Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Hva pokker skjer? Noen har intensjon om å
presse kursen ned. Hold på aksjene folkens

Hold! kjøpte nettopp 5000 heller jeg :wink:

2 Likes

Da står du for 1-3/del av dagens omsetning hittil.
Generelt liten omsetning i norsk biotek for tida…

1 Like

Venter på denne aktør trækker kursen længere ned og så tager jeg hans 100k ud af markedet. Det er den eneste måde at signalere, at der også er andre i aktien, der kan finde ud af at udnytte situationen.

Der er partout nogen, der finder det interessant at flashe deres store positioner … det bliver bare ikke så sjovt, når de bliver købt; så står man tilbage med skægget i postkassen … uden aktier. Man må endnu engang overveje, om der overhovedet er nogen som helst form for gevinst på disse handler ud over 10 - 20 øre.

1 Like

Viktigste er at “han” blir tatt før TG01 melding. Bedre å ta “han” på 7.x-8.x enn 13-15.x,

Jeg trenger noen uker for å bli med, da jeg har en skummel plan som må slå til før jeg investerer mer. men blir med på minimum 7-15K aksjer ihvertfall. spørs litt på utfall av min plan. :slight_smile:

1 Like

Problemet er jo, at man ikke rigtigt kender denne aktør … det kan være en aktionær med 2 - 300.000 stk i porteføljen.

Det er sant. Men hvis vi knabber til oss 100k aksjer, så vil det muligens vises som bevegelse i topp 10 om det er en større aktør. Aksjene faller da i riktig hender, da vi ikke selger.

Ja, aktøren kan kjøpe seg inn igjen (for å muligens skjule endring i listene), men da sannsynligvis til en høyere kurs. :slight_smile: potensielt vinn vinn for oss…

Hvis aktøren har 2-300.000 stk aksjer og vi treffer med å spise 100.000 av hans aksjer på 8.x, så vil han gå glipp av kanskje +5nok (?) pr aksje ved riktig TG01 avtale. om han ikke handler opp aksjen før den tid…

Voldsom aktivitet her i dag - flott! Forstår ikke helt problemet med tradingen som foregår. Om aksjen står i 7.0 eller 10.0 spiller vel ingen rolle i langt perspektiv? Om noen av plattformene selges, selges vel de for sin verdi uavhengig av aksjekursen? Igjen - nybegynner i markedet.

Virker som om du er langsiktig, slik som meg.
Det beste er at vi langsiktige sitter på så mange aksjer som mulig og ikke traderene. :slight_smile:

Nå på disse unormalt lave nivåer (7-8nok), burde alle langsiktige hamstre opp, slik at det blir vanskeligere å manipulere kursen for traderene.

Legg merke til topp 10-50. relativt stille, noe som er positivt. vi har tidligere sett voldsomme bevegelser, både opp og ned ved endringer i toppen.

Bedre for TRVX og selvsagt oss inkludert, om kursen representerer faktisk verdi.
Jeg tror høyere kurs vil medføre høyere salgsverdi. Lavere kurs vil kanskje gi raskere salg, men dårligere betalt…

Jeg tenker 78 + 15 pasienter sponset i ONCOS studier + TG sponsing alene som kommer nå straks + IP/Patenter og resultatene fra TG og ONCOS så langt alene er verdt mye mer enn 426MNOK.
Særlig når en konkurrent selger et av sine produkter (på samme stadiet som ONCOS nå) til 3393MNOK som kun tilsvarer 1 av targovax sine 2 plattformer.

Et lite bidrag fra meg.
Kjøpte en studentpost, og hevet dermed kursen 1 øre.

3 Likes

Så mangler vi bare de sidste 30.000 stk @ 8,20 i denne omgang. Det kan muligvis være et tvangssalg vi er vidne til, da sælgeren virker desperat for at finde købere.

Venter på 8,10 …

Må da være tvangssalg.
Ingen ved sine fulle fem kan da selge på dette nivået hvis de ikke må.

Voldsomt med aksjer til salgs på 8kr og opp. Over 100k aksjer. Dette er vel litt nytt i ordreboken, kan ikke huske at det har vært såpass forskjell mellom kjøp og selgerside. Kan nesten virke litt som du sier. Det gir jo ingen mening å selge såpass mye på 8kr nå, når den likegodt kan stå i 9kr neste uke…

Det kan give god mening, at flere her i diskussionen tager handling for at undgå, den falder helt gennem gulvet. Det ligner umiddelbart tvangssalg, da posten rykker længere og længere ned … jeg mener 8,10 er et godt niveau med tanke på udsigterne og om det bliver 8,00 eller 8,10, gør ingen forskel for denne størrelse handler.

Venter man for længe, da bliver posten solgt til en anden og når der kommer ro på, tænker jeg at trække aktien tilbage op.

Fikk 5k på 8,16 :slight_smile:

4 Likes

Innsidere som selger seg ut pga dårlig nytt i vente?

1 Like

Innsidere har ikke lov til å hverken kjøpe eller selge nå :wink:

1 Like

Veeent nå litt…

Ref børsmelding 21 jan:
https://newsweb.oslobors.no/message/467753

Så var det Erik som skulle representere trvx idag:

Date: 7 February 2019
Venue: 5th annual Immuno-oncology (IO) 360°, NYC, USA
Presenter: Erik Digman Wiklund (CBO)
Panel discussion:

  • Fundraising in the Current IO Space
  • Time: 11:10 AM EST

Mens det nå er Thorbjørn som er trvx representant…

Håper det er er en grunn (noe på gang og ikke sykdom f.eks) for at de sender CFO istedenfor CBO… :slight_smile:

3 Likes

Wiklund er bra…på norsk :sweat_smile: