Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor 3.0?

Takk for masse gode idéer og tilbakemeldinger! Jeg håper å finne en løsning som alle kan leve med. For min del så er det selvfølgelig fint å kunne gå i null, men enda hyggeligere å kunne gå i pluss :slight_smile: I de 10.000 har jeg ikke medregnet egen arbeidstid som går med til utvikling osv, som ville gjort hele regnestykket deprimerende akkurat nå. Jeg synes det er moro å drive forum, men det tar mye tid. For motivasjonen sin del hadde det vært gøy å se at denne måneden har vi 50 betalende, og så mekker jeg noe nytt som dere vil ha og da går det opp til 60 osv.

Likte godt ideen med å selge analyser fra meglerselskapene, kanskje vi kan få en rabatt på noen av de til og med. Sponsing er også smart, jeg var i kontakt med Nordnet om sponsing for lenge siden, men da hadde de akkurat brukt opp årets budsjett og jeg tror vi var litt for “små” for de.

Jeg må vurdere tiltakene opp mot hvor mye tid de vil ta også. Å samarbeide med nettavis og skrive morgenrapporter kunne gått hvis dette var heltidsjobben min - men nå bruker jeg timer sent på natten i helgene til utvikling, så det er ikke så mye til overs :slight_smile:

3 Likes

Få tilbake donansjonsknappen, så kan vi som har råd til det betale som jeg har gjort tidligere!
Det er mange her som har råd til å bidra.

2 Likes

Jeg er enig i å få tilbake donasjonsknappen på kort sikt, og for å teste noe ut igjen.
De som er heldige å få overskudd på investeringene sine pga bruk av forumet, bør ha selvinnsikt til å kunne avse “noen slanter” når ting går bra. Det blir riktignok en tillitssak, men da får du også testet ærligheten til brukerne av forumet bedre.

Alle som er interessert i å holde medlemskapkrav unna, bør kunne se at det å drive og utvikle et slikt instrument på egen fritid for andre, fortjener litt støtte når en tjener på det.

Hvis alt går galt for forumet pga tid til utvikling og lite inntekter til faste kostnader, så må alle nesten sitte for seg selv, eller gå tilbake til HO…noen som er interesserte i det?

3 Likes

Har du prøvd degiro? Er ikke de også i Norge nå?

https://www.degiro.co.no/produkter-og-markeder.html

Nordnet har jo shareville allerede.

Man kan jo også donere til en spesifikk feature, litt som kickstarter. F.eks opprette egen portefølje mål: x kroner. Og når det er nådd så begynner utviklingen.

Degiro har jeg ikke sett før…

De sponser svenske børspodden som jeg tror er Sveriges største podcast innen børs.

1 Like

Jeg donerte en god slump i gode gamle funcominvestordager :slight_smile:

Mitt forslag: Åpne for donasjon + kun de som har donert får tilgang til aller nyeste poster i en viss tid (per kvartal/år/?)

1 Like

Erfaring med donasjonsknappen fra tidligere var at mange donerte når det gikk bra med aksjene deres, og så med en gang det kom en nedgang ble det donasjonstørke i opptil ett år av gangen. Utgiftene mine er nokså like hver måned så det blir lite forutsigbart (og så liker jeg ikke mase om donasjoner i tørkeperiodene heller…) :slightly_smiling:

Godt forslag med spesifikke donasjonsfeatures :slight_smile:

Stemmer for mulighet til donasjoner, siden månedlig avgift ser ut til å ha liten oppslutning. Pdx burde tjene litt på dette.

Edit: Personlig hadde jeg gladelig betalt f.eks. 50 kr/mnd.

Det kan være riktig, men på Tekinvestor så er det et mer bredde på områdene som dekkes enn Funcominvestor, som hvilte meget på FC sine aktiviteter og stilleperioder. Fint med en testperiode i det minste.

Edit: Eventuelt mulighet for frivillig støttemedlemskap i testperioden også, hvis noen ønsker å donere fast hver måned ett beløp.

Helt enig, mange av aksjene som har vært diskutert har det vært mulig å tjene gode penger på:
starbreeze, stillfront, funcom, gig, seam, etc. En donasjonsknapp tror jeg vil fungere bedre nå rett og slett for at vi er mye mer enn bare funcom.

2 Likes

Godt poeng :slightly_smiling:

For å gå tilbake til avstemningen, så takker jeg for alle svar! De tingene dere mener er viktigst (Bedre aksjesider, Min Portefølje, sanntidskurser) er de samme tingene jeg har tenkt var viktigst. Sanntidskurser er så godt som umulig med mindre Oslo Børs plutselig blir litt mer greie å ha med å gjøre, men fint å vite at sanntidskurser er ettertraktet. De andre to er på skissestadiet :slightly_smiling:

1 Like

Et annet forslag kan være et månedlig medlemskap der man selv velger beløp (fra f.eks 19 til 99kr).
Da blir det forutsigbart og motiverende for meg, og hver enkelt kan velge akkurat hva tjenesten er verdt for de. I så fall ville alle som donerer få Pro-medlemskap og alt det eventuelt måtte innebære.

8 Likes

Et forslag kan feks. være at gratis medlemskap er med reklame og betalt medlemskap er uten reklame. Slik sikrer en at dette ikke blir ett “dødt forum”. Men at det er lav terskel for nye medlemmer å bli med.

Liker også forslaget med at en kan donere frivillig slik som Wikipedia gjør.

For å få inn nok til å få gå i null kun med reklame må sikkert besøkstallene hundredobles (da øker også serverutgiftene). I tillegg har nok de aller fleste reklameblockere - eller kommer til å ha det om få år.

Da jeg prøvde med reklame på forumet i gamle dager ville alle være greie og trykket masse på reklamen, så mye at kontoen min ble sperret fordi de trodde jeg jukset :slightly_smiling:

6 Likes

Vanskelig å fikse en bar som kontinuerlig ruller øverst på siden med nøkkelindekser, og de viktigste råvarer som wti / brent, gull osv?

Burde legge inn linken for å hente aksjer til mine favoritter på siden der :slight_smile: slitsomt å lete etter den linken hver gang :slight_smile:

1 Like

Det er bare å klikke på en vilkårlig ticker i “mine favoritter” og endre URL’en der (til tickeren du vil legge til). Da dukker “Legg til i favoritter” knappen opp :wink: