Vi kan kanskje sammenligne med dette spillet, som koster omtrent det samme som The Park.
http://tools.garry.tv/steamchart/?show=368230
40000 owners i løpet av en uke.
Vi kan kanskje sammenligne med dette spillet, som koster omtrent det samme som The Park.
http://tools.garry.tv/steamchart/?show=368230
40000 owners i løpet av en uke.
Genialt… Ligger jo nesten utelukkende mellom 10 og 40 plass… Tør man gjøre det så enkelt at man sier 40000/7 = 6000 for en 20 plass? Kanskje man kan si 6500 salg for plassering mellom 15 og 20 plass?
500 spillere nå.
Virker å være mer oppdatert enn Steamcharts + oppdatert hver 10.minutt.
Etter å ha spilt igjennom spillet, så er jeg imponert! Bra underholdning. Spillet er så kort at jeg gidder å spille igjennom det, og det er absolutt aldri særlig kjedelig. Skal du velge mellom Villmark 2 og The Park så er valget enkelt i favør Funcom.
Den tar et snitt av de siste 3 dagene og kan derfor ikke brukes under lansering
Synes det ser ut som The Park selger ok, fortsatt på 16. plass på bestselgerlisten nå er jo rimelig ok. Tipper de selger 6-15k i døgnet nå. User reviewene er omtrent som forventet. Noen som kjøper spillet og klager på at det er fort kort og/eller at kvaliteten er for dårlig. Flesteparten er fornøyde og får hva de forventer.
For salget av The Park, så tror jeg de faller tilbake på salgslistene for fort nå. I dag har de hatt max reklame på Steam: de har ligget som featured, de har ligget på toppen av “Populære nye utgivelser” og relativt høyt oppe på bestselgerlisten. De har også hatt relativt bra mediedekning, som jeg tror vil falle de neste dagene.
En interessant ting her er at de fortsatt selger med 23% rabatt, det ser ikke ut som de har tenkt å gjøre noe med det før tidligst etter launchperioden. Jeg tror de satte prisen til 100kr kun for å kunne kjøre større rabatter når de har spillet på salg. Som nå, ved launch.
Jeg synes Funcom har gjort mye med et begrenset budsjett her og definitivt ikke skremt noen kunder. Det har definitivt hatt en synergieffekt for The Secret World også. Noen gamechanger inntektsmessig ser det ikke ut til å bli. Som Funcom sa:
[Funcom] does not expect “The Park” to generate significant revenue.
Kanskje ikke The Park alene, men sammen er de sterke.
24 plass er da bra? @Christian det er da definitivt ikke dårlig. Om målet er å selge 100 000 så er man på stø kurs mot det med top 25 plasseringer. Vedrørende significant revenue så er det fortsatt slik at det som regnes som significant omsetning er når man snakker om mer enn 1/2 av omsetning. FUNCOM hadde sist kvartal 20 Mill NOK omsetning ca… Klart at de ikke kan si tøff I trynet at de forventer mer enn 10 mill NOK på et spill som The Park. Funcoms flørt med Økokrim krever vel tvert imot at de melder at de ikke forventer vannvittige salg heller. Men 100 000 enheter solgt betyr fortsatt sånn 6 til 7 Mill NOK til FUNCOM i Q4. Det er bra… The Park blir jo ikke borte heller. Den kommer til å ligge i bakgrunnen der og bidra litt…
Gamespot streamer The Park nå forresten. Dominerer forsiden som Erling sier.
Du mener 23. plass?
Ja … Men poenget er vel at spillet holder seg bra her. Tror ikke det er noen grunn til å flippe om spillet siger til 35 heller fordi Halloween er lang og det ser ut som TP definitivt har truffet en nerve.
EDIT: Hmm, ser at The Park Ypper igjen… Nå 22 plass… Tror vi bare må la det gå seg til… Ingen vits å se på dette minut for minut.
TP # 22
Tsw # 107
TP 21 nå
Nå har jeg spilt The Park… Fyyyy fan det var intenst…
Gjør de Virtual Reality edition av denne… Da har de en block buster…
TP # 31
Tsw # 106
0655
Du står virkelig tidlig opp om dagen
Når ble signifikant det samme som 50%?
Ikke generelt nei… men i regnskapsmessig betydning… børs og meldinger. Sjekk nett… linken er her allerede…
Forresten. The Park på 33 plass og TSW på 87 virker som at folk først kjøper The Park og i etterkant så plukker opp TSW
EDIT: TSW på 79 nå