Folk må gjerne selge…
Jeg har imidlertid hatt troen på Funcom lenge, ikke bare nå pga TP, men fordi de har tatt oppgjør med fortiden og velger å gjøre ting annerledes. De skjønner at dette er veien og gå, de må lage spill folk vil spille, ikke hva de synes er gøy selv. Og dette har jeg ment helt siden de begynte å snakke om besparelsene som vi har sett materialisere seg i hver kvartalsrapport siste året og vel så det.
Jeg tror ikke tiden er inne for å selge nå, uansett hvordan salget av TP går. Jeg tror forøvrig ledelsen allerede har fått bekreftelsen som betyr at TP har vært og er en suksess i den forstand at de viktige anmelderne har gitt ok og gode anmeldelser og anbefalinger.
Tror folket det er gjort i en fei og rette opp feilen med TSW, da tenker jeg på antall kroner brukt i utvikling vs salg? Svaret er selvfølgelig nei, det tar tid, og nå har de endelig kommet dit at de lett kan levere gode resultater. EDIT: kostandene er lave!
Det dummeste jeg leser er de skadede fra TSW tiden som sier at det går uansett til helvete, det kan nok kanskje stemme, men denne gangen er det ikke Funcoms feil, de gjør nå alt rett ut i fra forutsetningene, de selger skjorta av mange andre med ett lite pissspill som de lagde i blinde med nye motor - uten denne erfaring, og høster lovord fraq mange kanter, med unntak av noen grinete svensker og noen andre. Vil tro snitt er 4 på terning, Nei, dette er bare velstand ut i fra dagens situasjon!
Nå er det bare å vente på melding om neste spinoff som utspiller seg i Age of Conans univers!