Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

Er det noe stort poeng for folk å forhåndskjøpe spillet nå? Man får det jo ikke noe tidligere enn noen andre likevel, og det blir ikke tomt på lager. Man kan like godt vente til siste dag av salget, og heller bruke pengene på øl nå.

1 Like

Det spiller ingen rolle når du forhåndsbestiller, pengene blir trukket ved launch. Hvis du ser å Soma-forhåndssalget, så solgte det bra når det først ble lagt ut for forhåndssalg, ca en uke før launch og rett før launch. Tipper de fikk litt mediedekingen uken før launch.

2 Likes

Sjekket dataene jeg har brukt her litt nærmere, og jeg har klart å huske feil på antallet salg av Soma fra Steam. Det skulle vært 47k, ikke 55k som jeg har brukt her. Samtidig, så sier utviklerene at tallene 3+ dager etter release er upålitelige, ettersom de bruker minst 3 dager på å gjøre en full sampling. Nå, to uker senere er antall solgte for Soma på 63k iflg steamspy.

Kort oppsummert, jeg brukte feil tall, men hvis man tar hensyn til at tallet er høyere enn 47k, fordi de ikke har fått med seg de siste salgene, så er det nok rimelig greit med 55k solgte som jeg har brukt.

2 Likes

Ser The Park forsetter nedover på listen og er #180 nå. Må si at jeg hadde forventet at de skulle selge en del mer til tswgjengen før launch men kan jo være at folk vil ha mer info om spillet før de kjøper.

Jeg hadde også trodd det, ligger i området 250-275 plass for øyeblikket. Er nok avhengig av gode reviews på spill-sider eller streaming for å få fart på salget ser det ut som.

1 Like

Tror de har fått fin start på antall solgte… MEN det blir reviews og launch salg som tar denne i havn. Ingenting kommer gratis og er ikke spillet verdt det vel da blir det flopp igjen. Så enkelt er det. Finnes ingen juksevei til Nirvana her tror jeg.

Etter de gikk ut av topp 100 tror jeg de selger maks noen hundre dagen. Ligger i samme leia som TSW. Totalen som jeg gjetta på var 17000 fra alle stedene til sammens… kanskje mye? La oss si mellom 10 og 15 000 kopier da?. MEN, treffer de her med noe av det de gjør så bør denne fly rett over 100 000 solgte med den prisen de har og at det er Halloween med TSW i ryggen. Gjør de ikke det, vel da er det ikke godkjent føler jeg.

1 Like

Jeg er uenig i at de har fått en fin start på antall solgte :wink: men er enig i at gode reviews fikser det meste og største delen av salget kommer som du sier rundt launch.

1 Like

Selvfølgelig er du det… Men jeg er faktisk imponert over at The Park har solgt mer enn SOMA. SOMA er et stort prosjekt, med lang utviklingstid… Og The Park har solgt til mange flere mennesker på dette tidspunkt i preorder enn SOMA på tilsvarende tidspunkt… SOMA var leeeenge ute av topp 100 (tross at prisen var x3 av The Park). The Park er nok på full peis oppover igjen i helga (eller når det måtte komme reviews osv…)…

Liker at du legger dette fram som fakta, uten å ha et snev av begrunnelse for utsagnet. Du er klar over at dette er din subjektive mening, ikke fakta? :smiley:

Soma kom seg opp på #9 på bestselgerlisten mens The Park toppet opp på #21 før de begge fallt utenfor topp 100. Iflg Steamspy, så ligger antall solgte på 4500 ± 1700. Dette burde ha med alle salg t.o.m. 16.10.2015, så hele perioden The Park lå inne på topp 100 listen.

1 Like

Er du så sikker på det ? På dette tidspunktet i preorder hadde SOMA ligget dobbelt så lenge på topp100 som The Park og med mye bedre plasseringer. I tillegg kom SOMA inn på topp100 igjen 1 uke før launch( og er der enda) og det er jo i denne perioden SOMA har solgt mye.

Forvalterne av ordet fakta er her å gjør flott reguleringsarbeide :stuck_out_tongue: … SOMA koster 3 ganger mer enn The Park og har kunn marginalt sett ligget bedre ann noen timer enn The Park på en liste basert på omsetning (dette ifølge dere selv… medmindre dere ombestemt dere nå?). Klart at 3 gangen på all tid på listen er et mye kraftigere multiplum enn noe annet. Hvis jeg skulle regnet med at Oktober er en måned med mye større salg enn September og andre forhold å så ville nok mest sannsynligvis The Park og slått SOMA i omsetning og. SOMA solgte på Hublebundle og gog.com som begge er patetiske i forhold til Greenmangaming.com. Så jeg synes dere er rimelig på tynn is når dere fremstiller det som et fakta at SOMA har omsett mer… Sannheten er nok at det er det mange som tviler på… Hvis du da i tillegg skal kverulere på at The Park i antall kopier ikke har solgt mer (og her er det 3 gangen mellom de to som sagt allerede)… vel det blir for drøyt. Dere må backe dette opp med mer fakta gutter.

