Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

Jeg synes det er rart at noen veler å selge på nåværende tidspunkt, før man kan se utfallet av Haloweensalget?! De som selgerhar ikke all verden gevinst uansett når de måtte ha kjøpt.

Edit: Vi er fort over 1.30 igjen, med samme utvikling i salg av TP og ikke minst TSW så legges grunnlaget for nye 10 år med Funcom!

1 Like

Kanskje noen forventet bedre salg ? Var jo snakk om å klare topp5 på steam før release…

1 Like

1 Like

Huh… dette må du nesten komme med referanse på. Jeg tok mål på topp 10 og jeg har ikke sett noen over det. Og vi nådde 13… (Halloween er heller ikke over for den saks skyld)

En annen ting… Volum i dag er 160 000 aksjer… Synes ikke vi kan tolke det som noe storsalg. Markedet er avventende. Nå skal vi se hvordan det går gjennom hele Halloween. Vi kan godt være over 1.30 før slutten av dag.

2 Likes

Hvilken plassering ligger spilla på nå ?

1 Like

For øyeblikket ligger TSW på 82 og The Park på 35 kl 11:43

2 Likes

Er store kjøp på gang… Her er det tydeligvis noen som skal trade… Samme fyren som solgte på 1.45 sikkert. Nå må dere fan ikke gi en aksje. La han løpe :wink:

På med NIKE Air !! For salgene ned fra 1.45 til hit har utelukkende vært sånne puls idiotsalg på tynn ordrebok. Volumet noen få hundre tusen aksjer… Og det er heller ikke rare volumet som er lagt ut for salg oppover 1.30 tallet… La dem svette… Det er slik bunnene stadig blir flyttet oppover :wink:

4 Likes

@lord Greit å nevne at Steamspy bruker prøvene fra siste tre dager for å beregne antall eiere. Midt i launchen, så vil disse tallene lagge ganske mye bak de reelle salgstallene.

Her er plasseringen på bestselgerlisten, ser ut som vi nådde toppen igår:

http://tools.garry.tv/steamchart/?show=402020&range=7

3 Likes

Folk må gjerne selge…

Jeg har imidlertid hatt troen på Funcom lenge, ikke bare nå pga TP, men fordi de har tatt oppgjør med fortiden og velger å gjøre ting annerledes. De skjønner at dette er veien og gå, de må lage spill folk vil spille, ikke hva de synes er gøy selv. Og dette har jeg ment helt siden de begynte å snakke om besparelsene som vi har sett materialisere seg i hver kvartalsrapport siste året og vel så det.

Jeg tror ikke tiden er inne for å selge nå, uansett hvordan salget av TP går. Jeg tror forøvrig ledelsen allerede har fått bekreftelsen som betyr at TP har vært og er en suksess i den forstand at de viktige anmelderne har gitt ok og gode anmeldelser og anbefalinger.

Tror folket det er gjort i en fei og rette opp feilen med TSW, da tenker jeg på antall kroner brukt i utvikling vs salg? Svaret er selvfølgelig nei, det tar tid, og nå har de endelig kommet dit at de lett kan levere gode resultater. EDIT: kostandene er lave!

Det dummeste jeg leser er de skadede fra TSW tiden som sier at det går uansett til helvete, det kan nok kanskje stemme, men denne gangen er det ikke Funcoms feil, de gjør nå alt rett ut i fra forutsetningene, de selger skjorta av mange andre med ett lite pissspill som de lagde i blinde med nye motor - uten denne erfaring, og høster lovord fraq mange kanter, med unntak av noen grinete svensker og noen andre. Vil tro snitt er 4 på terning, Nei, dette er bare velstand ut i fra dagens situasjon!

Nå er det bare å vente på melding om neste spinoff som utspiller seg i Age of Conans univers!

3 Likes

Slapp nå av… Det er fest :wink: La de som vil kjøpe på 1.22 nå få kjøpe i fred :smiley:

The Park durer fint i vei på 37 plass… Snart er det helg og vi igjen sniffer på tet posisjon :wink:

TSW varierer voldsomt… Nå ned til 102 igjen… Men er etterhvert veldig trygg på at de smeller opp igjen. Og 3 November tror jeg de lemper TSW Ultimate pack og TSW ut på et 2 ukers salg for å fylle etter… :smiley:

1 Like

Du har da snakket om topp 5 ?

Jeg er ikke folk og heller ikke synsk… Jeg er den eneste som prognoserer på FUNCOM. Hvis du mener noen andre har antagelser om topp 5 så må du jo vise det. Videre så må du passe på at du ikke tar ting ut av kontekst og ut av forbehold. Du ser jo at jeg sier at hvis scenario over skjer så er vi på 100 000 med en gang (det har vel ingen sagt at vi skal eller må). 100 000 før Halloween er over er da for pokker fullt mulig, til og med mer sannsynlig enn under 100 000?

Videre har jeg vel omtalt topp 5 som en våt drøm i posten før? Men jeg tar heller 7 dager på topp 50 enn 12 timer topp 5 og rett ned. Et salg som tar oss i løpet av tre dager til 100 000 krever 10 plass eller høyere ja. MEN, vi var helt oppe på 13 plass og har vært allerede nærmest et døgn over 15 plass. Det er ikke så aller værst. At det blir flere er jeg ganske sikker på, kanskje allerede til helga? Og vi trenger virkelig ikke at dette skjer på tre dager?

Men du tenker at det er symbolkraft i at 10 ikke var nådd?At det ikke skjedde på akkurat det viset? Tjaaa kanskje… Vi får se… Men jeg synes The Park holder seg fint i salg fortsatt. En annen ting er at du må ta med det jeg ikke forutså, for eksempel det at TSW skulle hoppe opp på Topp 100 uten at man tydde til salg eller andre virkemidler. Jeg fantaserte om det, men turte ikke si det med tall…Tar du med den effekten så tror jeg vi skal være fornøyd? Jeg kan paste inn poster fra deg og Delkop der dere snakker om 10 til 30 000 salg av The Park. Vi er allerede passert det og er så vidt på tredje launch dag. :wink:

1 Like

Kjekt hvis vi har passert 30k for da begynner snart(dvs om 1 dag eller 2) steamspy å bli mer nøyaktig også…

2 Likes

Matematikere blir ofte oppgitt når de snakker med bermen… kunnskapsnivået er skremmende lavt. Og nå gjør du deg selv til statistikk … ? Steamspy, ser nå på tall før The Park var lansert? Og like fullt ser du til Steamspy for kunnskap… jaja… du om det… herregud

Jeg ser jo du sliter litt med å lese men jeg kan jo gjenta at om 1 dag eller 2 så vil steamspy inkludere launchtallene og vi vil da se hvor mye du eventuelt bommer på estimatene dine.

1 Like

Eller Steamspy bommer på sine estimat…? Etter nå 3 til 4 dager med latterlige tall ut av Steamspy så har dere vært ganske stille… Men nå mener du at tallene plutselig er bra? Forklar?

Som du ser så er ikke The Park salget over. Det durer på det… 3 dager bak med den farten vi holder nå er 15 000 kopier det… Men i bakvendtland der kan alt gå ann… osv ? :stuck_out_tongue: Du må gjerne henge en uke etter… :stuck_out_tongue:

Forresten… Hva er anslaget til Steamspy før launch startet… 11000 kopier sier det… Stemmer ikke det bra med prognosene jeg ga dere?

1 Like

Men ser vel ut som det tar noen “dype knebøy” nå ?

1 Like

Dere liker jo SOMA… Ser du hvordan salgstallene varierer med USA våken eller ikke? Jeg tror bare det samme vil skje for The Park. Men la oss høre… Hva tror du? Jeg har og noen spørsmål over du hopper over. Hadde vært fint om vi kan debatere… Du vet sånn å svare på spørsmål før man stiller nye :stuck_out_tongue:

så Payday ligger fint ann… Hvordan får du 2 grafer inn samtidig på den der tven…? kan du legge til TSW?