North burde ha økt til 30% med påfølgende skambud, og sett hva markedet mener om det. Så kunne de realisert planene sine. Por favor?
Synes det ser ganske bra ut på kjøpersiden jeg, problemet er bare at den ene parten i dette skal ut. Så kommer problemet med småsparere på toppen, i at de gjerne er positive når kursen stiger, men har 0 baller når de begynner å tape penger. Så støtten vil nok falle med kurs. Leder inn i det forventede:
Tror nok de som ønsker å være med videre av «småsparerne» har snittet ned og kjøpt for det de kan for lengst. Selv er jeg på svigermors kredittkort nå, begynner å bli beinhardt.
Er med videre selv, men kjøper ikke aksjer med begge hendene her akkurat. Har et håp om at man på et tidspunkt kan hente igjen noe av det tapte, men jeg uansett hvor mye jeg prøver, klarer jeg ikke være like optimistisk som deg…
Hvorfor snitte ned i et selskap som har så høy risiko? Hvorfor kaste gode penger etter dårlige…et av de viktigste prinsippene. Det fører til dårlig avkastning. Man må bestemme seg fir et sted, nok er nok.
Aksjen har vært veldig god for de som ønsker å snitte ned til enhver tid.
Kanskje en av det beste…
Suveren nå… så blir tapet mindre når det får et kjapt 30% hopp igjen…
På siste oppdatering av aksjonærlistene har altså North Energy redusert sin beholdning med 3 millioner aksjer, ergo begynte de faktisk å selge seg ned samme dag som de tapte valget.
Aksjonærlistene de nærmeste dagene vil vise hvorvidt North har solgt seg ytterligere ned. Det kan ha vært en midlertidig overeksponering som gjorde at de solgte 3 millioner aksjer (det siste kjøpet på 1,27 virket som et “desperat” kjøp for å få flere stemmer), ellers så er de “dårlig taper” og selger seg ut fordi de ikke fikk viljen sin…
I dag faller aksjen til ca. 1,01 på syltynt volum = kjøpsmulighet.
La oss håpe de kun har kvittet seg med den posten de kjøpte av øyelegen i et siste forsøk på å få flertall før EGF. NANOV trenger en storaksjonær med litt muskler i tiden fremover, ikke bare “velstående” enkeltindivider.
God helg alle sammen!
Det som virker smartest for North er å tenke litt lengre enn bare EGF. Tror på teorien om at disse 3M enten er lånt ut til short eller solgt fordi det var en midlertidig overeksponering.
Det AG Nanovector sin store svakhet er, er at de må gjøre en enorm jobb hver gang de skal ha noe igjennom GF/EGF for å samle inn nok fullmakter. North trenger bare vente til GF og ta styret da.
Det blir nok litt enklere for AG ved neste EGF. Nå har de liste med kontaktinfo til veldig mange. Forstod det som at en god del av jobben før EGF var å finne tlf. nr. etc til aksjonærer.
Men kan han fungere som ringe-runde aktivist og styreleder samtidig?
Kanskje ikke (vet ikke om det er noe formelt som forhindrer slike aktiviteter). Men uansett var det en gruppe med flere som var med på ringerundene. Og nå vet mange hvordan de kan gi elektronisk fullmakt hos VPS. Så kanskje man ikke trenger ringe like mange neste gang. Starte med å sende SMS / mail og følge opp de som ikke gir fullmakt. Eller noe sånt…
Yep, jeg har bare mine tvil til engasjementet over tid hos småaksjonærene. Spesielt om de sitter i minus. Men håper selvsagt at dette går bra. Blir kult å høre mer om hva som har skjedd med Paradigme og selskapet bak sløret.
Ja det er jeg helt enig i. Forvitring må man regne med når det er så mange aksjonærer, og sikkert med veldig ulik fartstid og kjenskap til NANOV.
De er nok avhengige av å komme med en positiv nyhetsstrøm utover året.
Etter nedsalget på dagen for den ekstraordinære generalforsamlingen sitter altså North Energy igjen med 16.48% av aksjene. Om de hadde solgt seg ned under 15,00% de påfølgende dagene skulle de ha sendt flaggemelding, så sannsynligheten taler for at det dreide seg om en midlertid overeksponering knyttet til å få flere stemmer.
Fra styreleder i børsnoterte Nordic Nanovector (synes det var litt moro, spesielt med tanke på forrige styreleder ) på FB-siden til AGNV :
Kjære medlemmer av AG nanovector!
Gratulerer til oss alle for seieren! Arbeidsgruppen hadde aldri lykkes uten support fra dere.
Jeg beklager at det har vært stillle fra min side, men realiteten traff oss i det nye styret umiddelbart etter EGF. Vi har nå en annen rolle undergitt et strengt regelverk. Vi kan ikke trå feil, og har derfor vært forsiktige.
Vi kan informere om at vi er i gang med onboarding programmet. Vi tar deretter fatt på planen som er kommunisert. Vi ber dere om arbeidsro de nærmeste ukene. Jeg har ikke mulighet til å svare på spørsmål privat, så ber dere sende inn spørsmål til selskapets epost adresse: ir@nordicnanovector.com. Men igjen, ha tålmodihet.
Jeg må tre ut som administrator av denne FB gruppen. En eller to fra arbeidsgruppen vil overta. AG Nanovector jobber også med en annen kommunikasjonsplattform som kan erstatte FB siden. E-post adressen agnanovector@gmail.com vil ikke bli besvart av meg. Det blir kommunisert hvordan dette løses.
Jeg vil ila helgen ringe arbeidsgruppen og støttespillere for nødvendig avklaringer rundt ovenevnte. Først trenger ny styreformann litt R&R.
Håper dere fortsetter engasjementet og kom gjerne med innspill og ideer på prosjekter i og utenfor farma. Retningslinjer på kommunikasjon vil komme fra overtagende i arbeidsgruppen ila neste uke.
Igjen, en stor takk til alle for støtte og gode ord. Ønsker dere @alle en riktig god helg.
Mvh
Jon Magne
Det blir spennende å se hva det nye Nordic Nanovector-styret kan få til.
For ordens skyld, var det ifølge siste oppdatering av aksjonærlistene ingen ytterligere reduksjon av North Energys aksjeinnehav i Nordic Nanovector, ergo skyldtes det ene salget trolig nedvekting av at de hadde kjøpt “litt” for mange aksjer som de ønsket å stemme for.
På tide at aksjekursen beveger seg oppover igjen…?
NE og Bendriss gjør forskjellig type investeringer … her Wind Catching System sammen med bla Ferd, Aibel og General Motors Ventures…