Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tekna Holding ASA

Spennende selskap, med bl a en 10’årig leveringsavtale med Airbus!
Kursen er nå nede på ca det halve av hva den var på disse tider i fjor, da Emisjonen ble sterkt overtegnet, på 27,-.
Leverer div “pulver for 3D-printing” av komponenter til bl.a flyindustri, romfart, bilindustrien, medisiner, mm.
Et Veldig spennende selskap, sett med mine øyne…
Er her noen med kunnskap om selskapet, kunder og potensielle kunder, og forretningsideen her? Det ser jo ut til å være et av de seriøse og ledene produsentene / leverandørene av dette spennende produksjonsmaterialet, med friske mål om økning i volum og markedsandeler fremover, hvis jeg forstår det rett!
Har noen av dere sett på, fulgt med på dette “caset”?

1 Like

Eierandel av de 10 største eierene er på drøye 85% av selskapet ifølge DNinvestor…

Aksjen er ifølge DNinvest pr i dag “oversolgt” og så vidt jeg kan se, så er det en rimelig sannsynlighet for et vendepunkt i kursen, ut fra min amatørmessige Tekniske Analyse…
Er det noen med samme, eller andre syn på selskapet, og mulig kursutvikling?

Meget spennende selskap. Skal noteres på hovedbørsen fra høsten. Arendal Fossekompani er største aksjonær. Har et svært interessant samarbeid med LG Chem. Peers et priset 10 ganger høyere.

1 Like

Ja. Ser på TA at prisen er i nedre del av Bollonger Band, og ifølge MACD er det sannsynlig at trend er i ferd med å snu. "Stor interesse for instrumentet… "
Her skal ihvertfall jeg følge med utover!
Kjøpte noe før helga, og vil sannsynligvis øke min beholdning!

Jeg øker litt i morgen.

Skulle tro det er Store Markedsmuligheter i denne bransjen, og her har vi et solid selskap med ett produkt som bl.a Airbus tør satse på… Veldig spennende. Tipper at vi kommer inn noenlunde på bunn nivået av kursutviklingen… men enhver må jo gjøre seg opp sin egen mening, og handle ut ifra det.

For ikke å snakke om batterier og samarbeidet med LG Chem.

Ja. Virkelig spennende. Og så lenge de 10 største eierene sitter stille, så er bare ca 15% av aksjene “ledige på markedet”, så da kan kursen fort endre seg… :wink:

The first day of listing and trading in the Shares on Oslo Børs is expected to be on or about 1 July 2022. The Shares will be listed on Oslo Børs under the ticker code “TEKNA”.

Hva tenker du om kursutvikling mht noteringen? Skal vi tro at det vil gi litt medvind…? Aksjen vil jo komme på “radaren” til flere aksjeeiere skulle jeg tro…

Ja, satser på større interesse. Ser heller ikke bort fra at det kommer mange godbiter fra selskapet fremover😎

1 Like

Ja, dette blir interessant å bli med på fremover. Husk også på at vi pr i dag er “helt på bunn” i stemning for kjøp av aksjer, kanskje særlig “nye” og litt ukjente…, det er jo normalt den perfekte tid i sykkelen, å kjøpe seg inn på… allikevel holder kursen seg ganske bra nå…, vi får håpe sentimentet snart har bunnet ut, og at folk begynner å få tro’a på at det (markedet generelt) begynner å gå oppover igjen… når da spennende nyheter kommer i tillegg, da kan det gå fort å doble kursen om vi er heldige :wink:
God helg!

Tekna Holding ASA har holdt seg meget godt i en ruglete uke…
Det er sterkt! Til neste uke krysser den kanskje 50 dagers glidende gjennomsnitt på omkring kr 14.50. (?)
Håper at vi krysser den, kanskje den skal testes litt, før det kanskje går i retning 100 dagers snitt :wink:?

Vi satser på det👍🏻

Ser ut som vi har fått brudd opp nå.

Begynner å røre på seg nå. Rart aksjen ikke får mer oppmerksomhet, kommer vel etter at kursen har lagt på seg noen hundre prosent😎

1 Like

Den har vist styrke nå…! :slight_smile:
Jeg ser ikke bort fra at den er litt “overkjøpt”, og skal en tur ned til rundt 15,- for en test av støttenivået, før eventuelt videre opptur kommer. RSI viser også at den er noe overkjøpt om jeg ikke tar feil.
Men vi satser på videre opptur utover høsten. Hvis ikke Makro’ skal knekke ned hele markedet en siste, grundige gang…
Husk; Det er ikke over før “the fat lady” har sunget…!