Diskusjon Triggere Porteføljer

Tesla (TSLA) 🏎

tsla
Investeringer: #<Tag:0x00007f365ac89ca8>

Diskuter Tesla Motors her :smile:

Hva blir de beste investeringene i april? :four_leaf_clover:

Menes det aksjen eller Tesla som bil generelt? Til det siste kan jeg bare si at det skal høres at du drar på. Tesla Model S er som å lage mat uten lukt eller ha sex uten lyd. Er nå min mening.

Får aldri råd til en heller. Vent litt, jeg er jo toppaksjonær i Funcom :slight_smile:

Jeg tenker aksjen primært :smiley: Satt på med en kollega her om dagen som har den nye Teslaen med 700 hester - savnet ikke lyd akkurat - var nok gledeshyl i bilen til å kompensere :smiley: Nesten som å kjøre Speedmonster på Tusenfryd, :slight_smile:

Jaja, det er også en måte å gjøre det på…
"Elon Musk varslet nytt produkt på Twitter"

“Solar power costs six to seven cents, he said, and wind costs four or five cents. Add 2¢ for the cost of a utility-scale Tesla battery, and renewables with reliable storage are still at half the price of new nuclear power.”

http://www.forbes.com/sites/jeffmcmahon/2015/05/01/did-tesla-just-kill-nuclear-power/

Les mer her:

“Better, cheaper batteries appear to be on the way—and more power to them.”

Tesla får vel ikke bedre gratis reklame enn dette?

Dette er en del av radar-forbedringene i 8.0. Det den gjør er å se “under” bilen foran på bilen foran der igjen. Hvis bil som er foran den som er foran gjør en nødbrems vil Teslaen også gjøre dette. Har opplevd dette selv en gang, først veldig ubehagelig når den bremser tilsynelatende uten grunn, men når bremselysene på bilen foran går på så er det greit at systemet ser mer enn sjåføren har mulighet til.

At vi har drevet og kjørt selv uten slike hjelpemidler kommer nok til å bli sett på som helt hasardiøst om noen år, på et eller annet tidspunkt innen overskuelig fremtid er teknologien så billig og pålitelig at den kommer til å bli påbudt på alle biler.

Dette er dog ikke noe som kommer til å være unikt for Tesla.

Noen som har tro på noe spennende nytt fra Tesla i morgen. Aksjen har gått som et kule i det siste. Potensialet tatt ut?

Usikker på om det blir store nyheter, har ståltro på lang sikt men ser at kursen har vaket opp og ned i 3/4 år nå så har aventet inngang.

ATH på Tesla pt. Kanskje på tide å gevinstsikre litt?

Suser videre oppover denne. Begynner å vel å plukke seg oppover frem mot Tesla model 3 lansering.

Er det noen her som har reservert M3?
Fristende…men jeg tror jeg står over, foreløpig.

En kompis av meg på jobben har reservert en M3, men han flytta etterpå, så nå kan han gå til jobben. Tipper han avbestiller.

Du vil ikke overta du da? :slight_smile:

Hadde tenkt å vente på generasjonen elbil etter M3 :slight_smile:

Har reservert Model 3 selv. Er veldig spent på å se hva utgangspunkt prisen blir og evt. når den skulle dukke opp her til lands.

Mer spent på Model Y, som blir en mer kompakt SUV-sak. Usikker på om den blir for liten for oss med masse bagasje. Ser at brukte Model X 90D starter på 900k på Finn - uaktuelt :slight_smile:

Får jo ny X m/hengerfeste og vinterdekk for rundt 800k kr…
Litt dyrt da, men om et år selger jeg bare 50-100k Funaksjer og kjøper meg en :sunglasses:

Sant sant, men ikke med 90kWh-batteri, som vi trenger når vi besøker familie på nordvestlandet :wink: