Likes

At pre kliniske og lovende forsøk på dyr nå viser seg overførbar til mennesker er et enormt og betydningsfullt veiskille for selskapet og en større de risking for aksjonærene.

Ser vanskelig denne i samme kursleie den neste tiden, men marked og analytikere bruker alltid noe tid forut for en større kursbevegelse.

Merker meg at mange benytter anledning til å posisjonere seg for det som kommer i dag i og med det høye handelsvolumet slik jeg også har gjort det ved å øke eksponeringen i tråd med den reduserte risiko med å sitte i dette papiret nå innebærer.

4 Likes

Ok, takk for info, men oppnår man samme reduksjon som på mus er det uansett veldig bra.

Syns targovax kjører ganske små cohorter, i den vitenskapelige verden har ikke dette så mye tyngde isolert sett. Men igjen, de har vel sagt at de ønsker å få immunrespons da dette er “nok” ref jaderberg. Skulle bare ønske de utdypet i hva de mener med “nok” for det syns jeg er litt diffust for øyeblikket.

Regner med man må inn i et mye større studie for å sjekke tumorreduksjon. Men om de virkelig trenger dette pga nye FDA bestemmelser vet jeg ikke, men skulle ønske som sagt det hadde kommet noe mer info ift til mulige scenarioer.

3 Likes

Mener å huske at det samme ble sagt hos PCIB - så lenge man oppnår en immunrespons, så er det “nok” i form av at da har immunforsvaret tatt tak i problemet som foreligger.

3 Likes

Det stemmer @klikknes. Er det selskapet har sagt hele tiden. Må huske på at TRVX har ikke mindre enn fire orphan drug designations (ODD). Dette gir de lettere tilgang til kompetansen hos FDA. Nå skal det sies at man ikke har ODD for Melanoma studien, men det kan vel tenkes at man kan stille ett spørsmål og to utenom.

@Kraakko Her har du en oversikt over antall pasienter

4 Likes

Spennende dette. Blir fort lesestoff til helgen :slight_smile:

Nydelig start på 2018 :star_struck: Lurer på hva Susanne Stuffers skal skrive i neste analyse :joy:
Blir veldig spennende å se kliniske data fra denne studien senere i år. Jeg ser på dette som en derisking av ONCOS-platformen og benytter sjansen til å laste opp ytterligere :articulated_lorry:
Håper vi nå kommer inn i en mer positiv trend :chart_with_upwards_trend:

Targo kjører mye mer omfattende fase 1 studier enn det som har vært vanlig tidligere. Før så man kun på safety i disse studiene.

6 Likes