Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TekInvestor 3.0?

Jeg tenker mye på hvordan jeg kan ta TekInvestor til “the next level”.

Her er noen av mine mål for siden på kort og mellomlang sikt:

  • Få nye besøkende til å registrere seg og bidra i diskusjoner.
  • Fortsette å hjelpe alle holde en saklig tone i diskusjonene og bli flinkere på å luke ut troll.
  • Finne en forretningssmodell som gjør at jeg i det minste går i null (TekInvestor koster meg ca. 10.000 i året å drifte) :wink:

Her er noen ting jeg vurderer å bruke tid og ressurser på.

  • Stem på de du mener er viktigst! (du kan stemme på opptil 4 ting)
  • Hvis du velger “Noe annet”, vær grei å fortell hva du mener :slight_smile:
  • Bedre aksjesider med kursgrafer/historikk, enkle verktøy for teknisk analyse, liste med emner om den aksjen osv.
  • Sanntidskurser
  • Min Portefølje (tast inn hvike aksjer du eier og følg utviklingen på forsiden) (på sikt også kunne se andres porteføljer, bli varslet når andre handler osv.)
  • Chat (for børsprat/løsere prat enn det som er i emnene i forumet)
  • Se hvilke aksjer andre brukere har i “Mine Favoritter” (f.eks “holmes har FUNCOM.OL som favoritt”)
  • Se hvilke aksjer andre brukere har i “Mine Favoritter” aggregert (f.eks “10 har FUNCOM.OL i favoritter”)
  • Månedlig nyhetsbrev med høydepunkter fra måneden som gikk og f.eks intervjuer med forummedlemmer om investeringsstrategi/månedens portefølje.
  • Noe annet

0 stemmegivere

Hva du synes er viktig for meg :slight_smile:

På forhånd takk!

5 Likes

Kunne tenkt meg en oversikt på toppen over forskjellige børsindekser og viktige kurser som f.eks. olje og gull. Noe sånt som de har på forumet til TheLion.com, bare litt mer “norsk”:

4 Likes

hvordan?

Noe annet: Det er til min portefølje valget. Her må man kunne legge inn kurs aksjen ble kjøpt for, så man kan se utviklingen. Det ville vært et kanon verktøy når jeg er på farten.

4 Likes

En idé er å tilby et TekInvestor Pro medlemskap der man for en rimelig penge får tilgang til ekstra funksjonalitet. I tillegg får man veldig god karma og bidrar til at forumet kan fortsette :smiley:

Jeg har lyst til å unngå å ha irriterende reklame, som på en måte er alternativet for å få inn kronasjer. Jeg har allerede blitt kontaktet av reklamefolk som ville spamme dere med lenker til OppFinans og lignende. Nei takk.

Jeg vil heller å lage noe dere synes er så bra at dere ikke har noe i mot å betale litt for å få enda mer verdi fra tjenesten :slightly_smiling:

11 Likes

Ikke noe problem å betale en slant i året for ett velfungerende forum, du bør fikse en totalløsninger så man har “alt” man trenger her.

Vedrørende kroner inn for å unngå bannere med reklame så kan man feks få sponsede innlegg med ukerapport/morgenrapport ala det de forskjellige bankene/meglerhus har. “Rapportene er sponset av” , men vil likevel gi innhold som er interessant for oss med aksjenytt, med finansnyhetwr, tekniske analyser, ukens tips mm.

3 Likes

Oversikt med de forskjellige viktigste børser i verden med realtidskurs, rett og slett at du stiller spørsmålet: “hva trenger denne siden for at medlemmene skal tjene mer penger på sine plasseringer”.

2 Likes

Enig, men jeg kommer ikke til å betale 100kr i månden. @pdx

Edit; ikke la tekinvestor bli det nye stocktalk.no hvor forumet ble ødelagt etter at man måtte betalt for tilgang

1 Like

Hvorfor/hvordan ble det ødelagt? Jeg tenker at grunnfunksjonaliteten (forumet) alltid vil være gratis.

2 Likes

E9! Stocktalk mistet en stor del av brukermassen ikke bare pga p2u, men også pga at mange tapte alt i 2008. Trist :sob:

1 Like

Hvor mye man bidrar kommer vel an på øynene som ser og hva slags selskap man har interesse for. I mine øyne (som ikke følger SB) har du ikke vært behjelpelig med noe annet enn å rakke ned på FC. Som du for øvrig gjorde en trade på nå nylig. Sannsynligvis fikk du til den traden på grunn av forumet.

3 Likes

hehe, som om SB er den eneste aksjen som har gått i perioden? :wink:
Tror mange, inkls. meg selv har tjent gode penger på andre selskaper som har vært diskutert her inne, og kanskje med bedre risk/reward sett i hvert enkelt individs øyne.

Uansett tror jeg mange; om ikke alle er enige i at det hadde vært fint om pdx gikk i null. Hvordan? Vet ikke, men jeg er åpen for mye inkls. å betale en liten slant dersom jeg “fikk noe tilbake” (utover stor lærdom og gode debattanter) som økt funksjonalitet som kan bidra til økt kunnskap og avkastning.
Er ikke glad i reklame, så er glad for at det er et ikke-tema :slight_smile:

2 Likes

Jo og hvis jeg hadde gjort det hadde jeg satt pris på det. Men det er ikke det som er relevant her. Du deler, jeg deler, alle deler- og pdx betaler :slight_smile:

2 Likes

Finnes det eventuelt muligheter for å knytte opp forumet mot en avis/samarbeid? Litt sånn som Xtrainvestor og Nettavisen?

Ide 1
Hva med donasjoner som Wikipedia og et mål totalt per måned? F.eks 1000kr per måned med en progress bar? Så man at den var lav en måned kunne man slenge inn noen hundrelapper for å sikre forumet.

Ide 2
En annen ide er å få til et samarbeid med analysehusene der man kan betale noen kroner for å laste ned analysene for de selskapene vi diskuterer her.

Eller med en bank å kunne tilby aksjonærlister. F.eks kunne man hente en ny liste og betale fullpris, men mindre for å se en liste som er hentet.

Ide 3
Ikke vanlig reklame, men en form for sponsing/samarbeid som er skreddersydd for målgruppen. Jeg hører en del på svenske børs, finans og tradingpodder, og mange av de er sponset f.eks av Nordea, Nordnet, degiro, infront, fondselskaper osv da får man informasjon om deres produkter og de når ut til sin målgruppe.

5 Likes

Hva om man kan signe opp til et abonnement for 50,-/mnd. Når pdx har nådd koatndsmålet så blir overskytende ført tilbake til de som har betalt ila. året?