Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Malene i Nordic Nanovector?

Ble sagt at det forventes ytterligere kost på 25 millioner kr Q1/23 ifb med Paradigme.

Kosten frem til nå er 200.-

Dette kom vel frem under presentasjonen av APIM.

Ok, så da klinket du på -100 mill ekstra ved feiltakelse. Viktig å ikke mørklegge mer enn nødvendig her så det blir misvisende og unødvendig usikkerhet for andre aksjonærer som følger caset.

3 Likes

Vel, skal ta kritikk på at jeg var litt rask på tastaturet.

Men poenget er at 225/290 forsvinner på å avslutte en studie,

Så da sitter man igjen med 65 millioner. Så spørs det nå hva APIM fadesen koster oss, samt eventuelt Carneige.

Så helt innafor av North å etterspørre litt tall. Selvom jeg frykter svaret fort kan bli tragisk

1 Like

Det å etterspørre tall er en ting men forøvrig må styret få litt arbeidsro og det gjelder å ha tålmodighet … tenker nå jeg :wink:

1 Like

Tenker at dette er noe som Malene skal svare for.

Det nye styret skal selvfølgelig ikke belastes med/for tidligere ledelse/styre sin svikt.

Men vi har vel ikke akkurat fått god info om selskapets økonomi den siste tiden?

Så greit at dette kommer nå, før Malene forsvinner.

Enig I den…er jo Malene som skal svare for dette …så greit gjøre d før hun fordufter

North er på ballen de. Ved å be om status pr 31/12 viser de at de vil ha argusøyne på det nye styret sin penge og ressursbruk.
Tenker det også er i Asmyr sin interesse å vise til hva de overtok på det tidspunktet styret ble kuppet.

5 Likes

Tall er tall, og sånn sett like greit å få de opp på bordet. Helt unødvendig av selskapet å bruke 2 mnd på å få kvartalstall på bordet. Disse tallene har man med 99 % nøyaktighet klare allerede (om de er på jobb).
Men hvorfor ikke North Energy ikke bare tar dette pr telefon/mail er jo bare tull, med mindre selskapet har vært lite imøtekommende.

Tipper NE vil ha tallene frem nå får lettere kunne få solgt aksjeposten de sitter på.

2 Likes

Greit nok, men dette er nok en av de sakene det nyinnvalgte styret jobber med å få svar på as we speak. De må få arbeidsro til å gjøre denne jobben og kommunisere alt korrekt og oversiktlig, så raskt det lar seg gjøre. Asmyr har ved ryddig ‘siste AGnano brevs kommunikasjon’ bedt om noen uker med tålmodighet etter at han tok over vervet, samtidig presiserte han at de må trå riktig og at de nå må forholde seg til strengere regler for informasjon. Slik jeg ser det så har North ved denne siste meldingen på ingen måte gitt opp eierskapet, men de fikk ikke den kontrollen de ønsket ved EGF… Da legger de press på, kanskje med mål for øye å øke ytterligere til en lavest mulig kurs. Et utålmodig forsøk på å ta over spakene, for å gjennomføre sine planer. Det er positivt i den forstand at de fortsatt ser muligheter her (ikke gir seg og gruser kursen ved nedsalg), det de først og fremst sier med denne meldingen er: vi vil ha kontroll.

1 Like

Skulle ikke det være på no cure no pay basis, sagt av Egbert? Hvis ikke, så er det prikken over i`en for at flere på innsiden har lagt et sugerør ut av selskapet og til ulike bransjeaktører - framfor å prioritere pipen.

Det kommer ihvertfall en børsmelding før 17. januar. Så spørs det om den kommer med eller uten noe forretningsutviklende. Hvis ikke tipper jeg det kommer før Q1 28. jan. så det er ute i markedet for, som det så populært heter - mer granularity.

Heldigvis har vi fått en ny og mindre styreformann enn disse cocky fjottene som var tidligere, eller er det Costa som er ute og sprader her på podiet?
:
[Depeche Mode - Everything counts - Superflash 1983 - YouTube]

Tilbudet kom jo, i form av APIM.
Så ikke utenkelig at Carneige tenker å fakturere for dette?!

Å når Carneige tok ringerunde, mener jeg prisen de skulle ha var 10 millioner kr.

2 Likes

Har sagt det før, jeg kan gjøre den udugelige jobben for halve prisen.
I dette tilfellet ta en nytteløs ringerunde for bare 5 millioner. :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

2 Likes

Har malene evnen og viljen til å ha en nøytral påvirkning på denne oversikten eller vil kun være påvirket av at hun ønsker å stå ved sine perspektiver på dette?

3 Likes

Jobber hun mot eierene kan det fort bli noen stygge artikler der ute, som ikke vil hjelpe henne videre i karrieren

Det nye styret har nå vært ved roret i en uke og vi har enda ikke fått noen oppdatering fra selskapet. Markedet virker ikke særlig fornøyd og har sendt ned aksjen 14%.

Tror folk her inne at vi får en oppdatering rundt kontantposisjonen til selskapet innen mandag?

Håpløst av North å “kreve” regnskapstall i midten av januar. At det gamle styret droppet Q3 er selvsagt alvorlig, men tallene pr 31.12. må kvalitetssikres og gå gjennom revisjon før de publiseres. Hva bankkontoen viser er en ting, men å begynne å kreve noe regnskapstall nå er bare useriøst.

5 Likes

Det eneste som er interessant med caset nå, er hva gjør Tina Bjørnlund Bønsdorff i styret.

Å hva tenker Gründerne skallet til NN kan være verdt?

Skulle likt litt info om hva tanken bak linken mellom Oncoinvent og NN er.

Noen som tror de ønsker å kjøpe rettigheter/patenter?

Eller fusjon?
Noe som dagens aksjonærer kanskje ikke er tjent med, økonomisk sett?

Hun har vel allerede vist tegn på å jobbe mot eierne og være misfornøyd med utfall av apim fusjonen og gf

1 Like

Enig. La nå det nye styret få litt arbeidsro og la det finne formen på arbeidet. Det er mange som skal involveres og mye som skal avklares. Pluss alt det formelle. I tillegg antar jeg at en del av de aktuelle bidragsyterne har sin egen, daglige jobb å passe. Det finnes heller ikke en “normal” ledelse i NNV som styret kan delegere en del av det operasjonelle arbeidet til.

Hvis NE har et markeringsbehov får de bare kjøre løpet. Ganske patetisk etter forestillingen på generalforsamlingen der de, stort sett, ikke bidro med noe som helst.

Det sagt, så er selvfølgelig regnskapstallene pr. 31.12 svært interessante.

3 Likes

NE ønsker bare å få fremlagt kontantbeholdningen, det spørres ikke om regnskapstall. Dette er veldig relevant for oss som aksjonærer som har opplevd en nyhetstørke i selskapet den siste tiden.

1 Like