Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

ENSURGE MICROPOWER ASA (ENSU) đŸ·

1 Like

Thin har falt godt i det siste men det betyr ingenting, hvordan gÄr det fÞrste Äret betyr lite. Det er en fin anledning til Ä kjÞpe mer for dem som ikke allerede er overinvesterte.

1 Like

Jeg fÞlger tett med. Mitt snitt pÄ 3.03 stÄr fremdeles sterkt, men er klar med mer kapital om muligheten for Ä dra snittet enda lengre ned skulle by pÄ seg :wink: Þnske tanke

2 Likes

THINFILM AND MARIA&DONATO MAKE LUXURY HANDBAGS SMART WITH NFC TECHNOLOGY
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=404990

1 Like

Skulle gjerne sett noen verdier pÄ desse avtalene.
Hva med selskapet det er inngÄtt avtale med, hvilket oms har dei igjen ?
Synst mangen Thin meldinger er svake pÄ innhold

2 Likes

Greit nok Ä fÄ vite litt mer ja. Men jeg ser med en gang at det ikke blir penger av det. Det er mer for Ä vise seg frem og etablere at de har ting pÄ gang her. Det er luksusmerke sÄ de selger ikke store mengder, vi er avhengige av store mengder for Ä tjene fornuftige penger. De kan uansett ikke produsere store mengder fÞr i fremtiden sÄ de kan egentlig ikke ta de enorme avtalene enda. Snart i Q3 gjÞr de en investering sÄnn at de kan produsere 5 mrd enheter.

2 Likes

Medisin hÞres spennende ut, men vet du hvor stor etterspÞrsel det kan vÊre for Thin sine produkter her og hva slags systemer som finnes nÄ og hvordan Thin stÄr seg mot disse. Noen tanker om dette omrÄdet?

Hvor ser du stĂžrst potensial?

1 Like

Scanning av id sÞrger for at rett pasient fÄr riktig medisin. Og automatisk bestilling nÄr volum pÄ lager begynner Ä minske bl. a.

1 Like

enkel mÄte Ä sikre seg om at man ikke fÄr forfalskede medisinske preparat

2 Likes

Det stemmer det som morti og fenriz skriver. De har jo mange ting men de tingene som lett kan anvendes til store mengder objekter er de jeg liker best. F.eks er anti-theft tagene deres bedre enn alle andre som finnes pÄ markedet enkelt og greit fordi de ikke kan komme til live igjen, ingen andre klarer det av en eller annen grunn, det er alltid en (lav) andel som vÄkner igjen. Da er det plutselig enorme mengder klÊr som kan bruke taggene. De har allerede pilotordre pÄ gang her (dvs trivielle mengder med penger), men i det en av disse selskapene som hÄndterer store mengder klÊr fra produsenter plutselig sier at de vil ha Thin Film som leverandÞr sÄ tjener vi cash og ikke sÄ rent lite. Kanskje har de allerede signalisert at de vil ha det sÄnn helt lÞst. Jeg har fÄtt det for meg at de ikke gjÞr den Q3 investeringen uten krav om store leveranser. Har jeg rett sÄ betyr det at vi har seriÞs revenue pÄ gang. Og har vi seriÞs revenue pÄ gang sÄ har vi bevegelse i mcap.

De har jo noen produkter i samarbeid med Xerox ogsÄ og Xerox skal produsere og selge dem sÄ vi ender bare med Ä motta en beskjeden andel slik jeg forstÄr det, men det er snakk om Memory tags som kan fungere som blant annet Gouvernment tax stamps: da tenker jeg med en gang at det kan bli store mengder hvis dette kan bli en hit. Xerox kan produsere 1,3 mrd enheter i Äret men desverre sÄ mottar vi ikke store prosenten da, men greit nok.

OgsÄ holder de pÄ med temperatursensorer som forteller om en vare er utsatt for feil temperaturer ved frakt for eksempel etc. Det hÞres ut som noe de putter pÄ disposable packaging, dvs forbruksvare som bare brukes under frakt. Og det er denslags produkter jeg liker sÊrlig godt, derfor jeg ogsÄ nevner spesifikt dette tax stamp greiene hos xerox ogsÄ. Dvs jeg liker sÊrlig godt produkter som festes pÄ disposable packaging, for da er det veldig lett Ä tenke seg at mengdene som brukes blir store OG at hvis det er noe som viser seg fornuftig og hendig for dem som driver med frakt sÄ er det lett at de kan bli brukt over hele kloden.