Her en min approach. Det er usikkerhet rundt dette vi kan se at de nok er ganske nærme i omsetning… Så hva med å bare si det, og så gange THE PARK med tre… Jo, det blir mange flere kopier solgt enn SOMA, og med god margin.

Dette er på nivå med innleggene dine rundt SOMA og antall solgte kopier. Du trodde jo at SOMA ble released i august og mente at alle andre var idioter som ikke var enige i estimatene dine og at jeg “tok kaka”(når alle vet at du spiste den opp når vi diskuterte The Park ) når jeg påpekte at det var feil i den artikkelen du brukte som “fakta”. Hvis du klarer å få det til at The Park har hatt større omsetning enn SOMA i preorder når SOMA har ligget på topp100 dobbelt så lenge som The Park med mye bedre plasseringer så har jeg faktisk mistet troen på deg. Jeg får bare si som deg “det går seint rundt altså” “og lol du tar kaka”.

Fortsetter diskusjonen fra Funcom - The Park media:

Skal vi diskutere innhold eller er vi tilbake til “hvor slem Gordon er igjen?” :P.

Denne posten viser jo at du helst vil snakke om “hvor slem Gordon er igjen?”…

1 Like

forklar :slight_smile: Jeg kan da lese og ser ikke noe om det…??

The Park har begynt å røre på seg… Opp ca 70 plasser nå…

7 Likes

Her har du sagt ganske mange slemme ting altså… Jeg brukte et innlegg fra Christian som fakta (omtalt som Steamartikkelen). Om jeg ikke har vurdert kildens kvalitet, så har heller ikke han gjort det. Steam har skrevet August når det var September. Videre så ser du av tvgarry at Preorder startet noen og 20 August for SOMA. Det er ikke såååå rart at om de skriver de har hatt mange salg i August, at jeg da tenker de faktisk har det. Så jeg synes du er ganske drøy i dine karakteristikker her. Jeg tror de fleste er enig i at artikkelens feil er ikke noe jeg kan for. Det til sides. SOMA var kanskje inne dobbelt så lenge på top 100 som The Park. Men det blir feil at det betyr dobbelt så mye omsetning. Flere av klanen har påpekt at det som betyr noe er de gangrene du selger mer enn *#*40- *#*50 plass eller noe deromkring. The Park har 28 timer over den magiske grense mens SOMA har 44. Det er ikke helt dobbelt nei. Men selv om du vil bruke en så grov tilnærming som å si at SOMA har dobbelt så mye omsetning så koster The Park fortsatt bare 1/3 av SOMA… Antall kopier av The Park solgt er helt klart høyere enn SOMA selv om du bare vurderer Steam…

Videre så må du heller ikke glemme det som skjer utenfor Steam. The Park hadde 4 dager på Topp 10 hos greenmangaming.com. Greit at greenmangaming ikke er samme størrelse som Steam, men de er nest størst. Å være side om side med Fallout 4 og Starwars Battlefront inneærer fortsatt en betydelig omsetning de dagene. Jeg vet ikke hvor mange kopier det betyr, men det er en god del. Jeg er Ganske trygg på The Park er kjøpt av flere mennesker enn SOMA så langt. Dette igjen fordi, THE PARK koster bare 1/3 av SOMA, du er ikke i nærheten av å få regnestykket ditt til å gå opp.


Hvorfor er jeg så opptatt av antall fremfor gross omsetning. Vel jeg er optatt av å se hvor mange mennesker FUNCOM klarer å nå ut til. Om de skal styrke IPen og samtidig få god vekst til TSW så må de altså levere på antall. The Park blir en slags reklame for TSW som kunden må betale for. Får de 100 000 solgte så er det både en finfin pluss i bunnlinja og en betydelig økning av TSWs Verdi.

Liker at du skylder på meg for å ikke lese hele saken, så du ikke skjønte at de på en plass hadde skrevet feil måned.

I tråden jeg la ved linken i, så skrev jeg også når dataene gjaldt for. Noe du heller ikke fikk med deg.

1 Like

Nei skylder ikke på deg, men tror de fleste skjønner at det var uforskyldt. Den artikkelen var vi nå flere som brukte. Den kom ikke opprinnelig fra meg for å si det slik.