Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TGS-NOPEC Geophysical Company

TGS and PGS Expand Multi-client Coverage Offshore Brazil

1 Like

TGS Financial Calendar

Preliminary Result of Mandatory Offer to Acquire All Shares in Magseis Fairfield ASA

TGS and CGG Announce Dense OBN Survey in the Sleipner Area of the Norwegian Continental Shelf (NCS)

TGS Announces New 2D Seismic Survey Offshore Bangladesh

TGS: Final result of mandatory offer to acquire all shares in Magseis Fairfield ASA

TGS and CGG Announce Foz do Amazonas Phase II 3D Multi-client Survey Offshore Brazil

TGS to Host Capital Markets Day on 7 March 2023

Compulsory Acquisition of Shares in Magseis Fairfield ASA

TGS Q4 2022 Revenue Update

2 Likes

Hvorfor er det så lite interesse i TGS på Tekinvestor og FA forum?

1 Like

Heisann, jeg er interessert, jeg. Men skriver ikke noe på forum. Gjorde en stor rokkering i porteføljen min på 5 store selskaper, solgte PROT og kjøpte TGS sent 2021/tidlig 2022. Med unntak av KIT, som er min største posisjon med god margin, er det nesten ingen som skriver noe om "mine " selskaper. Jeg tror kjedelige aksjer er sterkt unvervurdert på slike forum. God avkastning over tid tror jeg man oppnår med å sitte i kjedelige kvalitetsselskaper (ROCE, EPS-vekstrate) Selskapene som skaper mest interesse er som regel selskaper som går med underskudd men som skal tjene bøtteevis om “noen år” hvis sånn og sånn skjer (biotek, start-ups, desert control o.l.) eller aksjer som har en mangedobling bak seg (MPCC).

4 Likes

Heller TGS enn PGS grunnet gjeldsforhold.

Spennende å lese. Hva tror du om TGS framover? Fleste analytikerne har kursmål over 200 kr, tror du vi kan nå gamle høyder? Hva tenker du om utbytte Q4 og 2023?

Tror folk tiltrekkes av mer risikofylte aksjer som @Ravioli er inne på, noe man ser av hvilke aksjer som oftest blir diskutert i ulike fora.

Det andre punktet er at 80% av folk på forum bare leser, og bidrar ikke til diskusjon. Dermed får man et skjevt bilde av hva folk faktisk investerer i.

Jeg tror “gamle høyder” (pre-covid) er innen rekkevidde nærmeste 2 år (om ikke før). Sektoren har vært underinvestert i årevis, nå er vi i en helt ny virkelighet der oljeselskapene blir nødt til å skaffe seg reserver i sikre regioner. Så lenge kull inngår i energimiksen vil olje og gass ha sin rettmessige plass der.
PGS er i større grad en “forumfavoritt” pga. gjeld og potensiell turn around. TGS passer bedre til mitt lynne. Men ikke noe galt i risikofylte aksjer, og ikke så rart at det er mer interessant og spennende å diskutere dem .

Hvis seismikk går inn i en supersyklus. Hvorfor da ikke gå for investeringer i gearede balanser? Og bør ikke marginer videre gå i favør de som eier første ledd- altså seismikk skip?

Det blir et spm om ønsket gearing og overbevnisning om supersyklus, alt annet like. Personlig har jeg et litt dårlig inntrykk av ledelse og drift i PGS, men det er kanskje urettmessig.

1 Like

Ser du ikke rissikoen i TGS sin forretningsmodell ? Det fungerer fint å skumme fløten når rederiene er desperate etter å få skipene i arbeid, men når jobbene står i kø blir det dyrere å ikke besitte eget stål.

fordeler og ulemper med å eie skip slår begge veier.