3 Likes

Det greiene der har jeg ogsÄ stor tro pÄ. Det selges massivt med forfalskede medisiner i verden. Mener jeg hadde sett noe skriveri spesifikt om Ä stanse forfalskede medisiner noe sted
?

Det produktet morti skriver om er SpeedTap.

Her er et produkt med speedtap. (Edit: i videoen kaller de det OpenSense men lurer pÄ om de har begge deler pÄ og at han ikke nevner speedtap, not sure (edit: ok kanskje det heter opensense og speedtap bare er dem som leses veldig hurtig)).

Tenk pÄ hver kasse, pÄ hver palle og i hver container i verden. Deretter ned pÄ hvert produkt inni hver kasse.

1 Like

Anti-counterfeit pharmaceutical and cosmetics packaging market is expected to reach $80.2 billion, globally, by 2020

3 Likes

Thinfilm Partners with Leading Global Pharmaceutical Company to Create NFC Technology Platform for Medical Devices
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=405495

4 Likes

Ser det er litt negative kommentarer pÄ hegnar for at de ikke kommer med volumsalg istedetfor sÄnne partneravtaler. Men Thin har ikke kapasitet til Ä produsere mengder av betydning. De har hatt en kapasitet pÄ 28M enheter frem til slutten av Q2 nÄ og skal herifra ha en kapasitet pÄ 40M enheter. De har ikke hatt kapasitet pÄ 40M fÞr nÄ, nei. Men kapasiteten er todelt mellom EAS og de andre produktene, sÄ det er ikke snakk om 40M eller 28M av ett enkelt produkt, langt mindre. De hadde den store ordren pÄ 13M EAS enheter og det er jo flott at vi fÄr noen mill der for Ä redusere cashburn, men nÄ som den pilotordren er ferdig sÄ ser jeg ikke helt poenget Ä levere flere tags uten at det skaleres opp ifra kundsens perspektiv. Skal kjÞperne gÄ for disse tagene sÄ nytter det ikke med smÄleveranser pÄ 13M, jeg tror de vil ha commitment fra selskapet til Ä produsere flere hundre mill pluss over flere Är. Det skjer fÞrst i slutten av 2017 for EAS tags og i 2018 for resten av produktene. Ser ogsÄ for meg at det per i dag foregÄr noe R&D pÄ disse produksjonssystemene og produktene sÄnn at de ikke alltd er klar for full produksjon.

Derfor ser jeg ikke problemet med at de kommer med masse av disse partneravtalene istedetfor volumsalg. Det thinfilm lager er liksom noe man putter pĂ„ alle produktene man har eller ihvertfall alle produktene av en spesiell serie for prototype testing. Å kjĂžpe litt her og litt der sĂ„nn randomly mĂ„ jo vĂŠre totalt poenglĂžst og bare komplisere ting? Det mĂ„ jo vĂŠre fĂžrst nĂ„r de kan levere nok tags til at man kan ha det konsekvent pĂ„ alle varene man leverer at det blir poeng i dette. Derfor mĂ„ vi ha den nye facilityen fĂžr ting skjer.

5 Likes

Skal visst vĂŠre en artikkel fra Finansavisen om Thin i dag. Anyone? :slight_smile:

FĂ„r vel ta meg en tur ut for Ă„ kjĂžpe Finansavisen da :smiley:

1 Like

4 Likes

Glimrende :slight_smile:

1 Like

Flere gode reassurances i teksten der. Begynner Ä bli tettpakket med selskaper som synes Thin er verdige Ä ha et forhold til nÄ. Lang opplisting pÄ nettsiden deres over selskaper der mange er fortune 500.

Har ogsÄ inntrykk av at proper conduct i finansielle rapportene er Ä vÊre bleke og uten farger for selskaper som sliter og brenner penger mens de selskapene som ser en lys fremtid og gÄr bra maler rapportene i regnbuens farger. F.eks Funcoms rapporter var mye mer livlige fÞr, og Biotech firmaer som brenner et hav med penger Är etter Är er stort sett i svart hvitt. I rapportene til Thin har du CEO som smiler sÄ bredt at det er rett fÞr tungen hans faller ut av kjeften. Jeg tror ikke de kjÞrer den stilen om de ikke har kikket inn i fremtiden og likt det de ser. Ganske sikker pÄ at finansielle rapporter skal fremstille selskapet i stil og utforming i forhold til realitetene i selskapet.

En av tingene jeg ikke liker though er at PARC visstnok har redusert eierandelen sin noe i det siste. Kan vĂŠre flere grunner til det selvsagt. Kanskje Xerox har hatt problemer med Ă„ selge minneetikettene. Eller kanskje det er random.

1 Like