Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Secret World Relaunch ( FUNCOM)

Alt er mulig, vi vet ingenting. Men les Q4 rapporten.

" This Relaunch has the potential to have significant impact in the game and company`s revenues"

Vi vet at Funcom er veldig jordnære i alt de gjør etter at Rui tok over, se bare på CE. Når de tør å skrive noe sånt så bør de ha noe spenstig på lager…

3 Likes

Jeg heller mot at vi får TSW på Xbox. Portering av Unreal Engine 4 til Xbox virker “enkelt”. Hva ellers kan ha “significant impact”, jeg tror ikke PC-salget alene dekker et sånt utsagn fra forsiktige Rui.

2 Likes

Kjører tsw på unreal 4? ( såvidt meg bekjent gjør den ikke det).

Nei, men det har vært skriverier om UE4 på forumet til TSW i hele fjor. Og hva har de holdt på med over der mens Oslo har konsentrert seg om CE?

Veldig godt poeng, noen regnet seg vel frem til at de har jobbet nesten et år med TSW relaunch produktet.

1 Like

Porting til UE4 er en massiv jobb og tror ikke de har nok ressurser til det. TSW er “litt” større en CE…

Det kan være at de har jobbet i Durham med å dele opp TSW, porte til UE4 og at det kommer episodevis på ny plattform inkl. Xbox. Edit: kan være Xbox ikke kommer med en gang selvsagt, Rui sier ikke noe om tidsperspektivet på inntektene.

3 Likes

Veldig spent på denne relanseringen. Bedre combat + f2p kan bli veldig bra. Den vil garantert booste antall spillere i en periode. Men det gjelder også å få med de gamle aktive spillerne over på det nye konseptet, så her er det viktig å ikke tråkke feil.

2 Likes

Vi diskuterte det i ein anna tråd for eit par veker tilbake:

Viss basecaset er:
TSW har eit stort potensiale, fantastisk storyline, unikt i MMO sjangeren.
Einaste store problemet var combat og animasjonar.

Dei klarte å fikse combat og bygge det i UE4 med begrensa ressursar.
Dei relanserar og folk liker spillet
Dei porter til Xbox (Kanskje til og med betal 300,- for det på xbox)

Dette ville jo vert litt sinnsjukt. Spørsmålet er kor realistisk det er at dei har klart alt på den tida dei har jobba. Men som sagt, dei brukte ikkje mange MND på å bygge CE.


Drodla med tanken for eit par veker siden. Det største motargumentet var at TSW er 10x størrelsen av Conan Exiles.

Eg veit ikkje kor sannsynleg eller usannsynleg det er. Det som er sikkert er at USA avdelinga har brukt fleire månader på spillet, og at vi kan forvente vesentlege forandringar.

1 Like

Krysser fingrene for at både vi og kursen blir tatt på sengen :nerd:

3 Likes

Kan være verdt å merke seg at Rui sier TSW relaunch skjer til våren.

There are still many players enjoying this space and we continue to invest in it as is proven by our relaunch of The Secret World coming this spring.

Med andre ord senest utgangen av mai?

1 Like

Tja, +/1 mnd er jo ikke rare greiene. Planen har jo vært H1 hele tiden :slight_smile:

Får se om du sier det samme i midten av mai. :slight_smile: 1 Måned kan ha mye å si.

2 Likes

Håper jo alltids den kommer i slutten av Mai, da brenner de jo mens kruttet er varmt mtp Q1 16 Mai :slight_smile:
Nå er det jo egf i morgen, så er neste happening 20 April. Kommer på bånd her nå… :money_mouth:

2 Likes

Starter med launch aktiviteter i slutten av mars før de launcher i mai, rett etter eller før q1 det. Blir bra

3 Likes

I utgangspunktet spennende med tsw på konsoll. Etter det jeg har hørt så vil spillet være helt nytt på mange måter og vil Være mer “singleplayer” enn tidligere, men mulighet for co-op. Men om det var planlagt for konsoll så hadde jeg sett for meg at informasjonen hadde Vært lekket. Ikke at det er så mye informasjon rundt re-launchen forøvrig… men har funcom gitt ut noe på konsoll enda? Nettopp. Kun en tanke

Om det viser seg at de lanserer til konsoll så tror jeg faktisk jeg hopper i taket. Det hadde vært utrolig spennende. Vet ikke hvor sansynlig det er på plattformen spillet er på, men vil vel kreve sin del arbeid. Det hadde vært en kjempebonus, men tror det ikke før jeg for se det. Håper derimot veldig det blir tilfellet.

Begynner vel ganske alvorlig å nærme seg at vi begynner å få noen svar nå. Re-launch aktivitetene skal vel være i gang nå, så vil tro vi er veldig nære litt flere nyheter her.

Edit: Det ble litt mange vogner så toget fikk ikke nok fart. Nå skal det være i orden!

:bullettrain_front::railway_car::railway_car::railway_car:

Ja, Funcom har lansert The Park på konsoll :slight_smile:

1 Like

TSW kommer ikke på konsoll, grafikkmotoren er ikke skrevet for det og assets kan ikke gjenbrukes i UE4, ref hva som ble sagt om CE og gjenbruk fra AoC.

… Det er nå min tolkning. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Er ikke så sikker på det, initialt var TSW ment å komme ut til Xbox 360 også, og ble annonsert til det. I april 2011 skriver Eurogamer at Xbox-versjonen fremdeles er under utvikling, men er avhengig av suksess på PC for å ferdigstilles. For de som husker Ragnar, så sier han at spillet vil være noe helt annet på konsollversjonen. Og hva er det Funcom gjør nå? Jo de lager spillet mer strømlinjeformet og brukervennlig enn tidligere.

“We are focusing on the PC version right now,” writer/director Ragnar Tornquist explained. "That is our primary market and we want that version to be as good as possible.

"I’ve been very vocal in saying that when - I guess also if - we have a console version of The Secret World, it’s not going to be exactly the same game. I don’t think that fits. I don’t think console gamers sitting on the couch in front of a big TV want to play the exactly same game as they would on their PC with a mouse and keyboard. That doesn’t compute - that doesn’t work.

“You need to create a different gameplay experience,” he added. “You can still have the same setting, you can still have the same philosophies, the same basic systems. But you really need to make a different game. How different that will be, it’s hard to say.”

"I think it will only happen if The Secret World turns out to be … a huge success."
Ragnar Tornquist
Tornquist revealed that he has had “a team” working on an Xbox 360 version of The Secret World “specifically”. He made no mention of PS3.

“Right now we’re not focusing on [the Xbox 360 game],” he said. "It is a challenge, and it’s a challenge because neither Microsoft nor Sony has made great strides to open up the platforms to MMOs. Sony has definitely done some experiments with DC Universe, which has worked quite well.

1 Like