Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TGS-NOPEC Geophysical Company

Det er det heller ikke noe fokus på :man_shrugging:

CEO har avslørt dette i et intervju med fa syntes jeg å huske… Uavhengig, faktoren er et reforhandlingsgrunnlag til pgslånene i seg selv - tror jeg;)

De fleste E&P- og oljeserviceselskapene ser svært attraktive ut, med lave P/E-verdier og høye frie kontantstrømmer og utbytteavkastninger. Våre toppvalg innen oljeaksjer er Aker BP og Equinor. Blant oljeserviceselskapene foretrekker vi TGS/PGS, Subsea7 og DOF Group", skriver meglerhuset abg

4 Likes

PGS hadde nettopp ekstraordinær generalforsamling og vedtok fusjon med PGS med over 99% av stemmene.

6 Likes

Konge. Da er den landet. Da er det vel bare konkurranse tilsynet igjen, men der regner jo flere lite motstand.

1 Like
4 Likes

2 Likes

TGS godkjenner fusjonen.

2 Likes

Blir et flott selskap i et spennende marked med svært få seismikk skip tilgjengelig. Spesielt hvis karbonlagring og havvind fremover i tillegg til oil&gas har behov for skipene.

2 Likes

TGS Shareholders Approve the Merger Plan with PGS

3 Likes

Jeg stiller spørsmålstegn til om vi kommer til å få aksjer no billigere enn dette. Jeg kliner til.

1 Like

Så feil kan man ta

Ingenting forundrer meg lengre med markedet…

Oljeprisen hjelper ikke på her og kapitalisere shorterne til maksimere fortjeneste.

Kjøpte på 130 selv. Kjøper og legger i skuffen. Vi skal langt opp!

1 Like

Samme leksa som i fjor. Snur i midten av desember, og positivt momentum frem til Mars.

4 Likes

Fy faen så denne får kjørt seg.

Ja dette var da voldsomt🤷‍♂️ hvor langt ned skal vi mon tro? Og hvorfor blir vi så straffa ?

Her tror jeg en kan peke på mange faktorer, men markedets usikkerhet til PGS+TGS fusjonen vil jeg argumentere veier tyngst. Dette beror jeg på at “fallet” begynte kort tid etter fusjonsmeldingen. Andre årsaker det er naturlig å peke på er hovedindeksen, oljeprisen, stor short,

Hvor langt med tror du vi skal før det snur tror du?