Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Ja, da bÞr en vel gÄ short Tesla i lÞpet av en 2-3 dager tenker jeg.

Edit: Tok fÞrste loddet alt nÄ jeg

Edit2: +10% alt, hehe flaks der

flinke du cagey2
du hadde helt rett angÄende om Funcom ogsÄ du,-men du hadde da j*vlig flaks der,liksom,hvem sÄ for seg sÄpass gode tall OG oppkjÞp(
er budet godkjent?)

?

Gode tall? Budet er ikke godkjent enda i Funcom.


de gÄr i pluss,-eller
? :man_shrugging:

Tror kanskje begrepene hos Bloomberg henger litt igjen i fosilverdenen :grin:

image

3 Likes

Hvilket produkt handlet du?

BEAR TSLAX3 NONN

Var det jeg hadde lett tilgjengelig nÄ

hehehe
og snitt omsetning pr handelsdag er 10 - 15 000 kroner MAX :smile:

kjÞpte et lignende produkt og shortet bÄde Seadrill og Tesla for noen Är siden
gjÞr ikke det igjen,selv om det ble litt profitt
 :sweat_smile:

Hvor lett er det Ä bli kvitt sÄnne produkter?

Hvordan kan du si det er fÞrste positive Äret, nÄr de taper 5$ PR share for 2019?

1,8 mill omsatt i dag. Men det har uansett ikke sÄ mye Ä si, utsteder garanterer likviditet.

Det er lett da utsteder garanterer likviditet. Men det er uten tvil et “dyrt” produkt selv om det er uten gebyrer sĂ„nn sett. I tillegg til giringen i seg selv sĂ„ kan spreaden, sĂŠrlig under volatilitet vĂŠre ganske drĂžy.

Altid noen godbiter fra Tesla conf call. Read the bloggs!

RETAIL INVESTORS VS. WALL STREET ANALYSTS

Musk says, “I do think that a lot of retail investors actually have deeper and [sometimes] more accurate insights than many of the big institutional investors and, to me, better insight than many of the analysts. It seems like if people really looked at some of the smart retail investor analysts and what some of the smaller retail investors predicted about the future of Tesla, they would probably get the highest [level of] accuracy and remarkable insight from some of those predictions.”

Speaking about improvements to the battery based on the acquisition of Maxwell, Musk admits, “It’s an important piece of the puzzle, yes. I think like some of the retail investors have managed to put together several pieces of the puzzle and had the most insight.”

Right after Musk says this, an analyst, Joseph Osha of JMP Securities says, “I shall have to read the blogs more.”

4 Likes

Men i det skjulte har Tesla ogsÄ fjernet den mest prisgunstige varianten av bilen fra sine bestillingsskjemaer pÄ nettet.

Long Range-varianten av Model Y, med bakhjulsdrift, hadde en pris pÄ cirka 455.000 kroner inkludert frakt og levering.

Denne er bestilt av flere nordmenn, men er ikke lenger Ä se pÄ Teslas nettsider. Dette bekrefter Tesla Norges kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland til Tek.no:

– Det er riktig at Model Y Long Range Rear Wheel-drive ble fjernet fra konfiguratoren i natt, og dermed er det for Ăžyeblikket ikke mulig Ă„ bestille denne varianten. Tesla har ikke gĂ„tt ut med egen informasjon om produksjon av RWD-varianten.

Den billigste varianten av Model Y du kan bestille pÄ Tesla.com starter nÄ pÄ 507.000 kroner.

1 Like

Er det mulig Ă„ investere i ARKs ETF’er i Norge? Finner de i alle fall ikke gjennom Nordnet.

har ingen aning lengre
etter Netfonds forsvant sÄ stÄr jeg nÄ med LANGT mindre ressurser til Ä finne ut informasjon,fustrerende,men gjerne like greit da jeg hadde flaks den tid jeg kjÞpte disse short-produktene.,-og flaksen snur alltid fÞr eller siden


nÄ fokuserer jeg kun pÄ de store trauste kjente selskapene som Storebrand,gjensidige,Yara osv


sĂ„ nĂ„ tar jeg det helt piano med mine investeringer og bare casher opp hver lĂžnning til jeg kommer over et lavpriset “blue-chip”-selskap pĂ„ Oslo bĂžrs.

min magefÞlelse for Tesla aksjen,bare for Ä nevne,-tror jeg vil gÄ videre opp
selv om vi alle ser det er matematisk uanstendig :sweat_smile:

1 Like

Prisingen er jo helt usannsynlig nÄ og det er jo lett Ä forstÄ shortegjengen basert pÄ hvor de er nÄ. Men regnestykket til ARK henger sammen - klarer de faktisk Ä fÄ til det de har planer om noen Är frem i tid, sÄ forsvarer det en mye hÞyere kurs.

Og Elon har jo en tendens til Ä nÄ mÄlene sine selv om det tar litt lengre tid enn han fÞrst predikerer.

Aktuell status pÄ shorterne i Tesla: